Gå til innhold

Liker dere å kritisere andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som snakker om "krenkelse" i det daglige, annet enn på DOL... det er noe (spesielt dette med narsissistisk krenkelse) NHD har innført, for å demonisere de han misliker / de som er uenige med ham. Alt dette gjennom tekstmeldinger fra en annen kant av landet...

Anonymkode: 65d08...354

Der er vi uenige.  Jeg synes debattene har dreid seg om nettopp det over lengre tid.  Knut Olav Åmås i Aftenposten, (han var minister i denne regjeringen, husker ikke hvilken minister - han trakk seg!) har skrevet minst 3 artikler bare i år om temaet.  Hvem har rett til å føle seg krenket er stadig debattert, spesielt i debatter om religion (Islam spesielt)  Krenkelser er også brukt - eller misbrukt for å begrense ytringsfrihet.  Det er et vanskelig tema, jeg mener det går på subjektiv oppfattelse i stor grad, men og at det trengs bedre definisjoner på hva det vil si å være krenket.  Når man angriper ytringsfriheten og flagger krenkelse, er man på ville veier, mener jeg da.  

Anonymkode: c4fdf...310

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Der er vi uenige.  Jeg synes debattene har dreid seg om nettopp det over lengre tid.  Knut Olav Åmås i Aftenposten, (han var minister i denne regjeringen, husker ikke hvilken minister - han trakk seg!) har skrevet minst 3 artikler bare i år om temaet.  Hvem har rett til å føle seg krenket er stadig debattert, spesielt i debatter om religion (Islam spesielt)  Krenkelser er også brukt - eller misbrukt for å begrense ytringsfrihet.  Det er et vanskelig tema, jeg mener det går på subjektiv oppfattelse i stor grad, men og at det trengs bedre definisjoner på hva det vil si å være krenket.  Når man angriper ytringsfriheten og flagger krenkelse, er man på ville veier, mener jeg da.  

Det er ikke noe jeg har kjennskap til. Må være for spesielt interesserte.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er vi uenige.  Jeg synes debattene har dreid seg om nettopp det over lengre tid.  Knut Olav Åmås i Aftenposten, (han var minister i denne regjeringen, husker ikke hvilken minister - han trakk seg!)

Han var statssekretær, ikke minister.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, slabbedask skrev:

Han var statssekretær, ikke minister.

Jepp, du har rett....... :)

Skrevet

Jeg liker ikke å kritisere andre, det er det alle andre som gjør  :P

Madelenemie
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å skrive her, det kaller jeg tekstmeldinger fra en annen kant av landet.

ok:-)

Det er altså din helt egen metafor du har lagd.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det har gått inflasjon i mer eller mindre berettiget krenkelse i samfunnsdebatten. Er nesten for krenkelse å regne å ikke ha råd til å ta familien med til syden et par ganger i året, har jeg inntrykk av. Og hendelige uhell og feiltakelser man blir utsatt for blir slått opp som store saker i media. Mange såre tær ute å går..

Gjest Gargamel
Skrevet
4 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Hm, jeg syns ikke det er morsomt å komme med en spydig kommentar, så du er rar, men fint du er ærlig:-)

Kan anbefale deg å se gårsdagens Trygdekontor, handlet om gleden ved å ruse seg , drikke seg full, jeg tenkte på deg;)

Eh.... takk, men jeg er nok ikke en sånn fyllehund som gjestene der selv om jeg liker både øl og vin, og forsåvidt den rusen man får av et par glas :ph34r:

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Gargamel said:

Eh.... takk, men jeg er nok ikke en sånn fyllehund som gjestene der selv om jeg liker både øl og vin, og forsåvidt den rusen man får av et par glas :ph34r:

Har du også begynt med " :ph34r: " nå da... har nesten gått inflasjon i den, vel, om jeg får si.

Men men.

stjernestøv
Skrevet
Den 28.3.2016 at 21.34, AnonymBruker skrev:

Liker folk her inne å kritisere andre? 

Eller er det meg, siden jeg i lang tid har følt det slik. 

Anonymkode: f022d...72c

Jeg liker ikke å kritisere folk ihvertfall, og syns folk her inne er greie. De pleier ikke å kritisere :) 

Gjest Gargamel
Skrevet
8 minutter siden, Mari- skrev:

Enig i at det har gått inflasjon i mer eller mindre berettiget krenkelse i samfunnsdebatten. Er nesten for krenkelse å regne å ikke ha råd til å ta familien med til syden et par ganger i året, har jeg inntrykk av. Og hendelige uhell og feiltakelser man blir utsatt for blir slått opp som store saker i media. Mange såre tær ute å går..

Jeg synes det skurrer når ledere tar på seg offerrollen og blir "krenket". Ofte skyver de barna foran seg og sier at de kan bli mobbet fordi noen har snakket litt for hardt til far. Jeg mister respekten for sånne.

Gjest Gargamel
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du også begynt med " :ph34r: " nå da... har nesten gått inflasjon i den, vel, om jeg får si.

Men men.

Da får jeg vel slutte med det. Jeg er tross alt ikke en ninja.

Skrevet

Jeg mener ikke å kritisere, men noen ganger er det litt fort gjort...for eksempel kritisere enkelte for måten de oppfører seg I noen situasjoner. Men jeg kan ikke si at jeg LIKER det liksom...jeg kunne sikkert vært bedre, men jeg kunne helt sikkert vært mye verre og...jeg håper jeg kommer med noe positivt og, at jeg ikke kun er en kritiker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...