AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Utelukker blandet fase bp2? Er blandede episoder kun forenlig med bp1? Anonymkode: 423d0...f60 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Hvis mani er blandet inn i det, er det BP1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 12 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Hvis mani er blandet inn i det, er det BP1 Men går det an å ha en blandet episode med depresjon og hypomani? Hvordan vet man at de blandede episodene inneholder mani og ikke hypomani? Fikk i sin tid bp2-diagnose, men jeg har likevel flere ganger opplevd det jeg tror har vært blandet episode. Men det er fullt mulig jeg har misforstått hva blandet episode er. Slik har jeg opplevd det: Stor irritabilitet/nærmest aggresjon, stor rastløshet, fortvilelse, ønske om å skade meg selv og/eller dø. Tristhet, håpløshet. Hyperaktiv og bare MÅ ut å bevege meg, gjøre husarbeid, skade meg, o.l. Dårlig eller ingen søvn. Ligger bare og vrir meg om natten. Gråter og fortviler. Varer to-tre dager. For det meste er jeg stabil og frisk og normal, men svinger lettere ned enn opp. Depresjonsperioder har kommet ca. annethvert år. Noen ganger varer det lenge, andre ganger ikke. Men dette har kanskje ikke noe med bp å gjøre i det hele tatt. Kanskje er det noe helt annet som feiler meg. Ikke lett. Uansett så har jeg nå bestemt meg for å slutte å være så selvopptatt og fokusert på meg selv. Så nå skal jeg gi meg med å stille så mange spørsmål her. Beklager. Anonymkode: 423d0...f60 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Glemte tankekjør. Anonymkode: 423d0...f60 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.