Gå til innhold

når bør man legges inn?

Anbefalte innlegg

ellen propellen
Skrevet (endret)

hva tilsier at innleggelse er påkrevd?

har vert deprimert i måneder nå. dypt i di siste to. mye tanker om å skade meg å ende livet, men ingen konkrete planer.

holder på å bytte behandler nå så det er litt langt mellom timene.

har oppfølging fra AAT. det er god støtte, men varer jo ikke evig.

var innlagt i 5 dager for tre uker siden. bare ett kort besøk da psykolog der mente jeg hadde eupf

rakk ikke å få noe serlig ut av det oppholdet.

har bp1, sliterogså med stemmehøring, halusinasjner og angst

gjør mye i hverdagen for å bli bedre. rutiner, mat, frisk luft å mosjon

Endret av ellen propellen
glemte no
Skrevet

Det er vel litt individuelt om man bør legges inn eller ikke. Psykiateren min spurte om jeg ville legges inn fordi jeg var så langt nede og hun var litt bekymret for om jeg ville finne på noe dumt. Men jeg sa til henne at jeg blir enda mer deprimert om jeg må være borte fra hunden min (hunder er det eneste som holder meg oppe) på et fremmed sted, med fremmede mennesker. Det er større sjans for å overleve om jeg tar med meg hunden min på en fjelltur. Jeg trenger å komme bort fra alle, slippe forholde meg til noen, føle at jeg er alene i verden. Da er ikke en institusjon den rette medisin, men en tur bort fra alt og alle.

Går du på noen medisiner? Hva er AAT? Tror du at du ville hatt nytte av en innleggelse?

Madelenemie
Skrevet
6 minutter siden, Trine skrev:

Det er vel litt individuelt om man bør legges inn eller ikke. Psykiateren min spurte om jeg ville legges inn fordi jeg var så langt nede og hun var litt bekymret for om jeg ville finne på noe dumt. Men jeg sa til henne at jeg blir enda mer deprimert om jeg må være borte fra hunden min (hunder er det eneste som holder meg oppe) på et fremmed sted, med fremmede mennesker. Det er større sjans for å overleve om jeg tar med meg hunden min på en fjelltur. Jeg trenger å komme bort fra alle, slippe forholde meg til noen, føle at jeg er alene i verden. Da er ikke en institusjon den rette medisin, men en tur bort fra alt og alle.

Går du på noen medisiner? Hva er AAT? Tror du at du ville hatt nytte av en innleggelse?

Hei!

Er det den nye psykiateren som spurte deg om dette? Det syns jeg egentlig var flott å høre, at du blir sett og tatt på alvor.

Syns mange som har behov av innleggelse ikke får det. Jeg selv var så forvirret en gang at jeg ønsket å bli innlagt, men istedet ringte psykiateren min mann, og jeg ble hentet av han, psykiateren mente det ikke var bra for meg fordi jeg hadde asperger å være på en avdeling med innlagte mennesker med psykiske problemer, hun sa det kan bli bråk og leven der til alle døgnets tider. Psykiateren spurte hvordan jeg ville takle bråk, og jeg svarte at jeg taklet det dårlig, da jeg mest av alt trengte fred og ro. Det betyr at det ikke er bare fred og ro å finne på en psykiatrisk avdeling. Så jeg tror valget ditt er fornuftig.

Men de som vil være på sånne steder , takler det og trenger det, de burde jo få tilbud om det syns jeg. En jeg kjenner føler seg tryggere der, hun drev med selvskading, og følte seg tryggere på en avdeling av den typen. Hun likte ikke være alene og alt gikk bedre bare hun fikk mennesker rundt seg som passet på henne.

Skrevet
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Er det den nye psykiateren som spurte deg om dette? Det syns jeg egentlig var flott å høre, at du blir sett og tatt på alvor.

Syns mange som har behov av innleggelse ikke får det. Jeg selv var så forvirret en gang at jeg ønsket å bli innlagt, men istedet ringte psykiateren min mann, og jeg ble hentet av han, psykiateren mente det ikke var bra for meg fordi jeg hadde asperger å være på en avdeling med innlagte mennesker med psykiske problemer, hun sa det kan bli bråk og leven der til alle døgnets tider. Psykiateren spurte hvordan jeg ville takle bråk, og jeg svarte at jeg taklet det dårlig, da jeg mest av alt trengte fred og ro. Det betyr at det ikke er bare fred og ro å finne på en psykiatrisk avdeling. Så jeg tror valget ditt er fornuftig.

Men de som vil være på sånne steder , takler det og trenger det, de burde jo få tilbud om det syns jeg. En jeg kjenner føler seg tryggere der, hun drev med selvskading, og følte seg tryggere på en avdeling av den typen. Hun likte ikke være alene og alt gikk bedre bare hun fikk mennesker rundt seg som passet på henne.

Ja, det er den nye psykiateren som spurte om det. Men jeg lovet at jeg ikke skulle ta livet av meg og forklarte at jeg trenger å være sammen med hunden min. Hun forsto det. Men jeg er glad hun så alvoret og fortvilelsen.

Jeg hadde ikke klart å være på et sted med masse bråk. Jeg blir bare redd og stressa da. Men det er nok mange som har nytte av innleggelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...