Gå til innhold

Tror jeg har feil diagnose.

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet
9 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes det du skriver her er litt rart, da du vel nylig har skrevet at to psykiatere er helt uenige mht om du har ADHD eller ikke? Også trodde jeg egentlig at du har skrevet noe litt tilsvarende om ett av dine barn (dvs. at tidligere diagnose er blitt erstattet med en ny?).

Hei!

Nei det er ikke noe rart, adhd er nok langt vanskeligere å sette med sikkerhet enn en autismediagnose.

Jeg tror nok man må "jobbe i felten" for å se og oppleve behovet, endringer og effekt av evt medisiner, det er nok lite konstruktivt å sitte for mye fast i forskning, man må ha en pragmatisk innstilling, til sånt som adhd og evt prøve av og til., om medisiner fungerer eller ikke.

jeg har aldri skrevet at tidligere diagnose til barna er blitt erstattet med en ny. De har samme diagnoser som de alltid hat\r hatt.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

19

• Madelenemie

8

• Nicklusheletida

5

• frosken

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Å mamma mia jeg husker ikke alle. Men eupf, angst, depresjon, sosial isolasjon, grensepsykotisk, vedvarende personlighetsendring etter traumer, ptsd, agorafobi med panikkangst, sosial fobi, schizotyp lidelse,uspesifisert schizofreni, ocd,blandet tilstand, psykotisk,alvorlig depressiv episode med psykotiske symptomer,udifferensiert schizofreni,panikklidelse(episodisk paroksysmal angst), og nå sist schizoaffektiv. Det er disse som står i papirene jeg har nå. Ikke til å bli klok på. 

Oj, det der var jo nærmest hele diagnoseboka. Hvordan kan de sette så mange diagnoser? Det er jo ikke mulig å ha så mange ulike, om de er riktige? Kanskje en ny utredning hadde vært nyttig, om du får behandling. Rett diagnose er viktig for rett behandling.

Anonymkode: 47ef8...e12

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, det der var jo nærmest hele diagnoseboka. Hvordan kan de sette så mange diagnoser? Det er jo ikke mulig å ha så mange ulike, om de er riktige? Kanskje en ny utredning hadde vært nyttig, om du får behandling. Rett diagnose er viktig for rett behandling.

Satser på at den utredningen jeg hadde sist stemmer. Fikk ikke utredning sist jeg var innlagt. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Satser på at den utredningen jeg hadde sist stemmer. Fikk ikke utredning sist jeg var innlagt. 

Hvis den var grundig, så får man jo tro det. 

Jeg har selv opplevd å få mangelfull utredning, og rett hoveddiagnose ble først satt etter mange år. Jeg tror man ofte opplever at noe stemmer, om det faktisk er riktig. Jeg følte i alle fall at mange brikker falt på plass da jeg fikk rett diagnose. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den var grundig, så får man jo tro det. 

Jeg har selv opplevd å få mangelfull utredning, og rett hoveddiagnose ble først satt etter mange år. Jeg tror man ofte opplever at noe stemmer, om det faktisk er riktig. Jeg følte i alle fall at mange brikker falt på plass da jeg fikk rett diagnose. 

Ja får satse på det. De har ikke utredet meg her med tester og sånt,men men. De har bare observert meg. Det er vel ikke nok. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...