Gå til innhold

Medisiner mot bp

Anbefalte innlegg

Gjest anbr42
Skrevet

Kan man bli psykisk syk av å ta medisiner mot bipolar lidelse (lamictal og seroquel i mitt tilfelle), om man ikke har diagnosen? Altså, hvis man tar medisiner man ikke trenger. Vil slike medisiner tulle med hjernen når en tar dem mot en lidelse man ikke har, og gjøre vedkommende syk? 

Skrevet

Nei. Jeg kjenner flere som har blitt feildiagnostisert som bipolare og fått masse medisiner, og de har ikke blitt dårlige når de har sluttet med medisiner igjen. (heller bedre, fordi da kom de seg opp av sofaen og gikk ned kiloene som litium ga de)

Skrevet

Takk for svar. 😊 Men jeg mente om en kan bli syk av å ta medisiner mot en lidelse en ikke har. Hvis en f.eks. får medisiner mot høyt blodtrykk og ikke har høyt blodtrykk, da kan en jo bli syk.

Sett at jeg ikke har bp, men likevel tar medisiner mot det. Da tenker jeg som så at jeg kan bli syk?  

Skrevet

de ble ikke syke, men de la på seg mye i vekt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på Seroquel nå. Prøvde slutte brått, men ble veldig psyk. Jeg hadde BP-diagnose da jeg fikk den.

Selv om du ikke har den psykdommen kan du ikke slutte brått. Da kan du bli psykotisk. Lamictal har jeg og prøvd. Hjalp litt på depresjonen. 

Anonymkode: 07ac7...9f6

Skrevet
5 timer siden, Rådvilla skrev:

Kan man bli psykisk syk av å ta medisiner mot bipolar lidelse (lamictal og seroquel i mitt tilfelle), om man ikke har diagnosen? Altså, hvis man tar medisiner man ikke trenger. Vil slike medisiner tulle med hjernen når en tar dem mot en lidelse man ikke har, og gjøre vedkommende syk? 

Nei.

Lamictal brukes jo også mot epilepsi, og i utlandet mot mange andre psykiske sykdommer enn BP. F.eks OCD. 

Seroquel roer ned tankevirksomheten litt, men er ikke farlig (hvis man ikke får bivirkninger) og brukes også mot masse ulike sykdommer (angst, OCD, depresjon, mani, psykose). 

Blodtrykksmedisiner skrevet ut feil gir jo lavt blodtrykk. Det er ikke noe motsatt av BP som kan bli forverret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...