Gå til innhold

Dere som sliter psykisk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har kroniske nakkesmerter/muskelsmerter. Kan også få vondt i magen og brystet.

Kropp og sjel henger sammen.

Anonymkode: 269e2...1f2

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har kroniske nakkesmerter/muskelsmerter. Kan også få vondt i magen og brystet.

Kropp og sjel henger sammen.

Anonymkode: 269e2...1f2

Ja det gjør vel det. Når psyken sliter sliter vel kroppen og.

Madelenemie
Skrevet
17 minutter siden, Trine skrev:

Jeg tror det er mange som ikke vet det.

Bra datteren din får hjelp av han :)

Virkelig tusen takk for all denne nye og nyttige kunnskap,

hvor har du funnet alt dette? leser du på spesiefikke nettsteder?

da kan rett og slett smertene jeg føler ved lange flyruter forklares ved min adhd.

Jeg er kjent som rolig og fokusert, men mye handler om at jeg har lært meg å overleve, ved å ikke vise følelser, 

At jeg er rolig, betyr bare at jeg kan ta meg sammen, jeg strever med å være rolig, i vertfall som barn strevde jeg åpenbart, men når noe fanger min interesse kan jeg være rolig, til alt er fullført, Jeg tror det er pga av det enkelte ikke tror jeg kan ha adhd, men psykiateren med spisskompetanse på det, han er ikke i tvil.

Ikke minst, det at jeg sover jeg, godt på en god dose amfetamin, det gjør ikke han eller andre som ikke har adhd. For han virker responsen på medisin til å være oppklarende, mens andre blir energiske, blir jeg fokusert, mens andre ikke får sove på et døgn, sovner jeg, Jeg må være litt mer forsiktig med siste dose , jeg kan ikke ta amfetamin før jeg legger meg, men mer som foreskrevet ikke senere enn 17.00

Men min datter kan ta det, kl 22.00 og sove bedre enn hun har gjort noen gang :huh:

Psykiateren sa det kan tyde på at min datter har mer adhd enn meg. Jeg syns ok, alt som kan fikses, medisineres, og så spesifikt, er ok, en løsning er jo det man vil ha, sånn at man får fullført det man driver med.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er nok noen som går god for den teorien,men ikke de fleste. 

Ja, du kan nok se det sånn. Men de rundt deg ser ikke det du ser eller hva du føler.var det jeg mente. Det er ALLTID noen som sier det ene eller andre, alt etter hvem du spør. 

Jeg har I alle fall godtatt at det jeg ser og hører bare er psyk.  Det gjør det lettere I den forstand at dette er noe som kan gå over etter tid.

Anonymkode: 854ae...ffb

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan nok se det sånn. Men de rundt deg ser ikke det du ser eller hva du føler.var det jeg mente. Det er ALLTID noen som sier det ene eller andre, alt etter hvem du spør. 

Jeg har I alle fall godtatt at det jeg ser og hører bare er psyk.  Det gjør det lettere I den forstand at dette er noe som kan gå over etter tid.

Anonymkode: 854ae...ffb

Sånn sett ja. Har prøvd å godta det jeg og,men står alltid midten på en måte. 

Skrevet
2 minutter siden, Madelenemie skrev:

Virkelig tusen takk for all denne nye og nyttige kunnskap,

hvor har du funnet alt dette? leser du på spesiefikke nettsteder?

da kan rett og slett smertene jeg føler ved lange flyruter forklares ved min adhd.

Jeg er kjent som rolig og fokusert, men mye handler om at jeg har lært meg å overleve, ved å ikke vise følelser, 

At jeg er rolig, betyr bare at jeg kan ta meg sammen, jeg strever med å være rolig, i vertfall som barn strevde jeg åpenbart, men når noe fanger min interesse kan jeg være rolig, til alt er fullført, Jeg tror det er pga av det enkelte ikke tror jeg kan ha adhd, men psykiateren med spisskompetanse på det, han er ikke i tvil.

Ikke minst, det at jeg sover jeg, godt på en god dose amfetamin, det gjør ikke han eller andre som ikke har adhd. For han virker responsen på medisin til å være oppklarende, mens andre blir energiske, blir jeg fokusert, mens andre ikke får sove på et døgn, sovner jeg, Jeg må være litt mer forsiktig med siste dose , jeg kan ikke ta amfetamin før jeg legger meg, men mer som foreskrevet ikke senere enn 17.00

Men min datter kan ta det, kl 22.00 og sove bedre enn hun har gjort noen gang :huh:

Psykiateren sa det kan tyde på at min datter har mer adhd enn meg. Jeg syns ok, alt som kan fikses, medisineres, og så spesifikt, er ok, en løsning er jo det man vil ha, sånn at man får fullført det man driver med.

Jeg finner litt her og litt der ;) Ville vite om muskelsmerter hadde noe med adhd å gjøre så da googlet jeg det.

Jeg har også noen teknikker som lurer folk trill rundt. Lurte t.o.m psykiateren som ga meg diagnosen. Jeg fikk prøve en ritalin, så gikk det litt tid. Så skulle han tegne og forklare noe om medisinene og hvordan jeg skulle ta de. Så sier han plutselig "Nå følger du med!?" Men det gjorde jeg jo slett ikke ;) Jeg setter øynene der de skal være for at det ser ut som jeg følger med, så forsvinner jeg inni hodet. Det er irriterende for noen ting må jeg jo få med meg, men jeg blr bare borte.

Jeg sov både på ritalin og elvanse. Det var ikke noe problem. Men jeg fikk så mye bivirkninger og konsentrasjonen/oppmerksomheten ble ikke bedre. Jeg ble bare litt roligere.

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det nytter ikke å dra til alskens leger hvis du ikke er villig til å ofre noe selv. Det er du som må gjøre jobben med veiledning fra for eksempel lege for å få det bedre. Medisin kan hjelpe deg, være en krykke for å gjøre det litt enklere.

Må bare si at jeg er overrasket over hvor mange som tror at medisin og legen gjør hele jobben for deg, mens det i realiteten er du selv som må dra lasset for å få en bedre hverdag.

Anonymkode: 5d0fb...0e3

Jeg vet ikke om du sikter til mitt svar. Jeg er enig i det siste du skriver, men likevel,  i Stjernestøv`s tilfelle tror jeg hun nå trenger hjelp for å komme i gang. Man må innse realitetene noen ganger og jeg tror Stjernestøv er enig i selv også at hun behøver hjelp,  i hvert fall i en startfase for å komme i gang med mer trening. Dette fordi krykka (medisinene) ikke fungerer skikkelig, samt at det har pågått over flere år.

Madelenemie
Skrevet
8 minutter siden, Trine skrev:

Jeg finner litt her og litt der ;) Ville vite om muskelsmerter hadde noe med adhd å gjøre så da googlet jeg det.

Jeg har også noen teknikker som lurer folk trill rundt. Lurte t.o.m psykiateren som ga meg diagnosen. Jeg fikk prøve en ritalin, så gikk det litt tid. Så skulle han tegne og forklare noe om medisinene og hvordan jeg skulle ta de. Så sier han plutselig "Nå følger du med!?" Men det gjorde jeg jo slett ikke ;) Jeg setter øynene der de skal være for at det ser ut som jeg følger med, så forsvinner jeg inni hodet. Det er irriterende for noen ting må jeg jo få med meg, men jeg blr bare borte.

Jeg sov både på ritalin og elvanse. Det var ikke noe problem. Men jeg fikk så mye bivirkninger og konsentrasjonen/oppmerksomheten ble ikke bedre. Jeg ble bare litt roligere.

hm,

jeg setter ikke øynene der jeg bør, så jeg virker alt fra arrogant, til likegydlig, til uinteressert:-(

Og det når jeg er som mest interessert, kroppsspråket mitt er feil og blir misforstått,

det er bra å vite om det, for så kan jeg forklare og oppklare evt misforståelser.,

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Pleier dere å få vondt i kroppen?

Jeg har så vondt overalt nå at det er vanskelig å gå., er det normalt? Eller er det energier? Noe må det jo være. 

Du pleier å få vondt i kroppen når du er dårligere psykisk. Sannsynligvis er du bedre igjen om noen dager.

Generelt sett så synes jeg det kan være lurt å sjekke om du har feber når du føler deg dårlig og selv synes det minner om nyrebekkenbetennelse. Dersom du har feber, så bør du vurdere om du skal kontakte fastlegen om du ikke blir bedre i løpet av noen dager.

Madelenemie
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det nytter ikke å dra til alskens leger hvis du ikke er villig til å ofre noe selv. Det er du som må gjøre jobben med veiledning fra for eksempel lege for å få det bedre. Medisin kan hjelpe deg, være en krykke for å gjøre det litt enklere.

Må bare si at jeg er overrasket over hvor mange som tror at medisin og legen gjør hele jobben for deg, mens det i realiteten er du selv som må dra lasset for å få en bedre hverdag.

Anonymkode: 5d0fb...0e3

Hei!

Jeg er nok enig med deg i dette,

Jeg tror ikke man får noe godt liv, før man tar fult og helt ansvar selv.

stjernestøv
Skrevet
19 minutter siden, frosken skrev:

Du pleier å få vondt i kroppen når du er dårligere psykisk. Sannsynligvis er du bedre igjen om noen dager.

Generelt sett så synes jeg det kan være lurt å sjekke om du har feber når du føler deg dårlig og selv synes det minner om nyrebekkenbetennelse. Dersom du har feber, så bør du vurdere om du skal kontakte fastlegen om du ikke blir bedre i løpet av noen dager.

Ok. Ja får satse på å bli bedre når medisinen virker. Får se. Nå er det mest vondt på venstre side mederst i ryggen og nedover foten,minner om isjas. Får se hvordan formen er i morgen. 

Madelenemie
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

What?

Hei!

Jeg tror det denne personen skrev til deg er nærmere å gi deg et godt liv enn du aner.

Du må bestemme deg, ta en avgjørelse, sette et komma, eller et punktum, ta en eller flere avgjørelser,

ingen vil gi deg et godt liv, det må du skape deg selv, og for det må du komme på banen.

Der er spillereglene ganske like for oss mennesker;)

stjernestøv
Skrevet
13 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg tror det denne personen skrev til deg er nærmere å gi deg et godt liv enn du aner.

Du må bestemme deg, ta en avgjørelse, sette et komma, eller et punktum, ta en eller flere avgjørelser,

ingen vil gi deg et godt liv, det må du skape deg selv, og for det må du komme på banen.

Der er spillereglene ganske like for oss mennesker;)

Vi skaper selv vårt liv,det vet jeg vel. Men det er ikke bare bare å skape friskhet og lykke. 

Nicklusheletida
Skrevet
19 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg er nok enig med deg i dette,

Jeg tror ikke man får noe godt liv, før man tar fult og helt ansvar selv.

Jeg er også enig i det, men det å be om hjelp der man vet man ikke vil greie det på egen hånd, er også å ta ansvar for seg selv.

Madelenemie
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Vi skaper selv vårt liv,det vet jeg vel. Men det er ikke bare bare å skape friskhet og lykke. 

Nei det var ikke friskhet jeg skrev, jeg skrev et godt liv,

det må vi selv ta ansvar for å skaffe oss, det kommer ikke via Nav eller dps, eller habiliteringer, eller forumer:-)

I et godt liv fins lykke, man kan være veldig lykkelig og ikke frisk:-) det er der vi selv må komme på banen.

og det er det jeg vil du skal stjerne:-)

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja der har du jo en forklaring. Kanskje jeg burde hatt fysio men det er et styr. 

Er det ikke noe turgåing i regi av dagsenteret? Hvis ikke, så synes jeg du skal foreslå at de organiserer enten kort eller litt lengre tur hver dag.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Nei det var ikke friskhet jeg skrev, jeg skrev et godt liv,

det må vi selv ta ansvar for å skaffe oss, det kommer ikke via Nav eller dps, eller habiliteringer, eller forumer:-)

I et godt liv fins lykke, man kan være veldig lykkelig og ikke frisk:-) det er der vi selv må komme på banen.

og det er det jeg vil du skal stjerne:-)

Har aldri forventet at andre skal ta ansvsr for mitt liv,vet jeg må skape både godt liv og lykke selv. Det kommer ikke rekendes på ei fjøl. 

Madelenemie
Skrevet
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er også enig i det, men det å be om hjelp der man vet man ikke vil greie det på egen hånd, er også å ta ansvar for seg selv.

Ja absolutt, det er jeg enig i,

Men når man har tatt det første steget, så fins ikke noen lykke, på blå resept:-) det videre livet, og det man vil det skal romme må man ta ansvar for selv, det kommer ikke noe nav eller noen dps med lykke på fat, og starthjelpen man får, må ikke bli en sovepute, for videre må man skape sitt liv og fylle det selv. Det er ikke alltid enkelt, men det er den eneste vei.

Madelenemie
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Har aldri forventet at andre skal ta ansvsr for mitt liv,vet jeg må skape både godt liv og lykke selv. Det kommer ikke rekendes på ei fjøl. 

Der sa du det, og ikke om fanden kunne sagt det klarere;)

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, frosken skrev:

Er det ikke noe turgåing i regi av dagsenteret? Hvis ikke, så synes jeg du skal foreslå at de organiserer enten kort eller litt lengre tur hver dag.

Det er hver mandag. Det va jo ei av brukerene som ville gå med meg,men det har hun visst glemt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...