Gå til innhold

seroquel

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet (endret)

Jeg fikk hjertesmell av 300 mg seroquel, men husker ikke om jeg fikk det av 200 mg. Jeg får ikke sove lenger på 150 mg, lurer på om jeg kan ta 200 mg eller om det er nytteløst? Tåler det vel kanskje for godt og ikke blir trøtt? Men får se i kveld da, har vært inne i hele dag. Spesielt når jeg har vært utenfor huset får jeg ikke sove. Bare lurer på om den hjertesmellen er farlig? De sa jeg ikke tålte seroquel i høye doser.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Syns du skal ha litt tålmodighet her. En vanlig bivirkning på Risperdal er søvnproblemer og du har nettopp økt dosen. Så kanskje det er derfor du føler at Seroquel ikke hjelper nå.

Hva mener du med hjertesmell?

Skrevet

"Hjertesmell" er som regel ekstraslag. Det er ikke farlig, men hvis det blir så ubehagelig at angsten øker og du ikke får sove, så er jo liksom noe av vitsen vekk.

Antar at du har fått normalt kalium og magnesium i blodet nå?

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, Trine skrev:

Syns du skal ha litt tålmodighet her. En vanlig bivirkning på Risperdal er søvnproblemer og du har nettopp økt dosen. Så kanskje det er derfor du føler at Seroquel ikke hjelper nå.

Hva mener du med hjertesmell?

Å herremin. Er søvnproblemer en vanlig bivirkning? Det er jo sykt. Det smeller hardt i hjertet og jeg hopper til i senga. 

stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

"Hjertesmell" er som regel ekstraslag. Det er ikke farlig, men hvis det blir så ubehagelig at angsten øker og du ikke får sove, så er jo liksom noe av vitsen vekk.

Antar at du har fått normalt kalium og magnesium i blodet nå?

Åja. Da tar jeg 50 mg til om ikke jeg sovner i kveld. Kalium har jeg sluttet å ta,men magnesium tar jeg. Men det er vel sånn at man etterhvert ikke blir trøtt av seroquel?

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Åja. Da tar jeg 50 mg til om ikke jeg sovner i kveld. Kalium har jeg sluttet å ta,men magnesium tar jeg. Men det er vel sånn at man etterhvert ikke blir trøtt av seroquel?

Du blir noe mindre trøtt i alle fall. Jeg har alltid hatt god effekt på søvn av slike medisiner, selv etter lang tid. 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du blir noe mindre trøtt i alle fall. Jeg har alltid hatt god effekt på søvn av slike medisiner, selv etter lang tid. 

Ja merker det,er jo helt gira om nettene. Det er energier som strømmer rundt i kroppen. Godt du hadde effekt av det da. Har jo nozinan da,men sykepleieren sa jeg måtte ikke ta begge de. 

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å herremin. Er søvnproblemer en vanlig bivirkning? Det er jo sykt. Det smeller hardt i hjertet og jeg hopper til i senga. 

Leser du ikke om bivirkninger på medisinene du tar? Det kan spare deg for endel bekymringer. Ikke at det er så lurt å lese om bivirkninger før man begynner på medisiner, men når man merker forandringer så kan det være lurt å se om det kan ha noen sammenheng.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Leser du ikke om bivirkninger på medisinene du tar? Det kan spare deg for endel bekymringer. Ikke at det er så lurt å lese om bivirkninger før man begynner på medisiner, men når man merker forandringer så kan det være lurt å se om det kan ha noen sammenheng.

Tør ikke lese om bivirkninger,men bør kanskje det. Tror jeg har alt jeg da. Men men. Skal lese om det i morgen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Tør ikke lese om bivirkninger,men bør kanskje det. Tror jeg har alt jeg da. Men men. Skal lese om det i morgen.

For guds skyld ikke les om bivirkninger, ihvertfall ikke på gamle antipsykotika :),

Anonymkode: 159b2...971

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...