Gå til innhold

Greit med vival?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er det greit å ta vival 2 mg ganger tre når jeg skal på dagsenteret, eller bør jeg klare meg uten? Ved behov står det. 

Får inn energier og blir fjern og sliten, men slipper den angsten og skjelvingen. Nå er jeg full i andres energier igjen, lurer på om jeg får sove i natt...blir gira på en måte inni meg. I natt sov jeg godt, da hadde jeg holdt meg inne hele dagen. 

stjernestøv
Skrevet

Syns det er så trist at jeg blir dårlig av å gå der :( Folka er jo greie. Burde ikke risperdal hjulpet nå?

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det greit å ta vival 2 mg ganger tre når jeg skal på dagsenteret, eller bør jeg klare meg uten? Ved behov står det. 

Får inn energier og blir fjern og sliten, men slipper den angsten og skjelvingen. Nå er jeg full i andres energier igjen, lurer på om jeg får sove i natt...blir gira på en måte inni meg. I natt sov jeg godt, da hadde jeg holdt meg inne hele dagen. 

Helst bør du vel prøve å klare deg uten. Ikke bra å ta hver gang du skal dit ihvertfall. Og hvis Vival hjelper har du angst, det skyldes ikke "energier"!

Anonymkode: 59a71...2f7

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Helst bør du vel prøve å klare deg uten. Ikke bra å ta hver gang du skal dit ihvertfall. Og hvis Vival hjelper har du angst, det skyldes ikke "energier"!

Anonymkode: 59a71...2f7

Du jeg er kjempesliten nå av energier, men jeg slapp angst pga jeg tok vival. Får se om jeg klarer meg uten etterhvert da, angst er jo ikke farlig det heller. Men det er den skjelvinga, da kan jo alle se det. 

Skrevet

Sikker på at det ikke bare er du som merker skjelvinga?  Ofte er det sånn med angst at man føler andre kan se både det ene og det andre, mens virkeligheten er annerledes. Synes du etterhvert bør klare takle angsten uten Vival,  men kanskje er du ikke der helt enda. Håper du klarer få de såkalte energiene litt på avstand snart, de gjør deg jo ikke noe godt...

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Psykojenta skrev:

Sikker på at det ikke bare er du som merker skjelvinga?  Ofte er det sånn med angst at man føler andre kan se både det ene og det andre, mens virkeligheten er annerledes. Synes du etterhvert bør klare takle angsten uten Vival,  men kanskje er du ikke der helt enda. Håper du klarer få de såkalte energiene litt på avstand snart, de gjør deg jo ikke noe godt...

Nei alle ser skjelvingen, hendene dirrer jo. Får se om jeg klarer uten vival neste gang, vival har jo vært støtten min. Ja var jo derfor jeg økte risperdal, for å slippe energiene. 

Skrevet

Jeg aner ingenting om Risperdal, så kan ikke si noe om tid eller noe. Mulig det tar noe tid å få nivået stabilisert I blodet. Du kan helt sikkert fortsette med Vival ved behov, men kanskje prøve å begrense mengden noe? Jeg læreren gang I tida at man først skulle ta beroligende når noe ble for ille, ikke som forebyggende. Men mulig det er fra gammelt av, at det kanskje kan være lurt sånn du gjør det, men du lærer ikke takle angsten på den måten da...

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Psykojenta skrev:

Jeg aner ingenting om Risperdal, så kan ikke si noe om tid eller noe. Mulig det tar noe tid å få nivået stabilisert I blodet. Du kan helt sikkert fortsette med Vival ved behov, men kanskje prøve å begrense mengden noe? Jeg læreren gang I tida at man først skulle ta beroligende når noe ble for ille, ikke som forebyggende. Men mulig det er fra gammelt av, at det kanskje kan være lurt sånn du gjør det, men du lærer ikke takle angsten på den måten da...

Nei jeg vet ikke. Men er så dårlig nå og lut lei av disse psykiske greiene, det tar jo aldri slutt. Verker i hele kroppen og,er så lei av å måtte takle dette. Begynner å bli for gammel til dette tullet. Pleide jo å ta to vival 5 mg, så fikk jeg plutselig bare 2 mg. Rar lege. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg vet ikke. Men er så dårlig nå og lut lei av disse psykiske greiene, det tar jo aldri slutt. Verker i hele kroppen og,er så lei av å måtte takle dette. Begynner å bli for gammel til dette tullet. Pleide jo å ta to vival 5 mg, så fikk jeg plutselig bare 2 mg. Rar lege. 

Kanskje han gjør dette fordi han synes det går litt for mye unna på Vivalen? At han ønsker å få ned forbruket noe?

Anonymkode: eb33a...c63

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han gjør dette fordi han synes det går litt for mye unna på Vivalen? At han ønsker å få ned forbruket noe?

Ja mulig det, forstår bare ikke hvorfor det bryr han. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Legen mener vel ikke ondt med det, men det er jo en fare for tilvenning med dette preparatet. Håper du finner strategier for å avlede deg for disse energiene og sånt. Men husk at medisiner kun er et hjelpemiddel, ikke en kur. Kan hende du må finne andre måter å takle disse energiene på. Håper Risperdal hjelper deg mer snart da!!

*rettelse...noen ganger funker medisiner nesten som en kur...Se bort fra den kommentaren...den var dum

Endret av Psykojenta
stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Psykojenta skrev:

Legen mener vel ikke ondt med det, men det er jo en fare for tilvenning med dette preparatet. Håper du finner strategier for å avlede deg for disse energiene og sånt. Men husk at medisiner kun er et hjelpemiddel, ikke en kur. Kan hende du må finne andre måter å takle disse energiene på. Håper Risperdal hjelper deg mer snart da!!

Jo takk. Har kontroll ang vival. Risperdal 2 mg stengte helt av før, men får se. 

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei alle ser skjelvingen, hendene dirrer jo. Får se om jeg klarer uten vival neste gang, vival har jo vært støtten min. Ja var jo derfor jeg økte risperdal, for å slippe energiene. 

Hva spiller det for noen rolle om andre ser at du skjelver. Jeg tror du har større sjans til å bli kvitt skjelvingene om du aksepterer at de er der i stedefor å, på en måte, kunstig fjerne dem. Det skjer jo ingenting selv om du skjelver.

stjernestøv
Skrevet
24 minutter siden, Trine skrev:

Hva spiller det for noen rolle om andre ser at du skjelver. Jeg tror du har større sjans til å bli kvitt skjelvingene om du aksepterer at de er der i stedefor å, på en måte, kunstig fjerne dem. Det skjer jo ingenting selv om du skjelver.

Føler meg så "naken" når andre ser det, da vet de at jeg har angst. Men skal prøve uten vival neste gang, får heller ta der og da om det blir for gale. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor har du ikke tatt det opp med han?

Anonymkode: b5df6...015

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke tatt det opp med han?

Har ikke vært hos han, det er og ca to timers ventetid på venterommet....

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Føler meg så "naken" når andre ser det, da vet de at jeg har angst. Men skal prøve uten vival neste gang, får heller ta der og da om det blir for gale. 

Gjør det noe om de andre vet at du har angst?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke vært hos han, det er og ca to timers ventetid på venterommet....

Bestill time kl 8.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja mulig det, forstår bare ikke hvorfor det bryr han. 

Han er ansvarlig for det han gjør i sitt arbeid og derfor bryr det ham.

stjernestøv
Skrevet
10 timer siden, Trine skrev:

Gjør det noe om de andre vet at du har angst?

Nei kanskje ikke, det er jo et dagsenter der folk sliter psykisk. Men synd de fleste virker så oppegående, de gjør jo masse ting. Mens alt jeg gjør er å gå der så er jeg helt ødelagt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...