Gå til innhold

Søvn - NHD kanskje interessant for andre også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig rotete søvnmønster. Noen dager spretter jeg opp klokken syv og holder det gående hele dagen. Det er slik jeg vil ha det. Men like ofte står jeg opp klokken syv, vekker minstemann og får han avgårde før jeg legger meg igjen helt utslitt. Jeg fortalte om problemet til psykiateren min og han satte meg på en Imovanekur som varte i 3 uker. Det fungerte helt fantastisk! Jeg sov godt om natten og fungerte helt fint om dagen.

Nå skal jeg be om Imovane igjen for nå er alt bare tull. Spørsmål: Hvor mange ganger i løpet av et år kan jeg ta en Imovanekur uten at jeg blir avhengig? Målet er selvfølgelig å ha en sunn døgnrytme uten sovemedisin, men når det er som det er vil jeg heller ha en kur og prøve å få skikk på det ad omveier. Dette er viktig for meg for jeg har mine skriveprosjekter som jeg må følge opp regelmessig hvis jeg skal få noen kroner ut av det. Dessuten har jeg en sønn som krever veldig mye av meg og det er svært viktig at jeg fungerer optimalt for ham. Lillemann må også få den oppfølgingen han har krav på.

Jeg sender sms til psykiateren min og kan naturlig nok ikke starte en diskusjon som krever utdyping. Han er vanskelig å få tak i for han har pasienter kun en dag i uken. Derfor spør jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fire ganger i året må være helt uproblematisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...