GÃ¥ til innhold

Dissosiere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊 Jeg har et spørsmål 😊 Som dere sikkert ser så klarer jeg og skrive normalt 😅 Men det er en ti G jeg har opplevd. Nå i det siste og det er og dissosiere det er akkurat som om det skjer automatisk. Nesten hele tiden blir så drit lei. Fordi jeg stopper fullstendig opp i mage hvis dere skjønner og har da problemer med og spise. Altså akkurat som om jeg fryser til på en måte. Dette er helt forferdelig. Noen ganger så er det så ille at eg bare vil legge meg ned under dyna til dette går over. Plutselig så svinger det i humøret. Jeg får annen toneleie akkurat som jeg skifter fra et annet til annet. Får voldsom angst og det svinger i humøret mitt, glemmer osv alt dette med dissosiering heldigvis har jeg ikke hørt stemmer og takk og lov for det men noen ganger så er det akkurat som om jeg hører tankene prater og det virker som impulsene mine er helt på bærtur siden jeg henger opp og kunne virke som om jeg har epilepsi noen ganger. Har heller aldri hatt det. Men når jeg prater så stopper det opp og jeg får noen rykninger , men ikke voldsomme.. Alt dette er så plagsomt at jeg tørner gæren noen ganger får jeg flashback og andre ganger ut av meg selv og noen ganger så går jeg på autopilot har merker ikke til noen ting 😔 Hva og hvordan kommer jeg meg ut av dette her. Er det tankene som gjør en sånn? Jeg har ikke gjort dette før aldri i verden. Jeg har stått på seroxat i ni år som jeg har hatt god nytte av og både i forhold til panikk og tvang . og etter at fastlegen som jeg heldigvis har bytta satte meg på noe som het fluoxein. Så har dette problemet begynt. Først i fjord så fikk jeg abstinenser som støt osv på grun av seroxaten var tatt bort, og fluoxetinen begynte da og virke og jeg kjente at jeg begynte Og falle bort fra meg selv osv osv osv. Jeg blei lagt inn. På dps akutt og var nesten innlagt i ca 4 uker. Overlegen på døgn best over lengre uker fant ut at det var derfor jeg var dårlig fordi seroxaten var tatt bort. Og da tok hun vekk fluoxein. Seroxaten begynte og virke men da kjente jeg også at tankene omtrent pratet til meg. Det var ekstremt 😒 Men seroxaten begynte og funke som den skulle. Så skjer det jeg får en skikkelig nedtur i tankene og får mye rot osv osv det blir så kaos at jeg blir forvirra og jeg blir redd og det er helt forferdelig. Så jeg blir atter en gang lagt inn i februar. Jeg blir overflyttet til b post og det som skjer da er at en annen overlege overlapper meg på fluoxein og tar bort seroxaten fullstendig, jeg må ut etter 14 dager og så begynner helvete. Jeg begynner igjen og få voldsom mareritt kjenner på elektriske støt men denne gangen tror jeg fluoxein funker ordentlig siden jeg ikke har kontroll på tankene og det som da skjer er at da begynner jeg ordentlig og falle ut osv osv. Nesten som om folk forsvinner ut sv synet mitt, henger ikke med enda værre enn i oktober. Stemningsleie mitt blir ordentlig svingninger i. Jeg satt på legevakta i påska enten fikk jeg så kjemisk angst at jeg besvimte i hodet eller så var det ordentlig dissosiering. Jeg var så borte på legevakta at jeg tissa på meg uten at jeg la merke til det og den legen som satt der sa at det er bare psykisk og peka på hodet mitt 😔 Helt forferdelig. Jeg kom inn på dps akutt i påska og det syns jeg var bra, jeg har fått seroxaten min tilbake og fluoxetinen er borte. Men da regner jeg det vil ta litt tid før det kommer i gjenge igjen.. For nå opplever eg det samme som i oktober at jeg nesten hører tanken prater til meg 😒 Det er så jævelig dette opplegget at eg vi spy. Men det vil ta litt tid før seroxaten min begynner og funke igjen siden hun legen tok den helt bort. Jeg har prøvd og skrive så godt jeg kan. Sjøl om det virker som om jeg overhodet ikke er med med alle disse dissosiering symptomene. Er det noen som kjenner seg igjen eller vet hva jeg snakker om så hadde jeg satt pris på litt rolige og hjelpsomme ord 😊 God dag alle sammen. 

Anonymkode: 97c27...69f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hørt om "medisinsk utløst" dissosiasjon. Dissosiasjon er gjerne et forsvar man har utviklet over tid pga. traumatiske opplevelser. Les mer om dissosiasjon på http://traumeverden.net 

Anonymkode: d766b...eb6

Ingvildjenta
Skrevet

Nei men det jeg forteller om symptomer er jo disposisjon, jeg sier ikke at medisinene gjør deg sånn. Men på grunn av at jeg har fått et medisin mot mine tanker som igrunn ikke jeg har slite med før av. Det blir gærnt det da begynner jeg og dissosiere fordi når det stoffet blir for mye av eller for lite av har ikke jeg kontroll på mine tanker og da begynner underbevisten min og forsvare meg enten på grunn av tanke kjør eller ingen tanker i det hele tatt og jeg har ingen kontroll. Jo hva skjer da jeg begynner og dissonere. Det er den medisinen 😊 Det er ikke selve medisinen men det er ulempene som den kan medføre 😊 Jeg har fått et stoff for mine tanker blir det for mye blir det ingen tanker og jeg har ikke kontroll blir det ingenting så blir det mye rot i tankene og det blir tanke kjør 😎 Det er det jeg mener.  Å legen på dps i februar sa til meg at føuoxetin er bedre på tanker enn enn seroxat Er fordi den tar mer angst. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...