Gå til innhold

5kilo..7dager...kan vel ikke være bra??

Gjest motisaz

Anbefalte innlegg

Gjest motisaz

kjøpte shape up i går..og der står det om en fastekur hvor du mister 5 kilo ppå 7 dager..syns det hørtes voldsomt ut..det kan da umulig være bra for noen? med mindre en er meget overvektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 av de 5 må være væsketap og muskelmasse , hvis en er noenlunde normal, og ikke for tykk.

Det kan da ikke være sundt...har hørt at en maks skal ta av 2 kg pr. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan da ikke være bra? Det var da fryktelig mye da? Da mister man vel mer av både vann og muskler tenker jeg?

Slike hurtigkurer er skumle, man legger gjerne mer på seg en man veide i utgangspunktet når man begynner å spise igjen.

Jeg går for den sakte metoden. ca 1 kg pr. uke. Jeg har god tid til sommeren :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av de 5 må være væsketap og muskelmasse , hvis en er noenlunde normal, og ikke for tykk.

Det kan da ikke være sundt...har hørt at en maks skal ta av 2 kg pr. uke.

Jeg tror det heller er nærmere 0,5 kg fett man kan ta av i uken. Har hørt det flere steder, senest på God Morgen Norge i dag tidlig. Faktisk anbefaler ekspertene at man skal gå ned i samme tempo som man gikk opp, det vil for de fleste si at man bør bruke et år eller to før man nærmer seg idealvekten. For meg er det helt greit, ett halvt kilo i uken tilsvarer jo 24 kg på ett år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tøys. Man går bare ned i vekt siden man tømmer glykogenlagrene (i lever og muskler), og med dette følger MASSE vann. Så snart man spiser nogenlunde normalt igjen vil vekten fyke opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Nei, dette synes ikke jeg høres bra ut. Selvfølgelig vil man gå ned i vekt når man ikke spiser på 7 dager, men dette er vanntap – noe man vil gå opp igjen når man begynner å spise. En så lang faste vil også senke forbrenningen, og mange opplever faktisk å gå opp mer etter en faste enn hva de var før fasten.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...