Gjest Xtra Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 2 timer siden, Madelenemie skrev: Jeg retter ofte på fjernkontrollene på bordet når min mann ser TV, når jeg ser TV, ligger de rett, samt mobilen hans, kanskje når jeg går forbi på vei for å gjøre noe, jeg kan si, " sånn da ser det penere ut", han bryr seg ikke om det, så han er en annen type, han syns faktisk jeg kan være komisk. En dag da jeg hadde brettet alle skjerfene på morgenen og han skulle gå til jobb ekstra tidlig, rev han bare ut et skjerf? Da ble skjerfet som lå på toppen bulkete, mens det var helt rett, da sa jeg "Det er sånn det blir rot mr x", så rettet jeg på ting, så ler han, men viktig å respektere at man er ulike på sånt. Men jeg håper jo at alle kan ta ting litt penere og mer nøye ut av skap. Heldigvis er de flinke med kjøkkenskapene, glass og kopper står pent på rekke og rad, men i det lille skapet der vi har matbokser og plastembalasje, der slenger de liksom inn lokkene på plastbokene, enda det er jo en type bokser som skal ligger der, og lokkene i bunker ved siden av disse osv... det er et system, men det er sjeldent de bryr seg med systemet der. På meg virker det litt ekstremt å rette på fjernkontroller og å sørge for at alt ligger rettvinklet på bordet. Jeg antar dette har med din diagnose å gjøre, og synes det er et sunnhetstegn at din mann ler av det og ikke retter seg helt etter dine ønsker her. Jeg synes dessuten det ser hyggeligere ut når det er mindre striglet og ting ligger litt mer tilfeldig. 2 timer siden, Madelenemie skrev: Det må være plass til å leve og ikke tenke på at alt må ligge riktig. Nettopp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 2 timer siden, Madelenemie skrev: Jeg retter ofte på fjernkontrollene på bordet når min mann ser TV, når jeg ser TV, ligger de rett, samt mobilen hans, kanskje når jeg går forbi på vei for å gjøre noe, jeg kan si, " sånn da ser det penere ut", Hos oss (altså hos kjæresten) ligger fjernekontrollene på golvet mellom godstolene våre... Stolene står foran salongbordet så vi har ikke noe bord like ved stolene å legge dem på, så da havner de på golvet da. Sammen med noen tidsskrifter og aviser og en Laptop eller to... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Ryddet i klær for noen uker siden, fotograferte og la ut på Finn. Det har gitt 6.000,- klingende mynt i kassa og det igjen noe nytt til vårgarderoben Herre, så mye penger man har hengende. Nå gjenstår i grunnen bare å pakke bort vintertøy her, pusse vinduer og så kan våren komme for fullt Anonymkode: 13623...727 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 1 time siden, Xtra skrev: På meg virker det litt ekstremt å rette på fjernkontroller og å sørge for at alt ligger rettvinklet på bordet. Jeg antar dette har med din diagnose å gjøre, og synes det er et sunnhetstegn at din mann ler av det og ikke retter seg helt etter dine ønsker her. Jeg synes dessuten det ser hyggeligere ut når det er mindre striglet og ting ligger litt mer tilfeldig. Nettopp Da ser vi det likt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 53 minutter siden, Lillemus skrev: Hos oss (altså hos kjæresten) ligger fjernekontrollene på golvet mellom godstolene våre... Stolene står foran salongbordet så vi har ikke noe bord like ved stolene å legge dem på, så da havner de på golvet da. Sammen med noen tidsskrifter og aviser og en Laptop eller to... vel, jeg hadde nok måttet takle det om jeg var gift med deg Jeg er faktisk veldig glad for balansen min mann skaper ved at vi ikke er perfeksjonister begge to:-) Jeg har til og med sett på programmer om rotekopper, prøvd å motivere meg selv for å bli rotete, øvd, strevd, men ikke greid det, alt dette gjorde jeg av en grunn, det er denne: Jeg ville at barna våre skulle vokse opp fritt og ganske bekymringsfritt, ha foreldre som er pliktoppfyllende og kjærlige, men forøvrig, som de fleste fulle av feil også, jeg ville dette fordi jeg ville gi dem et godt utgangspunkt for å ta egne valg, tørre være seg selv, og kjenne frihet til å velge sitt liv selv. (det betyr bli den de kjenner de er, og som jeg eller vi er uenige i om så er.., og få egenstyrke nok til å ta andre valg enn oss foreldre, samt si i mot oss, men selvsagt med klokskap) ( jeg har gjort mange feil, og mine barn vet det, men de tåler det og jeg tåler høre det,, fordi, de kan si det til meg, slik at i vertfall med ærlighet har vi lykkes som foreldre, og jeg tror ofte det ikke trengs så mye mer) Nå som vi snart beveger oss over i de middelaldredes rekker enda så unge og spreke som vi er, min mann er jo der han da:-) men i allefall, så er det tydelig hva årene sammen enn rotekopp gjør med en autists ekstreme ryddighet:-) og hva en autist gjør med en ekstrem rotekopp, han er nemmelig blitt sånn, at han ser at det jammen er deilig at det er ryddig:-) og jeg der kommet at jeg kan rette på ting, men uten å forvente at andre gjør det på samme måte. Altså, det kan virke som vi er et gammelt ektepar, men det er vi ikke, vi er unge, spreke, ambisiøse og jeg vet ikke en gang hva jeg skal bli når jeg blir stor (digresjon: jeg satt for et par kvelder siden og ventet på min datters dansing skulle ta slutt, satt på mobil, som alle jo gjør:-) men så kom to mødre bort til meg, vi snakket litt, sånn som er så enkelt for de fleste, og lettere for meg nå for tiden, det ble spurt om hva vi jobbet med, og da turen kom til meg, sa jeg at sett bortifra dårlig studieprogresjon...så studerere jeg..., så sa jeg nettopp dette, " Men lurer dere på hva jeg vil bli når jeg blir stor?", da lo begge damene, og jeg forklarte:-), jeg sa jeg ville jobbe med data, der var jeg realistisk:-), Jeg tenkte spare min datter for det jeg ville svare, " Jeg vil bli rakettforsker") 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 7 timer siden, laban skrev: Det går påskeliljes mobil nederst eirritertndre liv, det er slike skjulte budskap i "Hva gjør du nå"-tråden også Riktig. Den funker så totalt elendig på DOL. Bare her. Blir sabla irritert når kursoren hopper til andre steder og det iikke går an å rette på det som ble feil. Flytter derfor rotet nederst i innlegget roternedrest ieroterr 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 Fikk tatt hele skapet over frysen pluss trakk frem frysen og vasket under der. Æsj! Er i skikkelig ryddes nå! Må en tur på gjenvinningsstasjonen i morgen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 22 minutter siden, påskelilje skrev: Riktig. Den funker så totalt elendig på DOL. Bare her. Blir sabla irritert når kursoren hopper til andre steder og det iikke går an å rette på det som ble feil. Flytter derfor rotet nederst i innlegget roternedrest ieroterr ? Hva skjer nå? Hva er dette for kommunikasjon? Jeg forstår ikke hva Laban skriver, og jeg forstår ikke svaret ditt:-(? Hva betyr : eirritertndre liv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 22 minutter siden, påskelilje skrev: Fikk tatt hele skapet over frysen pluss trakk frem frysen og vasket under der. Æsj! Er i skikkelig ryddes nå! Må en tur på gjenvinningsstasjonen i morgen! :-) Dit må jeg i morgen også:-) Det er det hyggelige jeg skal gjøre, som er praktisk og ganske enkelt, og på veien må jeg innom et menneske. Kunne du sjekke din mail jeg trenger svar på noe konkret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 10 timer siden, Madelenemie skrev: ? Hva skjer nå? Hva er dette for kommunikasjon? Jeg forstår ikke hva Laban skriver, og jeg forstår ikke svaret ditt:-(? Hva betyr : eirritertndre liv Det er bare feiltastinger som har blitt med fordi det ikke funker optimalt for henne å bruke mobilen på DOL. Ingen skjulte beskjeder eller ting som skal tolkes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 11 timer siden, Madelenemie skrev: :-) Dit må jeg i morgen også:-) Det er det hyggelige jeg skal gjøre, som er praktisk og ganske enkelt, og på veien må jeg innom et menneske. Kunne du sjekke din mail jeg trenger svar på noe konkret. Har svart :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 11 timer siden, Madelenemie skrev: ? Hva skjer nå? Hva er dette for kommunikasjon? Jeg forstår ikke hva Laban skriver, og jeg forstår ikke svaret ditt:-(? Hva betyr : eirritertndre liv Når jeg skriver på DOL fra mobilen, er det bare helt håpløst :-( Kursoren hopper og flytter seg midt i ordene, og når jeg skal rette på det som blir feil, funker ikke "tilbaketasten", altså kan jeg ikke fjerne det som ble feil. Enten må jeg da avbryte og logge helt ut og så logge inn igjen og prøve på nytt, eller så kan jeg flytte de rare ordene (som da er blitt en blanding av flere ord fordi kursoren hopper hit og dit) nederst i innlegget. Har prøvd det siste et par ganger, og det ser jo litt rart ut - men det er altså ingen hemmelig kode :-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 11 timer siden, påskelilje skrev: Fikk tatt hele skapet over frysen pluss trakk frem frysen og vasket under der. Æsj! Er i skikkelig ryddes nå! Må en tur på gjenvinningsstasjonen i morgen! Skulle være "Er i skikkelig ryddemodus nå!" Forbaska mobil :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ryddet i klær for noen uker siden, fotograferte og la ut på Finn. Det har gitt 6.000,- klingende mynt i kassa og det igjen noe nytt til vårgarderoben Herre, så mye penger man har hengende. Nå gjenstår i grunnen bare å pakke bort vintertøy her, pusse vinduer og så kan våren komme for fullt Anonymkode: 13623...727 Oi, det var bra butikk :-) Klær gir jeg som regel bort, men det kan jo være jeg finner noe annet av verdi som kunne selges. Mannen min er flinkere enn meg til det, sånne bilting selger han av og til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 11 timer siden, Madelenemie skrev: Hva er dette for kommunikasjon? Jeg forstår ikke hva Laban skriver, og jeg forstår ikke svaret ditt:-(? Hva betyr : eirritertndre liv Mitt krystallklare svar står på forrige side. Det er bare påskelilje som viser hva mobilen hennes kan 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 11 timer siden, morsan skrev: Det er bare feiltastinger som har blitt med fordi det ikke funker optimalt for henne å bruke mobilen på DOL. Ingen skjulte beskjeder eller ting som skal tolkes. Puh 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3691509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 I dag har jeg ryddet kommoden i gangen: 6 skuffer og 2 skap. En stappfull bærepose med søppel, og sikkert 40 penner og blyanter, 10 reflekser, to kortstokker, to teltbarduner, to gamle fjernkontrollen og en gammel røykvarslere pluss masse andre småting som jeg nå fordeler på plass rundt i huset. Men hva har dere I en slik kommode? Vi har tøy et annet sted. Nå har vi nøkler i én skuff og solbriller+ reflekser i en annen. Duker i ett skap og diverse pynteting som ikke står fremme i det andre. Men hva er ellers naturlig å ha i slike skuffer? Vil ikke at det skal fylles opp igjen med skrot! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3692557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 13 minutter siden, påskelilje skrev: I dag har jeg ryddet kommoden i gangen: 6 skuffer og 2 skap. En stappfull bærepose med søppel, og sikkert 40 penner og blyanter, 10 reflekser, to kortstokker, to teltbarduner, to gamle fjernkontrollen og en gammel røykvarslere pluss masse andre småting som jeg nå fordeler på plass rundt i huset. Men hva har dere I en slik kommode? Vi har tøy et annet sted. Nå har vi nøkler i én skuff og solbriller+ reflekser i en annen. Duker i ett skap og diverse pynteting som ikke står fremme i det andre. Men hva er ellers naturlig å ha i slike skuffer? Vil ikke at det skal fylles opp igjen med skrot! Hei! Jeg ble glad nå:-) ville så gjerne fortsette ryddetråden:-) Dessverre er jeg kjempelei meg nå, men det er en annen sak, jeg ikke skal komme inn på nå, skal lage en tråd et annet sted om det. Jeg har selv ryddet ekstremt mye den siste tiden, har kjørt tre billass til Fretex, så så mye for mye hadde selv vi som har det nokså ryddig, jeg er sjokkert over hvor mye vi har I går kjørte jeg feks et service til 10 personer til fretex og ant vaser, gjett? 8 blomstervaser:-( Likevel har jeg 6 igjen?? Så når man har så mye er det ikke rart det føles stappfult. I dag kommer assistenten og hun ville ha en pels:-) ingen av oss liker pels og de er arvet, så det er utmerket, to andre ga jeg til fretex:-) I går tok jeg ned flere bilder fra veggene også, tenkte, "er jeg glad i deg?", og det at jeg måtte tenke, medførte bare at det gikk rett ut i bilen og ga det til fretex, jeg vil kun ha ting jeg er glad i og som betyr noe for meg :-) Nå har til og med barna og min mann bemerket at det er som om huset er nytt:-) og det enda ryddingen har bestått i å fjerne, gi videre ting, i stor grad. Da jeg ryddet kommoden jeg har i gangen, den var ryddig, men jeg endret systemene, fordi nå eksisterer ikke ting på to steder, alt som er i samme kategori er same sted, dette komprimerer mye og gir lett oversikt over om man har for mye av noe. Mye hadde jeg nemmelig to steder, men nå er det et sted, Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ha skismørning i den geniale kommoden med de mange rom, hele året rundt, men egentlig tenker jeg det kan godt gå an, fordi årstidene går så fort og tiden går fortere med årene:-) Det jeg har i min kommode i gangen er feks dette: den har 12 skuffer. Skuffene har ca dette i seg sykkelting: feks lys, reflekser, pumpe, lappesaker osv... kinoting: 3D briller Reflekser: ulike reflekser og merkepenner og merkelapper til klær Lommelykt og hodelykt skuff Klesruller ulike typer og varianter, en skuff med kniver, turkniver en skuff med turting, lommekikkert, m.m. en skuff med løpeting, pulsmåler etc... en med skismørning en med handlenett, arbeidshansker(bruker jeg mye) og verktøy jeg bruker daglig, dvs det mest vanlige. (her er det eneste bruddet på å ha ting to steder, jeg har to hyller på vaskerommet med verktøy, som drill m.m. men det bruker jeg sjeldnere, fint å ha arbeidshandsker og et par manuelle skrutrekkere og en hammer lett tilgjengelig, men mulig jeg endrer på det. Jeg er sterk tilhenger av å oppbevare ting etter kategori, jeg ser hvor plassbesparende og effektivt det er, man får lett oversikt, og man ser kjapt at man har for mye. Nå :-) har jeg blitt flink på å gi videre:-) Da noen kom innom og så alt jeg skulle kjøre bort, spurte de hvorfor jeg ikke selger på finn.no, svaret på det er at så blir jeg aldri ferdig med ryddingen, dessuten syns jeg frelsesarmenen gjør mye bra arbeide, så dette er mitt bidrag. Nå ble jeg gladere takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3692561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Takk for tips om hva jeg kan ha i skuffene. Jeg ble "fanget" på kjøkkenet I stad da jeg spiste formiddagsmat. Fant ut at jeg skulle vaske nederste del av kjøleskapet. Det så ikke ut! Og så fikk jeg ryddet skapet med alle tomme plastbokser etter syltetøy og frosne Vær. Over 30 bokser og lokk I ei hylle.... Nå skal jeg få ryddet ferdig Igangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3692590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 5 minutter siden, påskelilje skrev: Takk for tips om hva jeg kan ha i skuffene. Jeg ble "fanget" på kjøkkenet I stad da jeg spiste formiddagsmat. Fant ut at jeg skulle vaske nederste del av kjøleskapet. Det så ikke ut! Og så fikk jeg ryddet skapet med alle tomme plastbokser etter syltetøy og frosne Vær. Over 30 bokser og lokk I ei hylle.... Nå skal jeg få ryddet ferdig Igangen. :-) Så gøy:-) Jeg ryddet i går mens jeg spiste, i kjøkkenskapene, tenkte, "må det nå være såå mye mat her" også kom jeg på at i allefall, skulle jeg begynne med å redusere linser. Så det ble middag: salat meg masse quinoa:-) alle syns salatbuffeen var deilig. I tillegg fant jeg noen glass jeg hadde dobbelt av, så vips var det litt mer plass:-) Jeg skal ikke kjøpe noe særlig mer av linser eller bønner før skapet er betraktelig redusert, og til helgen blir det semulepudding til dessert eller sago eller polenta, nå vil jeg ha ting i skapet som jeg bruker fort opp. Jeg ga også bort en del kjøkkenutstyr, visper, siler, plasembalasje, til og med termo"kanne", en stor termos bolle, jeg hadde to stykker og jeg bruker jo nesten alltid kun en, men den var litt verre å gi bort, men nå er jeg glad for all den ekstra plassen:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/4/#findComment-3692592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.