påskelilje Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 KRISE! Jeg rydder og leter over hele huset, men jeg finner ikke kassen med bilder fra ungene var små! Og det er fire uker til konfirmasjonen! Fatter ikke hvor de er :-( For to år siden så jeg gjennom alt oglaget presentasjon til eldstemann, og la bildene av ham Før søstera ble født, for seg selv. Disse fant jeg, men ikke alle de andre!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3695310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 5 timer siden, påskelilje skrev: KRISE! Jeg rydder og leter over hele huset, men jeg finner ikke kassen med bilder fra ungene var små! Og det er fire uker til konfirmasjonen! Fatter ikke hvor de er :-( For to år siden så jeg gjennom alt oglaget presentasjon til eldstemann, og la bildene av ham Før søstera ble født, for seg selv. Disse fant jeg, men ikke alle de andre!!!! Uff:-( Det forstår jeg må være helt grusomt! Du må prøve å lete enda mer grundig, du har kanskje satt den esken et sted, som ikke er naturlig, kanskje på vei til noe, har den havnet i en hylle du kanskje da tenkte var ok. Jeg forstår panikken, jeg får panikk, før, jeg skal begynne med bilder, rett og slett for at noe skal mangle...man leter ofte ikke godt når man kaver og kjenner krise. Kanskje må du ta for deg hylle for hylle, boks for boks, også esker der du mener det absolutt ikke kan ligge, kikk ned i alt, og gjør det ganske systematisk. Se i skap, kanskje har du flyttet på det på et tidligere tidspunkt og glemt av det. Jeg krysser fingre for at du finner dette så fort som mulig, Tenker på deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3695363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Jeg fant dem! Gikk gjennom alle kasser på loftet for tredje gang, og da lå de i en kasse med noen bøker øverst. Det var derfor jeg ikke hadde sett dem. Ble så glad!!!! 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3695374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Vi er nå i ryddemodus, nesten hele familien :-) 15-åringen fikk faktisk ryddet ganske mye på rommet sitt i går, og det har sett ut som et bombenedslagsfelt i flere uker. Og jammen fant vi to plagg hun har savnet lenge :-) 12-åringen ryddet også rommet sitt i løpet av uka, der har det ikke sett like ille ut som hos søstera, men temmelig rotete der også. Og hun rer senga av seg sjøl! Hun har motvillig gått med på å hjelpe til med å rydde kjøkkenet, men det sitter nok litt langt inne for henne, hun spiller veldig på at hun er minst i slike sammenhenger :-D Eldstemann tar skikkelig tak, og fikk altså skikkelig system i uteboden. Mannen er på reise, og er unnskyldt, han blir sikkert med på ryddingen han også! Jeg fant altså bildene - heldigvis! Nå mangler jeg noe som også er litt dumt å mangle, men ikke så krise som bildene. Jeg fikk to gavekort til bursdagen i vinter. De lå i skuffen i gangen, men så ryddet jeg jo der, og nå finner jeg dem ikke :-( HÅPER inderlig at jeg har lagt dem et lurt sted, og ikke kastet dem... :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3695423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 2 timer siden, påskelilje skrev: Vi er nå i ryddemodus, nesten hele familien :-) 15-åringen fikk faktisk ryddet ganske mye på rommet sitt i går, og det har sett ut som et bombenedslagsfelt i flere uker. Og jammen fant vi to plagg hun har savnet lenge :-) 12-åringen ryddet også rommet sitt i løpet av uka, der har det ikke sett like ille ut som hos søstera, men temmelig rotete der også. Og hun rer senga av seg sjøl! Hun har motvillig gått med på å hjelpe til med å rydde kjøkkenet, men det sitter nok litt langt inne for henne, hun spiller veldig på at hun er minst i slike sammenhenger :-D Eldstemann tar skikkelig tak, og fikk altså skikkelig system i uteboden. Mannen er på reise, og er unnskyldt, han blir sikkert med på ryddingen han også! Jeg fant altså bildene - heldigvis! Nå mangler jeg noe som også er litt dumt å mangle, men ikke så krise som bildene. Jeg fikk to gavekort til bursdagen i vinter. De lå i skuffen i gangen, men så ryddet jeg jo der, og nå finner jeg dem ikke :-( HÅPER inderlig at jeg har lagt dem et lurt sted, og ikke kastet dem... :-( Hei! Glad for å lese at dette ordnet seg, jeg tenkte det skulle gå bra, men det er forferdelig å ikke finne sånt som bilder fra barna var små! Det er utrolig hvordan rydding smitter!! Selv har jeg fått en av mine samlere :-) till å rydde nesten alt han hadde på rommet ned i plaskasser, som vi senere skal sortere mer grundig.(tanken med det er at rommet skal bli lettere å holde rent og ryddig, samtidig som han ikke får panikk over at han må kaste noe. Jeg vil han skal selv erfare at det man glemmer at man har, er det vits å oppbevare det et annet sted?) Så han har fått glass-skap der han fornøyd har utstilt alle sine våpen, så når til og med han er blitt grepet av ryddeånden,(håper ikke stjernestøv leser dette) så er det litt "magi" i hvordan skikkelig totalrydding kan smitte over på andre, uten at man sier særlig mye. Jeg ga boken til min pensjonerte psykiater, hun ble kjempeglad for har planer å starte på dette prosjektet ut i mai skrev hun, hun hadde sett boken og ønsket seg den veldig.(noe jeg ikke visste:-) Nå var jeg på morgenen og snakket med en psykiater, som forklarte godt og fornuftig hvordan det å eie mindre for alle vil bli en mental oppryddning. kan skrive mer til deg om det senere, om du lurer? for nå skal jeg lære å bruke "timer" på ting, så jeg har dårlig tid nå, må rekke en masse innen "timeren piper" :-) Ha en fin dag:-) Håper du finner gavekortene, husk på og oppbevare alt innen samme kategori på samme sted. Jeg har feks flyttet verktøyet jeg mente jeg burde ha for hånden, ned til alt verktøyet, alt er strengt ordnet etter kategori, og jeg har begynt å merke allerede hvor mye av tankekapasitet det frigir og mer avslappethet det gir. Eks: jeg hadde før støygeneratorer, disse syns jeg stadig jeg må lete litt ekstra etter, vet ikke helt hvor de hører hjemme? men så kom jeg på det, i esken med høreapparatutstyret:-) så enkelt kan det bli:-) I går kveld sa også mannen min, for vi har en eske der alt av ting tilhørende iphone ligger, alle esker, alt ekstrautstyr osv...Det er mye greiere å ha alt dette på et sted, enn at alle skal lete på sitt rom etter hvor de nå har lagt den iphoneesken som mobilen lå i osv... Det er faktisk en del igjen å rydde i, men nå eier vi så mye mindre, at jeg har fått mye bedre tid, og mer energi og fornøydhet. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3695432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 4 timer siden, Madelenemie skrev: Nå var jeg på morgenen og snakket med en psykiater, som forklarte godt og fornuftig hvordan det å eie mindre for alle vil bli en mental oppryddning. kan skrive mer til deg om det senere, om du lurer? for nå skal jeg lære å bruke "timer" på ting, så jeg har dårlig tid nå, må rekke en masse innen "timeren piper" :-) .... Håper du finner gavekortene, husk på og oppbevare alt innen samme kategori på samme sted. Jeg har feks flyttet verktøyet jeg mente jeg burde ha for hånden, ned til alt verktøyet, alt er strengt ordnet etter kategori, og jeg har begynt å merke allerede hvor mye av tankekapasitet det frigir og mer avslappethet det gir. Eks: jeg hadde før støygeneratorer, disse syns jeg stadig jeg må lete litt ekstra etter, vet ikke helt hvor de hører hjemme? men så kom jeg på det, i esken med høreapparatutstyret:-) så enkelt kan det bli:-) DU må bare skrive mer om det, men jeg vil ikke ha noen timer som sier fra når jeg skal bytte aktivitet! Har så mye som skjer i min hverdag, at jeg orker ikke noe flere tidsbestemmere! Ja, jeg skal lete etter gavekortene i ettermiddag. Hadde så fokus på bildene i helga, men nå skal jeg finne gavekortene! Tror kanskje jeg har lagt dem oppi ei veske... Hva er støygenerator?????? Sønnen min lurte på hvor han hadde lagt sykkelbrillene, og da kunne jeg sånn lett henslengt bare si at de lå i brilleskuffen i kommoden i gangen :-) Han ble kjempeimponert over at vi hadde fått brilleskuff :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3695469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 39 minutter siden, påskelilje skrev: DU må bare skrive mer om det, men jeg vil ikke ha noen timer som sier fra når jeg skal bytte aktivitet! Har så mye som skjer i min hverdag, at jeg orker ikke noe flere tidsbestemmere! Ja, jeg skal lete etter gavekortene i ettermiddag. Hadde så fokus på bildene i helga, men nå skal jeg finne gavekortene! Tror kanskje jeg har lagt dem oppi ei veske... Hva er støygenerator?????? Sønnen min lurte på hvor han hadde lagt sykkelbrillene, og da kunne jeg sånn lett henslengt bare si at de lå i brilleskuffen i kommoden i gangen :-) Han ble kjempeimponert over at vi hadde fått brilleskuff :-) Så gøy:-) Her har barna også engasjert seg, de syns det er deilig med bare mindre ting, alt virker mer ryddig og luftig:-) Den "timer" greie, er bare noe jeg trener med, så har ikke noe med rydding å gjøre, så det trenger nok ikke du Nå har jeg vasket alle kostymer, jeg skal prøve selge dem, så får barna pengene:-) Duploklossene har vi solgt nå, to svære kasser:-) Jeg greier vanligvis ikke organisere å selge noe, men for tiden har jeg oversikten, og driver ikke lagring av alt, barna ble fornøyd når de fikk pengene:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3695482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 Nå fant jeg gavekortene! Hadde lagt dem der jeg har bursdagskort. Har oppdaget mange steder som må ryddes. Har Vært nesten blind for det i mange år. Men det krever overskudd og tid. Overskudd har jeg nå, men ikke så mye tid. Tror ikke det blir noen større ryddeprosjekter før etter konfirmasjonen. Vi har beholdt en del leker, barnetøy, sprinkles eng, en liten sykkel etc. Håper jo på barnebarn om en tiårs tid, og da har jeg lyst til å ha noe fra ungene mine var små. Duploklosser og togbane tar vi frem når vi har besøk av småbarn. Bøker beholder jeg også. Etterhvert når jeg får mer på stell skal jeg ha mange flere bokhyller :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3695888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 I dag har jeg vært effektiv! Garderobeskapet i gangen har irritert meg siden jeg flytta hit, og det siste året har dørene blitt skeivere og skeivere. Lista nede på gulvet har glidd litt. I dag skulle jeg rydde i skapet og kvitte meg med en del ting mens borettslaget hadde sørga for container! Så kilte den ene døra seg fast, og jeg ble så forbanna at jeg dro løs alle tre dørene og satte uttafor i påvente at Guttungen skulle komme hjem og bære dem ned til containeren. I morra kommer Garderobemannen for å gi meg anbud på ny løsning. 😊 Den dumme lista til dørene var for øvrig festa med tosidig teip. Ikke rart den løsna. Jævla glupsmurf, han som bodde her før meg. 😲 Fikk rydda ferdig gangen og deler av kontoret. Guttungen gikk endelig løs på rommet sitt nå i kveld. 😊 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3695965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Den 4/27/2016 at 18.35, påskelilje skrev: Nå fant jeg gavekortene! Hadde lagt dem der jeg har bursdagskort. Har oppdaget mange steder som må ryddes. Har Vært nesten blind for det i mange år. Men det krever overskudd og tid. Overskudd har jeg nå, men ikke så mye tid. Tror ikke det blir noen større ryddeprosjekter før etter konfirmasjonen. Vi har beholdt en del leker, barnetøy, sprinkles eng, en liten sykkel etc. Håper jo på barnebarn om en tiårs tid, og da har jeg lyst til å ha noe fra ungene mine var små. Duploklosser og togbane tar vi frem når vi har besøk av småbarn. Bøker beholder jeg også. Etterhvert når jeg får mer på stell skal jeg ha mange flere bokhyller :-) Hei! Ja nå får du konsentrere deg om alt til konfirmasjon:-) Jeg har nå vakumpakket tøy fra barna var små:-) sånn holder det seg bedre, har noen esker igjen, men litt og litt går det fremover:-) Det er utrolig når man blir grepet av ryddeånden hvordan man også oppdager rot men kanskje ikke gjorde før. Jeg håper også på barnabarn om ca 10 år, så tatt vare på de bøker og leker og klær som det er mest minner knyttet til, til og med noen godt brukte klær som alle har brukt Du får lage en ny ryddetråd når konfirmasjonen er over, lykke til med forberedelsene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3696527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Denne uka har jeg fått gjort 3 ting som jeg har utsatt i evigheter. Ikke direkte rydding, men det har med organisering å gjøre: Jeg fikk levert inn symaskinen til reparasjon og service. Den har vært ubrukelig i sikkert to år, og jentene har spurt meg så mange ganger om jeg ikke kan få fikset den. Nå er den i tipp topp stand, og klar for ivrige skreddere! Den ene pc'en hadde det skjedd noe med i vinter, slik at vi ikke kunne logge oss inn på den. Når jeg når skulle begynne med konfirmasjonsforberedelsene, så MÅTTE jeg jo ha bildene som lå på den (vi hadde ikke back.up....), så jeg fikk levert den inn på Elkjøp, de fikset den, og jeg fikk kjøpt ekstern harddisk, og holde nå på å kopiere over bilder, slik at de skal være trygge. Juhuuu! Og i dag har jeg holdt på i TO timer med rørleggerarbeid. Jeg har rensket sluker, rør ogvannlås på det ene badet. Det har luktet ekkelt der lenge, men nå håper jeg at det skal bli bedre! Juhuuuu! Fikk ryddet i badetøyet, siden den ene jenta skulle i svømmehallen - har lagt det som er for smått i en pose som skal gis videre til andre som trenger det. Før jeg setter skikkelig i gang med bildene, skal mannen og jeg gå en tur. Det kommer seg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3696596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Den 04.04.2016 at 13.09, laban skrev: Jeg har dessuten følgende prosjekter: Et kott fullt av ting barna forbyr meg å gi bort, men også mye som har vært dyttet inn der i tilfelle det skulle komme til nytte. Mye av det er nå utgått på dato, dvs. jeg vet at det ikke vil komme til nytte. Problemet er at det er vanskelig å ta det litt og litt, det krever at jeg får holde på med det litt sammenhengende uten at noen bryr seg - og det medfører rot i de nærmeste omgivelsene mens det står på. Men det er selvsagt mulig allikevel, og det er mye plass i det kottet hvis jeg får ryddet det. Jeg vet også om noen store skuffer (med ikke-elektroniske spill, noter etc.) der den verneverdige delen av innholdet utgjør en brøkdel. De og kottet håper jeg å få sett gjennom i løpet av sommeren. Før høstens loppemarked skal jeg gå gjennom noen kartonger med julepynt som vi ikke bruker. Jeg ser på dem hvert år når jeg tar fram det vi bruker, men jeg vil gjerne gi det bort om høsten når det er mer aktuelt. Minn meg på det når høstferien nærmer seg Jeg vil bare rapportere at i dag har jeg gått gjennom de julepynt-eskene. Det er innlevering til loppemarkedet på fredag, og i dag kom jeg på at jeg hadde planer om å ta med de julegreiene som ikke er i bruk. Det er et ork å ta fram disse kartongene fordi de selvfølgelig trengs bare til jul og dermed står litt bortgjemt, men i dag gjorde jeg det likevel. Kottet ble ikke prioritert i sommer grunnet et uteprosjekt vi ble pådyttet av boligsameiet (utbedring av drenering, noe som medførte ødeleggelser og påfølgende "gjenoppbygging" av uteplassen vår). Så det har jeg på planen for høstferien. Skuffene er ikke fullt så omfattende, så vi får se om jeg rekker å begynne på dem før det nevnte loppemarkedet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3721656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Den 17.09.2016 at 16.44, laban skrev: Jeg vil bare rapportere at i dag har jeg gått gjennom de julepynt-eskene. Det er innlevering til loppemarkedet på fredag, og i dag kom jeg på at jeg hadde planer om å ta med de julegreiene som ikke er i bruk. Det er et ork å ta fram disse kartongene fordi de selvfølgelig trengs bare til jul og dermed står litt bortgjemt, men i dag gjorde jeg det likevel. Kottet ble ikke prioritert i sommer grunnet et uteprosjekt vi ble pådyttet av boligsameiet (utbedring av drenering, noe som medførte ødeleggelser og påfølgende "gjenoppbygging" av uteplassen vår). Så det har jeg på planen for høstferien. Skuffene er ikke fullt så omfattende, så vi får se om jeg rekker å begynne på dem før det nevnte loppemarkedet... Så flink du har vært! Jeg har ikke hatt noen ryddeprosjekter de siste månedene. Men noe som vi bare MÅ få gjort nå, er å få bestilt takkekort etter konfirmasjonen.... Vi har faktisk laget dem, men ikke fått telt opp hvor mange vi trenger, så det er jo ikke store jobben da.... Men nå skriver jeg det her, så blir det kanskje gjort! 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3721997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 2. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2017 Javel, folkens! Hvordan går det med ryddeprosjektene rundt om i de tusen hjem? Har lest gjennom denne tråden fra i fjor, og må...krrrremt... innrømme at det ikke har vært særlig aktivitet på den fronten på tre kvart år hos oss. Altså ingen store oppryddingsprosjekter. Vaskerommet har fungert mye bedre det siste året, men jeg ser at det har fylt seg opp igjen, og jeg må nok ta et sjog der, selv om det ikke er en så stor jobb som i fjor. Også uteboden er ganske stappa, selv om det ble bedre etter at sønnen ryddet i vår. Vi klarer nok ikke helt å sette ting ordentlig på plass. Det er fremdeles katastrofalt oppå kjøkkenskapene, så det får nok bli vinterens/vårens prosjekt. Hadde tenkt å ta det før jul, men det ble ikke noe av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3751174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 34 minutter siden, påskelilje skrev: Javel, folkens! Hvordan går det med ryddeprosjektene rundt om i de tusen hjem? Jeg slapp jo å håndtere julepynten vi ikke bruker, nå sist jul, siden jeg fikk levert det til loppemarked i høst. Vi har noe som står klart til vårens loppemarked også, og jeg har vel ikke større ambisjoner enn å øke volumet på den leveransen når det nærmer seg. Jeg har fortsatt noen skuffer som det helt sikkert kan renskes mye ut av, og kottet har merkelig nok ikke ryddet seg selv 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3751179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 22 timer siden, laban skrev: Jeg har fortsatt noen skuffer som det helt sikkert kan renskes mye ut av, og kottet har merkelig nok ikke ryddet seg selv DET ønsker jeg meg til bursdagen - selvryddende skuffer, skap og kott 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3751339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 På 2.2.2017 den 10.18, påskelilje skrev: Javel, folkens! Hvordan går det med ryddeprosjektene rundt om i de tusen hjem? Har lest gjennom denne tråden fra i fjor, og må...krrrremt... innrømme at det ikke har vært særlig aktivitet på den fronten på tre kvart år hos oss. Altså ingen store oppryddingsprosjekter. Vaskerommet har fungert mye bedre det siste året, men jeg ser at det har fylt seg opp igjen, og jeg må nok ta et sjog der, selv om det ikke er en så stor jobb som i fjor. Også uteboden er ganske stappa, selv om det ble bedre etter at sønnen ryddet i vår. Vi klarer nok ikke helt å sette ting ordentlig på plass. Det er fremdeles katastrofalt oppå kjøkkenskapene, så det får nok bli vinterens/vårens prosjekt. Hadde tenkt å ta det før jul, men det ble ikke noe av. Hei! På det området går det riktig bra. Jeg har laget meg Japansk soverom, så da måtte det kastes, gies bort, kjøres bort, alt med hard hånd. Nå har jeg levert masse bøker, så det minker og minker, og jeg får mer og mer kapasitet merker jeg, frigitt, til nye prosjekter. Nye og nye er vel ikke prosjektene, mer drømmer og tanker og ideer, jeg aldri fikk tid til å realiserte, fordi jeg eide så mye, men nå har jeg startet på to store jobbprosjekter, og dette er nyskapende, innovativt og så gjenstår det å se om dette er noe som vil slå an :-) Men fortsatt kan det ryddes, men nå er det så lite å rydde i hvert fall kjøre bort, at jeg snart er på bilde-eske-nivå, da er det duket for å lage de barnealbum jeg aldri fikk somlet meg til:-) 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3751376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilien Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 På 25.4.2016 den 11.40, Madelenemie skrev: Hei! Glad for å lese at dette ordnet seg, jeg tenkte det skulle gå bra, men det er forferdelig å ikke finne sånt som bilder fra barna var små! Det er utrolig hvordan rydding smitter!! Selv har jeg fått en av mine samlere :-) till å rydde nesten alt han hadde på rommet ned i plaskasser, som vi senere skal sortere mer grundig.(tanken med det er at rommet skal bli lettere å holde rent og ryddig, samtidig som han ikke får panikk over at han må kaste noe. Jeg vil han skal selv erfare at det man glemmer at man har, er det vits å oppbevare det et annet sted?) Så han har fått glass-skap der han fornøyd har utstilt alle sine våpen, så når til og med han er blitt grepet av ryddeånden,(håper ikke stjernestøv leser dette) så er det litt "magi" i hvordan skikkelig totalrydding kan smitte over på andre, uten at man sier særlig mye. Jeg ga boken til min pensjonerte psykiater, hun ble kjempeglad for har planer å starte på dette prosjektet ut i mai skrev hun, hun hadde sett boken og ønsket seg den veldig.(noe jeg ikke visste:-) Nå var jeg på morgenen og snakket med en psykiater, som forklarte godt og fornuftig hvordan det å eie mindre for alle vil bli en mental oppryddning. kan skrive mer til deg om det senere, om du lurer? for nå skal jeg lære å bruke "timer" på ting, så jeg har dårlig tid nå, må rekke en masse innen "timeren piper" :-) Ha en fin dag:-) Håper du finner gavekortene, husk på og oppbevare alt innen samme kategori på samme sted. Jeg har feks flyttet verktøyet jeg mente jeg burde ha for hånden, ned til alt verktøyet, alt er strengt ordnet etter kategori, og jeg har begynt å merke allerede hvor mye av tankekapasitet det frigir og mer avslappethet det gir. Eks: jeg hadde før støygeneratorer, disse syns jeg stadig jeg må lete litt ekstra etter, vet ikke helt hvor de hører hjemme? men så kom jeg på det, i esken med høreapparatutstyret:-) så enkelt kan det bli:-) I går kveld sa også mannen min, for vi har en eske der alt av ting tilhørende iphone ligger, alle esker, alt ekstrautstyr osv...Det er mye greiere å ha alt dette på et sted, enn at alle skal lete på sitt rom etter hvor de nå har lagt den iphoneesken som mobilen lå i osv... Det er faktisk en del igjen å rydde i, men nå eier vi så mye mindre, at jeg har fått mye bedre tid, og mer energi og fornøydhet. Så lurt! Jeg ble helt inspirert til å rydde nå, og lage et slikt system 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3751532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 På 4.2.2017 den 16.19, Cilien skrev: Så lurt! Jeg ble helt inspirert til å rydde nå, og lage et slikt system Hei! Ble det noe av inspirasjonen:-)? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410920-hva-skal-du-rydde-n%C3%A5r-ryddetr%C3%A5d/page/6/#findComment-3756217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.