leahli Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Jeg sliter, jeg nermer meg 35. Å er nå oppe i 124 kilo. Jeg orker ingenting, har smerter i bena og tung pust. Har spurt legen om råd, men får ikke noen. Er det ikke noe leger kan gjøre for å hjelpe? Jeg har prøvd iherdig selv, men det går ikke!! Har nå kuttet ut godteri. Men min livstil er mye smerter og mye ensomhet pgav angst. Spiser for mye før klokken 13.00. Å så å si ingenting etter 18.00. Jeg har også prøvd å spise en brødskive til frokost, osv... Men da blir jeg deprimert, og gikk faktisk opp.hvorfor???? Kan ikke gå opp mere. Men hvordan kan jeg gå ned i vekt i min situasjon?? Minnerigjen om vonde bein.. Kan noen hjelpe meg?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 8 minutter siden, leahli skrev: Jeg sliter, jeg nermer meg 35. Å er nå oppe i 124 kilo. Jeg orker ingenting, har smerter i bena og tung pust. Har spurt legen om råd, men får ikke noen. Er det ikke noe leger kan gjøre for å hjelpe? Jeg har prøvd iherdig selv, men det går ikke!! Har nå kuttet ut godteri. Men min livstil er mye smerter og mye ensomhet pgav angst. Spiser for mye før klokken 13.00. Å så å si ingenting etter 18.00. Jeg har også prøvd å spise en brødskive til frokost, osv... Men da blir jeg deprimert, og gikk faktisk opp.hvorfor???? Kan ikke gå opp mere. Men hvordan kan jeg gå ned i vekt i min situasjon?? Minnerigjen om vonde bein.. Kan noen hjelpe meg?? Hei, leit å høre at du strever med vekten. Jeg håper at du får noen gode svar her inne og at evt. fastlegen din og du kan gå inn i et kompaniskap sammen og hjelpe deg med å opparbeide pågangsmot og motivasjon. Mitt svar til deg er først og fremst tenkt som et tips til vonde ben pga overvekt. Selv har jeg hatt nytte og glede av å begynne med støttestrømper. Du får dem på apoteket der de har tre kvaliteter: ull, bomull og syntetisk. Det er viktig at leggstørrelsen/vidden er riktig. De kan måle den på apoteket. Selv måtte jeg opp i størrelse 44-45 (i fot) for å få strømper som passet tykkelsen på leggen. Men strømpene er såpass elastiske at det ikke gjør så mye. Jeg har nå kjøpt to par på Apotek 1 og er svært godt fornøyd. Har mindre vondt i bena og føler meg ikke så fort sliten i bena. Vel, dette var bare et trivielt svar. Jeg håper andre hjelpsomme sjeler på DOL kan komme med innspill vedr. vektproblemene. Lykke til! Anonymkode: 241e0...e82 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 22 minutter siden, leahli skrev: Jeg sliter, jeg nermer meg 35. Å er nå oppe i 124 kilo. Jeg orker ingenting, har smerter i bena og tung pust. Har spurt legen om råd, men får ikke noen. Er det ikke noe leger kan gjøre for å hjelpe? Jeg har prøvd iherdig selv, men det går ikke!! Har nå kuttet ut godteri. Men min livstil er mye smerter og mye ensomhet pgav angst. Spiser for mye før klokken 13.00. Å så å si ingenting etter 18.00. Jeg har også prøvd å spise en brødskive til frokost, osv... Men da blir jeg deprimert, og gikk faktisk opp.hvorfor???? Kan ikke gå opp mere. Men hvordan kan jeg gå ned i vekt i min situasjon?? Minnerigjen om vonde bein.. Kan noen hjelpe meg?? Lettere å gi råd om du sier litt om hva du pleier å spise og hvor mye, sånn på en vanlig dag. Ang. smerter - hva med å begynne med trimsykling? Det kan du gjøre hjemme om du helst vil være alene når du trener, sånn som meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 29 minutter siden, leahli skrev: Jeg sliter, jeg nermer meg 35. Å er nå oppe i 124 kilo. Jeg orker ingenting, har smerter i bena og tung pust. Har spurt legen om råd, men får ikke noen. Er det ikke noe leger kan gjøre for å hjelpe? Jeg har prøvd iherdig selv, men det går ikke!! Har nå kuttet ut godteri. Men min livstil er mye smerter og mye ensomhet pgav angst. Spiser for mye før klokken 13.00. Å så å si ingenting etter 18.00. Jeg har også prøvd å spise en brødskive til frokost, osv... Men da blir jeg deprimert, og gikk faktisk opp.hvorfor???? Kan ikke gå opp mere. Men hvordan kan jeg gå ned i vekt i min situasjon?? Minnerigjen om vonde bein.. Kan noen hjelpe meg?? Vektnedgang handler (dessverre) om motivasjon og selvdisiplin. I din situasjon ville jeg faktisk anbefalt lavkarbo. Null brød, poteter, pasta, juice, brus med sukker, godteri, ris og kornprodukter. Ubegrenset med kjøtt, fisk, grønnsaker som vokser over bakken, kylling, ost, lettbrus uten fruktjuice, kaffe og te. Da har du ikke sultfølelse, du øker forbrenningen og humør og energi kommer seg. Personlig ville jeg gått ned 8-10 kg før jeg ville startet med tung trening. Gå rolige turer hvis du orker. Når vekten har blitt litt lavere er det trygt å presse seg hardere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 41 minutter siden, leahli skrev: Jeg sliter, jeg nermer meg 35. Å er nå oppe i 124 kilo. Jeg orker ingenting, har smerter i bena og tung pust. Har spurt legen om råd, men får ikke noen. Er det ikke noe leger kan gjøre for å hjelpe? Jeg har prøvd iherdig selv, men det går ikke!! Har nå kuttet ut godteri. Men min livstil er mye smerter og mye ensomhet pgav angst. Spiser for mye før klokken 13.00. Å så å si ingenting etter 18.00. Jeg har også prøvd å spise en brødskive til frokost, osv... Men da blir jeg deprimert, og gikk faktisk opp.hvorfor???? Kan ikke gå opp mere. Men hvordan kan jeg gå ned i vekt i min situasjon?? Minnerigjen om vonde bein.. Kan noen hjelpe meg?? I tillegg til støttestrømpene som jeg nettopp skrev om har jeg nettopp begynt på vanngym for overvektige. Jeg grudde meg enormt til å møte opp, men det var en svært positiv opplevelse. Jeg klarte fint å bevege meg i vannet der vekten jo blir svært redusert. Jeg fikk tatt i skikkelig, og var støl langt ut i fingrene dagen derpå, alt på en god måte. Du kan kanskje søke etter slike trimtilbud på nettet. Håper du finner noe du vil trives med! Anonymkode: 241e0...e82 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leahli Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 15 minutter siden, issomethingwrong skrev: Vektnedgang handler (dessverre) om motivasjon og selvdisiplin. I din situasjon ville jeg faktisk anbefalt lavkarbo. Null brød, poteter, pasta, juice, brus med sukker, godteri, ris og kornprodukter. Ubegrenset med kjøtt, fisk, grønnsaker som vokser over bakken, kylling, ost, lettbrus uten fruktjuice, kaffe og te. Da har du ikke sultfølelse, du øker forbrenningen og humør og energi kommer seg. Personlig ville jeg gått ned 8-10 kg før jeg ville startet med tung trening. Gå rolige turer hvis du orker. Når vekten har blitt litt lavere er det trygt å presse seg hardere. Takk for svar, men uten karbo vil jeg nok bli enda mere sliten, og medisinene heg går på krever mye karbo, dette er så vanskelig. Men takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leahli Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til støttestrømpene som jeg nettopp skrev om har jeg nettopp begynt på vanngym for overvektige. Jeg grudde meg enormt til å møte opp, men det var en svært positiv opplevelse. Jeg klarte fint å bevege meg i vannet der vekten jo blir svært redusert. Jeg fikk tatt i skikkelig, og var støl langt ut i fingrene dagen derpå, alt på en god måte. Du kan kanskje søke etter slike trimtilbud på nettet. Håper du finner noe du vil trives med! Anonymkode: 241e0...e82 Takk så mye, dere gjør dagen min mye bedre. Er så alene om dette å typen bare erter meg.. Gode hyggelige tilbakemeldinger! Tusen hjertelig takk!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 3 minutter siden, leahli skrev: Takk for svar, men uten karbo vil jeg nok bli enda mere sliten, og medisinene heg går på krever mye karbo, dette er så vanskelig. Men takk Nei faktisk ikke. Ketose øker mengden dopamin i synapsene, så du får energi av det etter noen dager. Faktisk en rimelig god antidepressiv effekt. Hvilke medisiner tar du som krever karbo? Trodde ikke det fantes 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leahli Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, leit å høre at du strever med vekten. Jeg håper at du får noen gode svar her inne og at evt. fastlegen din og du kan gå inn i et kompaniskap sammen og hjelpe deg med å opparbeide pågangsmot og motivasjon. Mitt svar til deg er først og fremst tenkt som et tips til vonde ben pga overvekt. Selv har jeg hatt nytte og glede av å begynne med støttestrømper. Du får dem på apoteket der de har tre kvaliteter: ull, bomull og syntetisk. Det er viktig at leggstørrelsen/vidden er riktig. De kan måle den på apoteket. Selv måtte jeg opp i størrelse 44-45 (i fot) for å få strømper som passet tykkelsen på leggen. Men strømpene er såpass elastiske at det ikke gjør så mye. Jeg har nå kjøpt to par på Apotek 1 og er svært godt fornøyd. Har mindre vondt i bena og føler meg ikke så fort sliten i bena. Vel, dette var bare et trivielt svar. Jeg håper andre hjelpsomme sjeler på DOL kan komme med innspill vedr. vektproblemene. Lykke til! Anonymkode: 241e0...e82 Tusen hjertelig takk!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leahli Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 8 minutter siden, issomethingwrong skrev: Nei faktisk ikke. Ketose øker mengden dopamin i synapsene, så du får energi av det etter noen dager. Faktisk en rimelig god antidepressiv effekt. Hvilke medisiner tar du som krever karbo? Trodde ikke det fantes Å gjør det?? Nei altså jeg merker jeg blir deprimert uten hehe, jeg vruker antipsykotisk, beroligende og voltaren og antidepressiva 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 12 minutter siden, leahli skrev: Å gjør det?? Nei altså jeg merker jeg blir deprimert uten hehe, jeg vruker antipsykotisk, beroligende og voltaren og antidepressiva Det går raskt over faktisk. Første par dagene merker man det kanskje litt. Jeg vil faktisk påstå at kroppen ikke trenger sukker og raske karbohydrater. Mennesket har levd uten i titusener av år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annkarin Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Jeg hadde vært hjelpesløs uten myfitnesspal appen der jeg skriver ned alt jeg spiser og drikker med kcal så regner den ut hvor mye jeg kan spise og teller skrittene. Magerkesam og mye fisk, indrefilet og kylling. Spiser litt potet eller fullkornsris til maten , mye grønnsaker. Ned 13 kg siden slutten av sept, skal ned mye mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 1 time siden, issomethingwrong skrev: Det går raskt over faktisk. Første par dagene merker man det kanskje litt. Jeg vil faktisk påstå at kroppen ikke trenger sukker og raske karbohydrater. Mennesket har levd uten i titusener av år. Det er svært varierende hvordan folk føler seg på lavkarbo (og dette varierer i tillegg selvfølgelig med hvor "streng" lavkarbo man prøver ut). Noen får godt med energi, det finnes til og med noen som løper maraton på lavkarbo. Andre opplever vedvarende ubehag, forstoppelse, dårlig humør osv., og det går ikke nødvendigvis over selv om man holder ut oppstartfasen. Jeg tror det lønner seg å velge vektreduksjonsstrategi ut i fra det kostholdet man kan trives med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 2 timer siden, leahli skrev: Jeg sliter, jeg nermer meg 35. Å er nå oppe i 124 kilo. Jeg orker ingenting, har smerter i bena og tung pust. Har spurt legen om råd, men får ikke noen. Er det ikke noe leger kan gjøre for å hjelpe? Jeg har prøvd iherdig selv, men det går ikke!! Har nå kuttet ut godteri. Men min livstil er mye smerter og mye ensomhet pgav angst. Spiser for mye før klokken 13.00. Å så å si ingenting etter 18.00. Jeg har også prøvd å spise en brødskive til frokost, osv... Men da blir jeg deprimert, og gikk faktisk opp.hvorfor???? Kan ikke gå opp mere. Men hvordan kan jeg gå ned i vekt i min situasjon?? Minnerigjen om vonde bein.. Kan noen hjelpe meg?? Du sier ikke hvor høy BMI du har, men med en vekt på 124 så er den vel gjerne godt over 35 og dermed kan legen din søke deg til behandling for sykelig overvekt. For å kunne delta i slike behandlingsopplegg, blir du nødt til å utfordre angsten din nok til å møte opp og delta sammen med andre mennesker. Hvis du er innstilt på å gjøre dette, så synes jeg du skal be fastlegen om henvisning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 4 minutter siden, frosken skrev: Det er svært varierende hvordan folk føler seg på lavkarbo (og dette varierer i tillegg selvfølgelig med hvor "streng" lavkarbo man prøver ut). Noen får godt med energi, det finnes til og med noen som løper maraton på lavkarbo. Andre opplever vedvarende ubehag, forstoppelse, dårlig humør osv., og det går ikke nødvendigvis over selv om man holder ut oppstartfasen. Jeg tror det lønner seg å velge vektreduksjonsstrategi ut i fra det kostholdet man kan trives med. Ja, men det er jo verdt et forsøk. Fungerer det ikke så er det jo bare å slutte. Fungerer det så har man en ekstremt effektiv måte å gå ned i vekt på. Jeg tror absolutt alle har godt av å spise en variant av lavkarbo, ikke nødvendigvis streng (ketose). Men sukker og hvitt mel trenger man ikke, det er vel de fleste enige om? Men man trenger jo ikke overspise egg og bacon.. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Et øyeblikk siden, issomethingwrong skrev: Ja, men det er jo verdt et forsøk. Fungerer det ikke så er det jo bare å slutte. Fungerer det så har man en ekstremt effektiv måte å gå ned i vekt på. Jeg tror absolutt alle har godt av å spise en variant av lavkarbo, ikke nødvendigvis streng (ketose). Men sukker og hvitt mel trenger man ikke, det er vel de fleste enige om? Men man trenger jo ikke overspise egg og bacon.. Det mener jeg kommer an på hvor vidt du definerer "lavkarbo". Det er så vidt meg bekjent ingen som anbefaler mye hvitt mel og sukker, men mange oppnår like god vektreduksjon og vektkontroll ved en diett som inneholder en god del grove kornprodukter som den mer typiske lavkarbodiett. Jeg tror trådstarter vil kunne oppnå vektreduksjon med stort sett hvilken som helst fornuftig tilnærming/diett, så fremt hun gjennomfører planen:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 17 minutter siden, frosken skrev: Det mener jeg kommer an på hvor vidt du definerer "lavkarbo". Det er så vidt meg bekjent ingen som anbefaler mye hvitt mel og sukker, men mange oppnår like god vektreduksjon og vektkontroll ved en diett som inneholder en god del grove kornprodukter som den mer typiske lavkarbodiett. Jeg tror trådstarter vil kunne oppnå vektreduksjon med stort sett hvilken som helst fornuftig tilnærming/diett, så fremt hun gjennomfører planen:-) Det har du rett i :-) Grunnen til at jeg nevner sukker og hvitt mel er at jeg tror de aller fleste yngre overvektige (inkl meg selv) havner der pga overdrevet inntak av raske carbs. Det er langt færre som forspiser seg på smør, bacon og ribbe. Det er carbs som gir den klassiske "cravingen" som man gir etter for. Det er vel iblant en kombinasjon, men like fullt tror jeg for få tenker over viktigheten av å kutte disse produktene, som bidrar med veldig lite positivt for helsa. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 24 minutter siden, issomethingwrong skrev: Det har du rett i :-) Grunnen til at jeg nevner sukker og hvitt mel er at jeg tror de aller fleste yngre overvektige (inkl meg selv) havner der pga overdrevet inntak av raske carbs. Det er langt færre som forspiser seg på smør, bacon og ribbe. Det er carbs som gir den klassiske "cravingen" som man gir etter for. Det er vel iblant en kombinasjon, men like fullt tror jeg for få tenker over viktigheten av å kutte disse produktene, som bidrar med veldig lite positivt for helsa. De ungdommene jeg kjenner (de er noen år yngre enn deg), får litt for mange kg enten pga for mye alkohol eller fastfood (interessant å se hvor mange hamburgere unge gutter er i stand til å spise). Jeg tror hva som bidrar mest til overvekt stadig endrer seg, de som vokser opp nå har hørt om farene knyttet til sukker, bakevarer og juice, lavkarbo, blodsukkerstigning osv. siden de var 8 år gamle;-) Når det gjelder hva som er fornuftig for å oppnå vektreduksjon, så tror jeg ikke skillelinjene er fullt så store som de var for noen år siden. Noen har jo også innført begreper som grovkarbo og smartkarbo, hvor de tar de beste matvarene fra ulike dietter og kombinerer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstløv Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Hei! Jeg skrev et innlegg her på siden for et års tid siden, jeg bruker fremdeles denne metoden, unntatt at jeg ikke tar medikamentet Xenical mer. Jeg har kopiert innlegget direkte: Skrevet 28 april 2015 · Jeg tror man kommer et godt stykke på vei ved å mobilisere viljestyrken sin. Det høres enkelt ut men det er langt fra enkelt. Jeg kjemper en seig kamp hver dag, nå er det fem år siden, jeg la om kostholdet til å inneholde mindre mengder mat nesten uten sukker eller fett. Jeg har fått resultater, i løpet av tre år gikk jeg ned fra en BMI på mer enn 35 til BMI på 24, dette alene på grunn av mindre mengde med kalorier, en god porsjon viljestyrke og oppbakking fra mannen. Jeg har desverre gått litt opp i vekt men må ta meg sammen og gå ned de tre kiloene igjen. Jeg vet at det er vanskelig men at det nytter å være streng med seg selv, ikke drikke søte leskedrikker, ikke drikke alkohol, ikke spise sjokolade og ikke spise smågodt. En må ta et oppgjør med seg selv, vil en være overvektig og proppe i seg med usunn mat, eller vil en være normalvektig og tenke over hva en spiser og drikker, helst før det blir kjøpt inn. Jeg bør få legge til at jeg er rullestolbruker og derfor har jeg ikke trent denne overvekten bort, det er bare ved endret kosthold og ikke minst måtehold. Jeg vil ikke skryte av viljestyrken min for hvis jeg hadde mobilisert denne på et tidligere tidspunkt så hadde jeg ikke fått den høye BMI i utgangapunktet. Jeg var kommet til et punkt hvor neste runde tall på vekten var 100 kg og det satte en støkk i meg, samtidig som mannenmin sa at han syntes at jeg var blitt for tykk og det måtte jeg gi ham rett i. Jeg gikk til legen min og bad om slankemedisin, jeg fikk Xenical som blokkerer for fettopptaket i tarmen, det medfører at en ikke kan spise fett og max fettinnhold i maten er 15% ellers kan en få plagsom fettdiare. Det ga meg et startkick, medisinen er dyr og bare det var en motivator til å holde slankeopplegget, for ellers er pengene kastet ut av vinduet. Det er min historie, håper det kan være til inspirasjon. Veien til et bedre forhold til matinntaket er ikke enkel og det finnes mange forskjellige måter å komme dit på. Lykke til og håper du får det bedre, jeg tror at det er bra å ta tak i ett problem og gjøre noe med enn å la det skure og gå fordi det er mange problemer, hvis en tar et og et problem om gangen og får kontroll på det så er alt ikke så uoverskuelig. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 9 timer siden, frosken skrev: ...interessant å se hvor mange hamburgere unge gutter er i stand til å spise. ...eller pizzaer. Jeg tror min tenåringssønn har en egen mage for pizza, brus og sjokolademelk. Den magen som er i bruk ved middagsbordet, har en helt annen størrelse. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410934-vektnedgang-hjelp-i-h%C3%A5pl%C3%B8s-situasjon/#findComment-3690859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.