Gjest sanne Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Jeg er en jente på 16 år som er 1.68 m høy og veier 55 kg. Er det normalt eller? Jeg trener fotball 2 ganger i uken og styrketrening 2 ganger i uken. Har normal benbygning tror jeg. Har tenkt å gjøre kostholdet mitt litt mer bevisst og sunt. Hvilke matvarer bør jeg spise helst, og sånn ca hvor mange kalorier pr dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 For din alder er vekten helt normal. Flott at du trener! Når du er normalvektig og mosjonerer skal du ikke tenke på antall kalorier. Spis sunt, og spis når du er sulten. Mye grønnsaker og frukt, grovt brød brød og andre grove kornvarer, lite fet mat (husk på at stekt mat ofte blir impregnert med fett, ikke overdriv inntaket av dette). Spis mye fisk! Et variert kosthold er nøkkelen. Drikk gjerne noen glass skummetmelk om dagen, det er svært viktig for deg å få nok kalsium siden du er i en voksefase. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.