frosken Skrevet 5. april 2016 Skrevet 5. april 2016 http://www.ivarjohansen.no/images/stories/pdf/navmakt03042016.pdf Jeg synes dette var tankevekkende lesning. Håper det fungerer bedre de fleste steder i landet. 1 Siter
påskelilje Skrevet 5. april 2016 Skrevet 5. april 2016 10 minutter siden, frosken skrev: http://www.ivarjohansen.no/images/stories/pdf/navmakt03042016.pdf Jeg synes dette var tankevekkende lesning. Håper det fungerer bedre de fleste steder i landet. Uff, det var trist lesing. Jeg har noen venninner som også har kjent på NAVmakten - de er i perioder fryktelig frustrerte for ikke å komme videre i livet, etter lange perioder med fysisk eller psykisk sykdom. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 Skrevet 5. april 2016 3 timer siden, frosken skrev: http://www.ivarjohansen.no/images/stories/pdf/navmakt03042016.pdf Jeg synes dette var tankevekkende lesning. Håper det fungerer bedre de fleste steder i landet. Et svært godt og levende skrevet innspill synes jeg og bra det kommer kritisk refleksjon fra en lege som har større sjans til å bli lyttet til enn en nav bruker i avmakt ( de går det inflasjon av). Min egen erfaring tilsier at armod lett kan møtes med hovmod i nav . Nav ringte meg og sa du er ikke syk når fastlege sa jeg var dypt deprimert . Er det ikke lov å være syk om du har en såkalt sterk cv. ? Vondt å føle seg mistenkeliggjort i en livssituasjon preget av fortvilelse og desperasjon . Men dette er heidigvis historie nå . Stiller meg nokså skeptisk til kompetansen hos mange nav ansatte . De krevde spes helse tjenestens dokumentasjon noe min helse ( og tillit til psykolog)på dette tidspunktet tilsa jeg ikke hadde krefter til . Minst et år forsinket fikk jeg aap , ikke for å være storforlangende men kan ikke helt se bort i fra at det har forlenget sykdomsprosessen. Følte meg tvunget inn k arbeid i en sårbar situasjon som ga ytterligere tapsopplevelser ( eller hva de kaller det). Er i dag takknemlig for god lege og psykolog som har overbevist nav om at mer bedring må til før aktivitet . Litt redd for å bli overbeskyttet av helsevesenet , men føler i alle fall trygghet og verdighet nå - også nav har respektert mine vansker og skjønt jeg ikke er noen snylter . Synd det er tilfeldighetenes spill og ikke profesjonell og etisk vurdering som avgjør hvilken hjelp en får . Dette er vel virkeligheten uansett ... Å kjempe for egen regning ved sykdom er det ikke noe en gjør automatisk , tror også sykdom kan svekke troverdigheten og en kan trenge aktører som dokumenterer og ser behov . Anonymkode: 25cf8...5f0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 Skrevet 5. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Et svært godt og levende skrevet innspill synes jeg og bra det kommer kritisk refleksjon fra en lege som har større sjans til å bli lyttet til enn en nav bruker i avmakt ( de går det inflasjon av). Min egen erfaring tilsier at armod lett kan møtes med hovmod i nav . Nav ringte meg og sa du er ikke syk når fastlege sa jeg var dypt deprimert . Er det ikke lov å være syk om du har en såkalt sterk cv. ? Vondt å føle seg mistenkeliggjort i en livssituasjon preget av fortvilelse og desperasjon . Men dette er heidigvis historie nå . Stiller meg nokså skeptisk til kompetansen hos mange nav ansatte . De krevde spes helse tjenestens dokumentasjon noe min helse ( og tillit til psykolog)på dette tidspunktet tilsa jeg ikke hadde krefter til . Minst et år forsinket fikk jeg aap , ikke for å være storforlangende men kan ikke helt se bort i fra at det har forlenget sykdomsprosessen. Følte meg tvunget inn k arbeid i en sårbar situasjon som ga ytterligere tapsopplevelser ( eller hva de kaller det). Er i dag takknemlig for god lege og psykolog som har overbevist nav om at mer bedring må til før aktivitet . Litt redd for å bli overbeskyttet av helsevesenet , men føler i alle fall trygghet og verdighet nå - også nav har respektert mine vansker og skjønt jeg ikke er noen snylter . Synd det er tilfeldighetenes spill og ikke profesjonell og etisk vurdering som avgjør hvilken hjelp en får . Dette er vel virkeligheten uansett ... Å kjempe for egen regning ved sykdom er det ikke noe en gjør automatisk , tror også sykdom kan svekke troverdigheten og en kan trenge aktører som dokumenterer og ser behov . Anonymkode: 25cf8...5f0 Ting har gått veldig sakte, ellers har jeg ingen ting å klage på. Har ikke hatt noe problemer med å bli "trodd". Anonymkode: 3317b...0cf 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.