Gå til innhold

Jeg mot meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så første episode av denne nye serien i går kveld, og satt igjen med kjærlighet for disse modige unge menneskene, som deler sin smerte med hverandre og med oss som ser på.

Anbefales! 

Kan ses her:   Jeg mot meg

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Kalevaala skrev:

Jeg så første episode av denne nye serien i går kveld, og satt igjen med kjærlighet for disse modige unge menneskene, som deler sin smerte med hverandre og med oss som ser på.

Anbefales! 

Kan ses her:   Jeg mot meg

Takk for tipset, den skal jeg få sett.

Anonymkode: be835...ad5

Skrevet

Jeg så den på NRK 3 i dag. Vet dog ikke om det var så lurt av meg å se på, minnet meg mye på tanker og barrierer jeg selv har. Skal prøve å få med meg de neste episodene også, kanskje det kommer noe godt ut av det til slutt.

Skrevet
9 timer siden, Trine skrev:

Jeg så den på NRK 3 i dag. Vet dog ikke om det var så lurt av meg å se på, minnet meg mye på tanker og barrierer jeg selv har. Skal prøve å få med meg de neste episodene også, kanskje det kommer noe godt ut av det til slutt.

Jeg har sett de tre første, og har inntrykk av at fokuset ligger på at de får tips og motivasjon til å håndtere problemene sine. Jeg håper også det vil vise seg at de fleste får det bedre etter hvert :-)  Jeg tror det.

Skrevet
6 minutter siden, Kalevaala skrev:

Jeg har sett de tre første, og har inntrykk av at fokuset ligger på at de får tips og motivasjon til å håndtere problemene sine. Jeg håper også det vil vise seg at de fleste får det bedre etter hvert :-)  Jeg tror det.

Jeg håper også de får det bedre etterhvert.

Skrevet (endret)
20 timer siden, Trine skrev:

Det gjør de. Jeg har sett alle episodene. Rene solskinnshistorien for alle. Da jeg gikk i gruppeterapi var ikke terapeutene noe særlig aktiv. Jeg synes derimot Peder er aktiv og gjør en god jobb. Det er også en velfungerende gruppe. De har nok lettere psykiske problemer. Jeg har vært i gruppe hvor det ikke var så gode mennesker som de. 

Endret av tjohei1
Skrevet
21 minutter siden, tjohei1 skrev:

Det gjør de. Jeg har sett alle episodene. Rene solskinnshistorien for alle. Da jeg gikk i gruppeterapi var ikke terapeutene noe særlig aktiv. Jeg synes derimot Peder er aktiv og gjør en god jobb. Det er også en velfungerende gruppe. De har nok lettere psykiske problemer. Jeg har vært i gruppe hvor det ikke var så gode mennesker som de. 

Hehe...klart de måtte være en solskinnshistorie, ellerså hadde det vel ikke blitt vist på tv ;)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Hehe...klart de måtte være en solskinnshistorie, ellerså hadde det vel ikke blitt vist på tv ;)

Var de så syke da? Alle hadde venner og var sosiale. (med forbehold, har bare sett første halvdel av første episode)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var de så syke da? Alle hadde venner og var sosiale. (med forbehold, har bare sett første halvdel av første episode)

Har bare sett to episoder. Han ene tror jeg ikke hadde venner. En annen sa ingenting. Ihvertfall to stk hadde prøvd å ta selvmord. Ingen, utenom ei, var redd for å dø. De var ikke spesielt sosiale heller, men de ønsket å være det. Jeg er jo sosial, men det gjør meg ikke noe bedre for det. Jeg bare prøver å gjøre alt det de sier er sunt å gjøre. Men jeg vet ikke hvor syke de var. De var kanskje ikke så ille som jeg trodde.

Skrevet
21 timer siden, Trine skrev:

Har bare sett to episoder. Han ene tror jeg ikke hadde venner. En annen sa ingenting. Ihvertfall to stk hadde prøvd å ta selvmord. Ingen, utenom ei, var redd for å dø. De var ikke spesielt sosiale heller, men de ønsket å være det. Jeg er jo sosial, men det gjør meg ikke noe bedre for det. Jeg bare prøver å gjøre alt det de sier er sunt å gjøre. Men jeg vet ikke hvor syke de var. De var kanskje ikke så ille som jeg trodde.

Alle var sosiale eller hadde tilgang til sosiale aktiviteter. En der følte seg ensom, men det var fordi han var deprimert og ikke greide å glede seg i sosiale aktiviteter, pluss at han mente ingen tok kontakt, men vi så han jo på fest med bekjente. Når det sosiale bare består av fest og fyll kan jeg forstå at man føler seg ensom. Det hadde jeg også gjort. I den alderen er det vanlig å være ytrestyrt og vanskelig å tenke fornuftig. 

Skrevet

Jeg likte ikke å se på dette. Satt bare og lurte på om de vil angre på dette i framtiden. De utleverer seg jo så totalt, og hvis jeg skjønte det rett hadde de ingenting de skulle sagt om hva som ble valgt ut og vist på TV. 

Skrevet (endret)

Begynte på første episode nå istad, kjente meg igjen i sykt mye av det de forteller. Mye jeg ikke kjente meg igjen i, men var mye av tankene/følelsene/reglene de fortalte om.. Og det å takke ja til noe fordi det høres gøy ut, men når dagen først har kommet så blir det til at du holder deg hjemme allikevel.

Men det var så vanskelig å høre og kjenne seg igjen at jeg måtte pause 8 ganger i løpet av første episode for å trekke pusten og skrike inn i puta, mini panikkanfall, sånne jeg får på kveldstid/natterstid. Flere som måtte pause fordi det ble for tøft? Vet ikke om det er sunt for meg å se alle episodene, blir de bedre??

Endret av BabyJane
AnonymBruker
Skrevet

Det er noen mennesker, psyke eller friske, som er inkludert og akseptert, og det er noen mennesker, psyke eller friske, som ikke er inkludert, og ikke akseptert.

Så sånn er det.

Anonymkode: 63bb7...78c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, tonie skrev:

Jeg likte ikke å se på dette. Satt bare og lurte på om de vil angre på dette i framtiden. De utleverer seg jo så totalt, og hvis jeg skjønte det rett hadde de ingenting de skulle sagt om hva som ble valgt ut og vist på TV. 

Enig. Og dette er baksiden ved åpenheten som nesten ingen snakker om - at det kan ha en pris og visse konsekvenser i mange år fremover. 

Anonymkode: de02e...539

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen mennesker, psyke eller friske, som er inkludert og akseptert, og det er noen mennesker, psyke eller friske, som ikke er inkludert, og ikke akseptert.

Så sånn er det.

Da sier vi det.

Skrevet
13 timer siden, tonie skrev:

Jeg syns det er fint at noen tør å gi psykiske lidelser et ansikt. Ser ikke hvorfor de skulle angre på dette i fremtiden. Som alle andre som har vært på tv så vil de få både positive og negative tilbakemeldinger senere, det tror jeg de tåler. Det er tøffe mennesker, som tør stå fram med sine problemer, de prater for alle oss andre som hele tiden bærer maska på for at ingen skal kunne se hva som befinner seg bak.

Skrevet
14 timer siden, tonie skrev:

Jeg er veldig todelt. På den ene siden mener jeg dette er en realistisk fremstilling og god folkeopplysning. Men jeg er også usikker på hva dette vil innebære for deltagerne i fremtiden. Er imidlertid glad for at det er spilt inn for litt tid tilbake, slik at deltagerne forhåpentligvis har kommet et stykke videre i forhold til der de var da gruppeterapien startet.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, frosken said:

På den ene siden mener jeg dette er en realistisk fremstilling og god folkeopplysning.

Fremstilling av hva da? Opplysning på hvilket felt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...