Gå til innhold

Jeg mot meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et litt dumt spørsmål: Hvordan se episoder frem i tid? Får bare sett første episode på NRK-appen.

Anonymkode: db3a0...8b8

Alle åtte episodene ligger ute både på ipad og appletv.

Anonymkode: be835...ad5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle åtte episodene ligger ute både på ipad og appletv.

Nå fant jeg dem :) Ble litt forvirret av at det stod episode 1, men alle åtte ligger der, ser jeg.

Anonymkode: db3a0...8b8

AnonymBruker
Skrevet

Syns deltagerene i gruppeterapien fungerer så bra i dialogene med hverandre!

Anonymkode: 63bb7...78c

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns deltagerene i gruppeterapien fungerer så bra i dialogene med hverandre!

De virker sosiale, positive og oppegående. Ingen gretne einstøinger der nei! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, slabbedask said:

De virker sosiale, positive og oppegående. Ingen gretne einstøinger der nei! 

Hehe. :P

Vet ikke hvem jeg er jeg. Mange ulike roller. Men men.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. :P

Vet ikke hvem jeg er jeg. Mange ulike roller. Men men.

Nei, hvem vet.

AnonymBruker
Skrevet
Den 4/5/2016 at 23.49, Trine skrev:

Jeg så den på NRK 3 i dag. Vet dog ikke om det var så lurt av meg å se på, minnet meg mye på tanker og barrierer jeg selv har. Skal prøve å få med meg de neste episodene også, kanskje det kommer noe godt ut av det til slutt.

Samme her! Godt å se den, men satt igang noe i meg.

Anonymkode: 5fc67...847

AnonymBruker
Skrevet

Og alt endte tilsynelatende bra etter litt pratings. Er det så lett å bli frisk? Har man vondt i vilja hvis man aldri blir bra?

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og alt endte tilsynelatende bra etter litt pratings. Er det så lett å bli frisk? Har man vondt i vilja hvis man aldri blir bra?

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I blant synes jeg du gjør deg dummere enn du er. "Pratingen" og det du ser på tv er kun en mikroskopisk (men viktig) del. Selve jobben gjøres mellom timene.

"Har man vondt i vilja hvis man aldri blir bra?" Hva menes med bra? Frisk? Noen blir aldri friske og må justere på hva "bra" skal bety for dem fremover.

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, XbellaX skrev:

I blant synes jeg du gjør deg dummere enn du er.

Rart du kan si det når du ikke aner hvem jeg er!

37 minutter siden, XbellaX skrev:

"Pratingen" og det du ser på tv er kun en mikroskopisk (men viktig) del. Selve jobben gjøres mellom timene.

"Jobbe med seg selv" altså. Hvis en ikke får til det, har man vondt i vilja da?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart du kan si det når du ikke aner hvem jeg er!

"Jobbe med seg selv" altså. Hvis en ikke får til det, har man vondt i vilja da?

Hvis en oppsøker hjelp aktivt, og gjør det som terapeuter, fastleger, psykiatere sier du skal gjøre, tar de medisinen som blir anbefalt, bruker sunn fornuft, da har du ditt på det tørre. Da har du ikke vondt i vilja. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, tilstede skrev:

Hvis en oppsøker hjelp aktivt, og gjør det som terapeuter, fastleger, psykiatere sier du skal gjøre, tar de medisinen som blir anbefalt, bruker sunn fornuft, da har du ditt på det tørre. Da har du ikke vondt i vilja. 

Hva hvis man aldri har fått snakke med en psykiater eller få en terapeut fordi man tydligvis er et håpløst tilfelle (?)?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis man aldri har fått snakke med en psykiater eller få en terapeut fordi man tydligvis er et håpløst tilfelle (?)?

Da ville jeg nok prøvd å komme til en privatpraktiserende terapeut. Brukt viljen min til å sende personlige søknader i hytt og pine. Så hadde jeg nok gjort slik jeg forsåvidt gjør selv nå for tiden, nemlig renne ned fastlegen min. Slik at fastlegen blir godt kjent med deg. For deretter å følge de rådene vedkommende har å gi, også når det gjelder medisiner og andre råd. Trimme litt. Kjøpe en selvhjelpsbok. Det er det jeg ville gjort. Da har man ikke vondt i viljen. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, tilstede skrev:

Da ville jeg nok prøvd å komme til en privatpraktiserende terapeut. Brukt viljen min til å sende personlige søknader i hytt og pine. Så hadde jeg nok gjort slik jeg forsåvidt gjør selv nå for tiden, nemlig renne ned fastlegen min. Slik at fastlegen blir godt kjent med deg. For deretter å følge de rådene vedkommende har å gi, også når det gjelder medisiner og andre råd. Trimme litt. Kjøpe en selvhjelpsbok. Det er det jeg ville gjort. Da har man ikke vondt i viljen. 

Etter så mange år har jeg gitt opp. Så da har jeg nok vondt i vilja.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Etter så mange år har jeg gitt opp. Så da har jeg nok vondt i vilja.

Det er faktisk lov å resignere litt. Noen av oss må akseptere at vi kanskje ikke blir like friske som mange rundt oss. Selv har jeg vært i dette systemet i over 20 år. Jeg har gått i årevis til terapeuter, prøvd veldig mange forskjellige medisiner. Nå er jeg der at jeg også har resignert litt, og det med god samvittighet. Jeg tar fortsatt den coctailen av medisiner som er det beste vi har klart å komme frem til. Men jeg er ferdig med alt av terapeuter være det seg fysisk eller psykisk:o) Jeg trimmer det jeg orker og tar de grep jeg kan klare å ta for å ha det best mulig. For mitt vedkommende dreier det seg nå mye om aktiviteter å komme i gang med, for å være aktiv og prøve å være mest mulig sosial. Jeg er uføretrygdet med verdens beste samvittighet, selv om det er litt trist fortsatt å ikke kunne bruke min 5årige utdannelse. men det går fint å bære med seg den sorgen og samtidig ha god samvittighet. Hvorfor rakker du slik ned på deg selv? Det er ingen grunn til det. Gjør det beste ut av det livet du har, og slutt å tenke rundt termer som å ha vondt i vilja. Det er lov å resignere litt nemlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok ikke syk, selv om jeg har uføretrygd. Alt jeg ikke "får til" står på vilja.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok ikke syk, selv om jeg har uføretrygd. Alt jeg ikke "får til" står på vilja.

images?q=tbn:ANd9GcRoDBfI6Dy5ghC7malAOEE

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, tilstede skrev:

Det er faktisk lov å resignere litt. Noen av oss må akseptere at vi kanskje ikke blir like friske som mange rundt oss. Selv har jeg vært i dette systemet i over 20 år. Jeg har gått i årevis til terapeuter, prøvd veldig mange forskjellige medisiner. Nå er jeg der at jeg også har resignert litt, og det med god samvittighet. Jeg tar fortsatt den coctailen av medisiner som er det beste vi har klart å komme frem til. Men jeg er ferdig med alt av terapeuter være det seg fysisk eller psykisk:o) Jeg trimmer det jeg orker og tar de grep jeg kan klare å ta for å ha det best mulig. For mitt vedkommende dreier det seg nå mye om aktiviteter å komme i gang med, for å være aktiv og prøve å være mest mulig sosial. Jeg er uføretrygdet med verdens beste samvittighet, selv om det er litt trist fortsatt å ikke kunne bruke min 5årige utdannelse. men det går fint å bære med seg den sorgen og samtidig ha god samvittighet. Hvorfor rakker du slik ned på deg selv? Det er ingen grunn til det. Gjør det beste ut av det livet du har, og slutt å tenke rundt termer som å ha vondt i vilja. Det er lov å resignere litt nemlig.

Det er ikke noe morsomt å føle seg som et utskudd og en taper.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe morsomt å føle seg som et utskudd og en taper.

Utskudd og taper er ord du velger å bruke om deg selv. Jeg velger å bruke ord som syk og energiløs.

Nicklusheletida
Skrevet

Nå har jeg bare sett første programmet, men inntrykket jeg satt igjen med var at dette mer handlet om oppmerksomhetssyke. -«Jeg er så flink jeg, men synes ikke jeg er flink nok »og de andre hang seg på.Det var et unntak. En gutt som satt og stirret stivt ned. Han virket deprimert. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...