Gå til innhold

NHD: Narsissist og OCPD?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo, Nils!

Jeg er en ung voksen mann med tvangspreget pf.

Jeg har narsissistisk tankegang og et ekstremt behov for å trekke andre ned, inkludert familie/foreldre.
Dette går veldig utover de som blir "utsatt". Jeg putter alltid meg selv først, og jeg er alltid viktigst og best.

Jeg ser ingen av mine egne feil overhodet, men andre prøver å peke dem ut.

Jeg vet jeg er frekk, og er ærlig i 100% av tilfellene. Jeg elsker reaksjonene jeg får på det.
På skoler, i "vennegjenger", familierelasjoner og sosiale situasjoner har jeg hatt et enormt behov for å manipulere.

Jeg blir aldri tatt før jeg eventuelt sier det, og når jeg sier det, er startes et drama som ofte kommer meg selv til gode.

De jeg kommuniserer best med, er alle narsissister (ikke nødvendigvis pf, men generell personlighet), og jeg har ved anledninger samarbeidet med disse.

Det jeg skrev ovenfor, er bare toppen av isfjellet. Men hvis slike ting er relevant, så vil jeg ta alt med behandleren min.

Jeg har selv ingen problemer med hvordan jeg er eller oppfører meg, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger med tanke på tilbakemeldinger jeg får. De betyr ingenting, men plager og irriterer meg grenseløst i dagliglivet.

Er dette tvangsmessige trekk som er en naturlig del i min tvangspregede pf, eller er det noe jeg bør ta opp separat med min psykolog?

At jeg oppfører meg narsissistisk vet jeg, men kan det tyde på enda en personlighetsforstyrrelse?

Tusen takk på forhånd.

Anonymkode: e382f...0b2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...