Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våkner ofte opp med frykt i meg. Det er ikke angst for det er en mye sterkere følelse. Allikevel setter det meg helt ut. Jeg er redd for dagen, redd for menneskene, redd for alt jeg skal gjøre. Jeg blir fullstendig handlingslammet og klarer ingenting bortsett fra mine familieforpliktelser.

Jeg vil gjøre noe med dette. I går, like før jeg sovnet, sa jeg til meg selv at morgendagen kom til å bli bra, at jeg at jeg kommer til å føle  meg rolig og sterk og at jeg får skrevet. Denne dagen er fin så langt. Tror dere det hjelper å si sånne ting til seg selv hver kveld? Jeg skal gjøre det samme når jeg legger meg i kveld. I morgen har jeg mange avtaler så da går det greit. Men jeg er min egen sjef og har stort sett tid til å føle på redselen

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste her inne som føler denne frykten. Hva gjør dere for å takle hverdagen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, et hjelper helt klart å gi seg selv like positive instrukser.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Gondor skrev:

Jeg våkner ofte opp med frykt i meg. Det er ikke angst for det er en mye sterkere følelse. Allikevel setter det meg helt ut. Jeg er redd for dagen, redd for menneskene, redd for alt jeg skal gjøre. Jeg blir fullstendig handlingslammet og klarer ingenting bortsett fra mine familieforpliktelser.

Jeg vil gjøre noe med dette. I går, like før jeg sovnet, sa jeg til meg selv at morgendagen kom til å bli bra, at jeg at jeg kommer til å føle  meg rolig og sterk og at jeg får skrevet. Denne dagen er fin så langt. Tror dere det hjelper å si sånne ting til seg selv hver kveld? Jeg skal gjøre det samme når jeg legger meg i kveld. I morgen har jeg mange avtaler så da går det greit. Men jeg er min egen sjef og har stort sett tid til å føle på redselen

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste her inne som føler denne frykten. Hva gjør dere for å takle hverdagen?

Prøver ikke tenke for mye. Men morgene kan være slemme noen ganger. Dog, det hjelper å stå opp, få i seg noe mat og kaffe, og komme i gang med dagen.

Anonymkode: 09d4e...e37

Skrevet
3 timer siden, Gondor skrev:

Tilitens bön

Vad som än kommer, vad som än må hända
nästa timme, nästa dag  -även om det är mig obekant, kan jag inte ändra det genom fruktan.
Jag väntar på det med fullkomligt inre själslugn, 
likt havets stiltje i sinnet.
Genom ängslan och fruktan hämmar vi vår utveckling.
Genom fruktans och ängslans vågor tillbakavisar vi det som vill komma in i våra själar ur framtiden.

Tillit till det som man kallar den gudomliga visheten i händelserna. I visheten om att det som skall komma måste ske, och att det i någon riktning har sina goda verkningar. 

Att framkalla denna stämning i ord, i känslor, i idéer
det är stämningen i tillitens bön.
Detta hör till det som vi måste lära oss i vår tid: -
att leva med rent förtroende, utan säkerhet för tillvaron, med förtroende till den alltid närvarande hjälpen från den andliga världen.

Sannerligen

På annat sätt går det inte om inte modet skall svikta.
Låt oss stärka vår vila och söka uppväckelsen inifrån
Varje morgon
Varje kväll

(Rudolf Steiner)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...