Gå til innhold

Hjelp... What to do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått det for meg at fastlegen ikke lenger ønsker meg på pasientlista si. Det har ikke hendt noe spesielt, og han har aldri vært annet enn hyggelig og profesjonell mot meg. Men likevel tror jeg at han er drittlei av meg og helst ser at jeg slutter hos ham. Jeg føler at jeg har vært for masete, og at jeg har vært for ofte til time for min ustabile psyke. Han synes nok at jeg er en pain in the ass. 

Bør jeg bestille time for å få dette bekreftet, evt. avkreftet, eller bør jeg bare bytte til en annen like godt først som sist? 

Eller skal jeg bare fortsette der inntil jeg evt. får beskjed om at jeg bør finne en annen lege? 

Kan fastleger "si opp" pasienter? 

Vet ikke hva som er årsaken, men jeg er blitt så paranoid.

Anonymkode: 483fc...7a4

Bokormen123
Skrevet

Hvis det ikke har skjedd noe spesielt, så kan jeg ikke tenke meg at legen har noe imot det - han er lege, han kan å "behandle" alle slags pasienter...

Skrevet (endret)

Om du er fornøyd med legen så bør du ikke bytte. Legen er nok ikke lei av deg, han får jo betalt for deg. du kan jo ta det opp med legen så han får en forståelse for hva som foregår oppi hodet ditt.

Endret av Trine
umakenverdt
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fått det for meg at fastlegen ikke lenger ønsker meg på pasientlista si. Det har ikke hendt noe spesielt, og han har aldri vært annet enn hyggelig og profesjonell mot meg. Men likevel tror jeg at han er drittlei av meg og helst ser at jeg slutter hos ham. Jeg føler at jeg har vært for masete, og at jeg har vært for ofte til time for min ustabile psyke. Han synes nok at jeg er en pain in the ass. 

Bør jeg bestille time for å få dette bekreftet, evt. avkreftet, eller bør jeg bare bytte til en annen like godt først som sist? 

Eller skal jeg bare fortsette der inntil jeg evt. får beskjed om at jeg bør finne en annen lege? 

Kan fastleger "si opp" pasienter? 

Vet ikke hva som er årsaken, men jeg er blitt så paranoid.

Anonymkode: 483fc...7a4

Jeg kjenner meg litt for godt igjen i denne tankegangen, og den er vond.

Jeg ville ikke bestilt time for å få dette bekreftet eller avkreftet, hvis du klarer å la være. Slike avkreftelser hjelper etter min erfaring kun en kort stund, før man igjen begynner å tenke at folk generelt eller fastlegen konkret er drittlei en og at de bare skjuler det fordi de skal være profesjonelle, hyggelige etc.

Jeg gir her råd på ting jeg absolutt ikke får til selv, og som jeg har daglige kvaler om, knyttet til mange av de som er rundt meg. Så hvis det oppleves hyklerisk at jeg uttaler meg om noe jeg ikke får til selv er ikke det meningen. Jeg ville bare si at jeg har forståelse for at dette oppleves vanskelig for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...