AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 Skrevet 8. april 2016 Jeg tenkte på selvmord i forbindelse med et tv program. Tenkte på hvor jeg selv har vært i forhold til dette når jeg har hatt det som verst , ble litt redd fordi det gikk opp for meg hvor redd jeg var for å miste kontrollen å bare tenke just do it på dette tidspunktet. Jeg ble hysterisk fordi jeg var redd jeg skulle gjøre det selv om jeg ikke ville ( den gang ). Gikk så på do og da begynte kirkeklokkene ute å ringe . Ble så oppskaket . Som en varsel om at døden eller en vekker . Sterk og ekkel opplevelse. Bare katastrofe tanker ? Selvhenført? Naturlig assosiasjon? Anonymkode: d873b...4e8 0 Siter
Kalevaala Skrevet 8. april 2016 Skrevet 8. april 2016 Jeg tenker at det skjedde helt tilfeldig, og at reaksjonen din var naturlig gitt situasjonen du var i akkurat da. Det betyr ingenting, og du trenger ikke tillegge det noen betydning eller gruble over hvorfor det skjedde, eller hvorfor du reagerte som du gjorde. Legg det bak deg og fokuser på hva du skal her og nå. (Spise/stå opp/jobbe/gå/lage mat/rydde/dusje f.eks.) 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 Skrevet 8. april 2016 7 minutter siden, Kalevaala skrev: Jeg tenker at det skjedde helt tilfeldig, og at reaksjonen din var naturlig gitt situasjonen du var i akkurat da. Det betyr ingenting, og du trenger ikke tillegge det noen betydning eller gruble over hvorfor det skjedde, eller hvorfor du reagerte som du gjorde. Legg det bak deg og fokuser på hva du skal her og nå. (Spise/stå opp/jobbe/gå/lage mat/rydde/dusje f.eks.) 7 minutter siden, Kalevaala skrev: Jeg tenker at det skjedde helt tilfeldig, og at reaksjonen din var naturlig gitt situasjonen du var i akkurat da. Det betyr ingenting, og du trenger ikke tillegge det noen betydning eller gruble over hvorfor det skjedde, eller hvorfor du reagerte som du gjorde. Legg det bak deg og fokuser på hva du skal her og nå. (Spise/stå opp/jobbe/gå/lage mat/rydde/dusje f.eks.) Takk for svar. Ja best å snakke seg selv til fornuft eller avlede slike tankerekker . Blir slått av undring over tilfeldighetenes spill i blant . Hatt flere slike opplevelser , tenker en bør ta det for det det er . Rart likevel . Anonymkode: d873b...4e8 0 Siter
Kalevaala Skrevet 8. april 2016 Skrevet 8. april 2016 Ja, jeg vet av egen erfaring godt hva grubling er, og etter at jeg ble frisk og er så heldig at jeg ikke plages særlig av det lenger, ser jeg så tydelig i retrospekt at den ikke var godt for noe. Den ga meg aldri svar, og var aldri nyttig dessverre. 0 Siter
Gondor Skrevet 8. april 2016 Skrevet 8. april 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte på selvmord i forbindelse med et tv program. Tenkte på hvor jeg selv har vært i forhold til dette når jeg har hatt det som verst , ble litt redd fordi det gikk opp for meg hvor redd jeg var for å miste kontrollen å bare tenke just do it på dette tidspunktet. Jeg ble hysterisk fordi jeg var redd jeg skulle gjøre det selv om jeg ikke ville ( den gang ). Gikk så på do og da begynte kirkeklokkene ute å ringe . Ble så oppskaket . Som en varsel om at døden eller en vekker . Sterk og ekkel opplevelse. Bare katastrofe tanker ? Selvhenført? Naturlig assosiasjon? Anonymkode: d873b...4e8 Sånne opplevelser kan slå flere veier. Du assosierte slik at det ble negativt. Hvis du hadde sett et program om nyfødte skapninger, dyr eller barn, og så hørt kirkeklokker ville du kanskje ha assosiert i retning dåp eller innvielse og følt deg oppløftet. Tenk på solen! Ikke bare gjør den at vi i det hele tatt kan leve på denne planenten men den har enorm symbolsk verdi i alle kulturer. Hvis du lett assosierer kan du bli mer bevisst på hvordan elementene, religiøse symboler, menneskelig oppførsel og hva annet det måtte være, påvirker deg og hvor du blir ledet. Da blir det ikke så skremmende når det slår ut negativt fordi du forstår hvorfor. Har du et rikt indre liv både på godt og vondt? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.