Gå til innhold

Syk av syke folk?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er det noen her som har følt seg dopa uten å ha tatt noe? Jeg er så dopa nå. og føler jeg har noe ekkelt inni meg. Har det og, var på dagsenteret i dag. Dette er ikke åndelig altså, jeg bare er så elendig. Man blir vel det av å være med syke folk? 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det noen her som har følt seg dopa uten å ha tatt noe? Jeg er så dopa nå. og føler jeg har noe ekkelt inni meg. Har det og, var på dagsenteret i dag. Dette er ikke åndelig altså, jeg bare er så elendig. Man blir vel det av å være med syke folk? 

Folka på dagsenteret er neppe så syke?

Anonymkode: 73159...200

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folka på dagsenteret er neppe så syke?

Ikke utenpå nei, men inni seg. Helt ødelagt nå jeg, klarer bare å ligge. Kan jo se om det hjelper med vival.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ikke utenpå nei, men inni seg. 

Er du frisk inni selv da?

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er du frisk inni selv da?

Ikke akkurat nå nei, nei jeg er vel ikke det. Er så lei. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ikke akkurat nå nei, nei jeg er vel ikke det. Er så lei. 

Legg deg litt nedpå litt. Det pleier å hjelpe.

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Legg deg litt nedpå litt. Det pleier å hjelpe.

Ligger og har tatt vival, håper det hjelper. 

stjernestøv
Skrevet

Har ekstremt god luktesans og, det er vel ikke psykisk?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Fikk det når jeg sluttet med en medisin en gang. Gikk over etter et par dager da.

stjernestøv
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk det når jeg sluttet med en medisin en gang. Gikk over etter et par dager da.

Ok. Det er ubehagelig. Folk lukter både parfume og kropps lukt. 

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Man blir ikke elendig av å være med syke mennesker, med mindre de har noe smittsomt, da kan man jo så klart bli smittet. Men om du har blitt smittet av noe på dagsenteret i dag så er det for tidlig å bli dårlig allerede nå. Det er nok heller det at du blir veldig sliten og utmattet av å være der. Hvor lenge var du der i dag?

Nei, det er ikke psykisk. Det kan være fordi du har sluttet å røyke. Det sies at røyking ødelegger luktesansen. Luktesansen min er altfor god, selv om jeg røyker. Men jeg røyker jo ikke på langt nær så mye som du gjorde. Om du ikke alltid har hatt god luktesans så skyldes det nok røykeslutt. Om du hadde det før også så er du nok bare en av de "heldige" vinnerene av en altfor godt fungerende nese. Lukter er plagsomt.

stjernestøv
Skrevet
11 timer siden, Trine skrev:

Man blir ikke elendig av å være med syke mennesker, med mindre de har noe smittsomt, da kan man jo så klart bli smittet. Men om du har blitt smittet av noe på dagsenteret i dag så er det for tidlig å bli dårlig allerede nå. Det er nok heller det at du blir veldig sliten og utmattet av å være der. Hvor lenge var du der i dag?

Nei, det er ikke psykisk. Det kan være fordi du har sluttet å røyke. Det sies at røyking ødelegger luktesansen. Luktesansen min er altfor god, selv om jeg røyker. Men jeg røyker jo ikke på langt nær så mye som du gjorde. Om du ikke alltid har hatt god luktesans så skyldes det nok røykeslutt. Om du hadde det før også så er du nok bare en av de "heldige" vinnerene av en altfor godt fungerende nese. Lukter er plagsomt.

Ok, jeg var der i to timer, må jo være der litt når jeg først er der. Lenge siden jeg har vært så dårlig som jeg var i går, det skremmer meg. 

Ja lukter er plagsomt. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, jeg var der i to timer, må jo være der litt når jeg først er der. Lenge siden jeg har vært så dårlig som jeg var i går, det skremmer meg. 

Ja lukter er plagsomt. 

Du må ikke være der så lenge, men jeg forstår hva du mener. Litt som når jeg først tar kjøreturen til foreldrene mine, så må jeg være der i mange timer. Så lenge det ikke fører til at du slutter å gå så er det jo greit. Men om du hele tiden skal bli så dårlig så vil jo sikkert motivasjonen for å dra dit bli redusert.

En annen ting. Jeg syns du skal skrive ned ting som dette. At du blir helt ødelagt etter to timer på dagsenteret og at det skremmer deg. Du har, om mulig, dåligere hukommelse enn meg og jeg føler at dette er ting som det er viktig at legen får vite. Jeg er ikke helt overbevist om at du klarer/husker å få det fram når du snakker med legen.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Du må ikke være der så lenge, men jeg forstår hva du mener. Litt som når jeg først tar kjøreturen til foreldrene mine, så må jeg være der i mange timer. Så lenge det ikke fører til at du slutter å gå så er det jo greit. Men om du hele tiden skal bli så dårlig så vil jo sikkert motivasjonen for å dra dit bli redusert.

En annen ting. Jeg syns du skal skrive ned ting som dette. At du blir helt ødelagt etter to timer på dagsenteret og at det skremmer deg. Du har, om mulig, dåligere hukommelse enn meg og jeg føler at dette er ting som det er viktig at legen får vite. Jeg er ikke helt overbevist om at du klarer/husker å få det fram når du snakker med legen.

Sa til sønnen min i går kveld at jeg slutter kanskje å gå der, blir jo helt ødelagt og resten av dagen blir grusom. Men får se. 

Ja burde kanskje skrive ned ting så legen kunne sett det,men vet ikke hva han kan gjøre. Det hjelper jo ikke å fortelle ting så forsvinner det. 

Skrevet

Sa til sønnen min i går kveld at jeg slutter kanskje å gå der, blir jo helt ødelagt og resten av dagen blir grusom. Men får se. 

Ja burde kanskje skrive ned ting så legen kunne sett det,men vet ikke hva han kan gjøre. Det hjelper jo ikke å fortelle ting så forsvinner det. 

Jeg syns heller du skal være der en kortere periode, enn å slutte helt. Hvor ofte er du der?

Nei, ting forsvinner ikke bare fordi man forteller det, men det er jo viktig for legen å vite hvordan du har det. Livskvaliteten din er ganske dårlig og den blir garantert ikke bedre om du bare holder ting for deg selv fordi du ikke vet hva legen kan gjøre med det. Det er ikke din jobb å vite hva legen kan gjøre med informasjonen du gir. Det er din jobb å gi mest mulig korrekt informasjon om deg selv så legen har et best mulig grunnlag for å gi den rette behandlingen.

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Trine skrev:

Jeg syns heller du skal være der en kortere periode, enn å slutte helt. Hvor ofte er du der?

Nei, ting forsvinner ikke bare fordi man forteller det, men det er jo viktig for legen å vite hvordan du har det. Livskvaliteten din er ganske dårlig og den blir garantert ikke bedre om du bare holder ting for deg selv fordi du ikke vet hva legen kan gjøre med det. Det er ikke din jobb å vite hva legen kan gjøre med informasjonen du gir. Det er din jobb å gi mest mulig korrekt informasjon om deg selv så legen har et best mulig grunnlag for å gi den rette behandlingen.

Nei denne uken var jeg der to dager, ville jo mer men tørte ikke og har ikke følt meg så bra i utgangspunktet heller. 

Ok ja det er jo rett. Er bare så lenge til jeg får snakke med legen,føler det blir verre og verre. Men kan jo gi det mer tid, 2 mg risperdal altså. Mulig det ikke virker skikkelig. 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Blir du rolig av AD/HD medisin? 

Har lenge hatt liggende concerta som sønnen min tok, har lurt på å ta det men tør ikke. Men farlig er det vel ikke? 

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Fatter ikke hvor du har fått det fra.

Skrevet

Blir du rolig av AD/HD medisin? 

Har lenge hatt liggende concerta som sønnen min tok, har lurt på å ta det men tør ikke. Men farlig er det vel ikke? 

Du skal begynne å selvmedinisere deg selv og rote det til enda mer? Det tror jeg ikke er så lurt. :huh: Skiv ned hvordan du har det, og kommuniser dette til legen.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Nei, det stemmer ikke. Fatter ikke hvor du har fått det fra.

Nei vet ikke jeg, men det virker som det er så big deal å få snakke med en lege. Herregud, han er bare et menneske han og, har ikke svaret på alt. Tror ikke han vet hva som kan hjelpe meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...