slabbedask Skrevet 9. april 2016 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Nei vet ikke jeg, men det virker som det er så big deal å få snakke med en lege. Herregud, han er bare et menneske han og, har ikke svaret på alt. Tror ikke han vet hva som kan hjelpe meg. Da får du be om en henvisning til en superspesialist. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 9. april 2016 Forfatter Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, slabbedask skrev: Du skal begynne å selvmedinisere deg selv og rote det til enda mer? Det tror jeg ikke er så lurt. Skiv ned hvordan du har det, og kommuniser dette til legen. Er bare fristet til å prøve og det kan vel ikke skade? Tenk om jeg hadde fått mer energi. Men kanskje det ikke er så lurt nei. Ja får snakke med mr.lege så løser alt seg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. april 2016 Forfatter Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, slabbedask skrev: Da får du be om en henvisning til en superspesialist. Var på en psykose avd jeg der jeg ble utredet, der skrev de anbefaling til videre behandling. Men det tok jo ingen seriøst. Men skal ta med epikrisen derfra til legen. 0 Siter
slabbedask Skrevet 9. april 2016 Skrevet 9. april 2016 16 minutter siden, stjernestøv skrev: Er bare fristet til å prøve og det kan vel ikke skade? ADHD medisin skal du ikke begynne å rote med selv, særlig ikke når du andre medisiner fra før. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. april 2016 Forfatter Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, slabbedask skrev: ADHD medisin skal du ikke begynne å rote med selv, særlig ikke når du andre medisiner fra før. Nei det kan vel virke inn på hverandre kanskje. 0 Siter
Trine Skrevet 9. april 2016 Skrevet 9. april 2016 12 timer siden, stjernestøv skrev: Nei denne uken var jeg der to dager, ville jo mer men tørte ikke og har ikke følt meg så bra i utgangspunktet heller. Ok ja det er jo rett. Er bare så lenge til jeg får snakke med legen,føler det blir verre og verre. Men kan jo gi det mer tid, 2 mg risperdal altså. Mulig det ikke virker skikkelig. 2 dager er jo mye med tanke på hva du er vant med. Tror ikke det er lurt å dra dit oftere. Det er jo greit å få hentet seg inn litt før mellom hver gang du er der. Du kan prøve å bruke ventetiden litt konstruktivt. Planlegge og skrive ned ting i hverdagen som ikke fungerer for deg. 11 timer siden, stjernestøv skrev: Blir du rolig av AD/HD medisin? Har lenge hatt liggende concerta som sønnen min tok, har lurt på å ta det men tør ikke. Men farlig er det vel ikke? Jeg blir litt roligere av ADHD-medisin, men pga bivirkninger så kan jeg ikke ta så mye sentralstimulerende som jeg hadde trengt for å kanskje få nok effekt. Nå går jeg på Strattera. Det er ikke et sentralstimulerende og det kan ta tid før de virker, så jeg vet ikke helt enda om de gjør meg roligere. Du bør absolutt ikke ta Concerta. Ikke vet du om de kan kombineres med de medisinene du tar og du kan risikere å bli veldig urolig, få økt angst o.s.v. Jeg mener Concerta har langtidsvirkning så om du blir "gal" av dem så går det ikke over etter 2-3 timer. ADHD-medisiner er ikke lurt å ta dersom du ikke har ADHD. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 10. april 2016 Skrevet 10. april 2016 (endret) 21 timer siden, stjernestøv skrev: Blir du rolig av AD/HD medisin? Har lenge hatt liggende concerta som sønnen min tok, har lurt på å ta det men tør ikke. Men farlig er det vel ikke? Vet spørsmålet var til Trine, men for all del: IKKE ta concerta! Jeg skjønner at du føler deg desperat, men en ADHD medisin gjør faktisk det motsatte av Risperdal, sånn at du risikerer å bli veldig dårlig. Den vil ta bort noe av effekten til risperdal og samtidig mulig gi deg hjertebank, angst og uro. Akutt deprimert kan du også bli. Styr for all del unna! Folk som ikke har ADHD kan bli veldig syk av medisinen. Det er ikke det samme som om jeg med ADHD skulle prøvd Risperdal! I ditt tilfelle vil den kunne trigge psykose. Concerta er som Trine sier i tillegg langtidsvirkende, så da blir du mulig liggende der og være redd i timesvis uten å kunne gjøre noe med det. Endret 10. april 2016 av Beautiful_Creatures 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. april 2016 Forfatter Skrevet 10. april 2016 11 timer siden, Trine skrev: 2 dager er jo mye med tanke på hva du er vant med. Tror ikke det er lurt å dra dit oftere. Det er jo greit å få hentet seg inn litt før mellom hver gang du er der. Du kan prøve å bruke ventetiden litt konstruktivt. Planlegge og skrive ned ting i hverdagen som ikke fungerer for deg. Jeg blir litt roligere av ADHD-medisin, men pga bivirkninger så kan jeg ikke ta så mye sentralstimulerende som jeg hadde trengt for å kanskje få nok effekt. Nå går jeg på Strattera. Det er ikke et sentralstimulerende og det kan ta tid før de virker, så jeg vet ikke helt enda om de gjør meg roligere. Du bør absolutt ikke ta Concerta. Ikke vet du om de kan kombineres med de medisinene du tar og du kan risikere å bli veldig urolig, få økt angst o.s.v. Jeg mener Concerta har langtidsvirkning så om du blir "gal" av dem så går det ikke over etter 2-3 timer. ADHD-medisiner er ikke lurt å ta dersom du ikke har ADHD. Er så lei av å bli dårlig av å gå på dagsenteret, og få vondt i ryggen og bena av å gå tur. Men det er vel sånn det er. Dumt medisinen ikke virker på deg enda da. Er bare så fristet til å ta dem når de ligger der, har hatt lyst mange ganger men ikke turt. Husker jo sønnen min gikk ned i vekt når han tok dem, kanskje jeg og hadde gjort det. Men det er vel best å ikke ta dem 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. april 2016 Forfatter Skrevet 10. april 2016 1 time siden, Beautiful_Creatures skrev: Vet spørsmålet var til Trine, men for all del: IKKE ta concerta! Jeg skjønner at du føler deg desperat, men en ADHD medisin gjør faktisk det motsatte av Risperdal, sånn at du risikerer å bli veldig dårlig. Den vil ta bort noe av effekten til risperdal og samtidig mulig gi deg hjertebank, angst og uro. Akutt deprimert kan du også bli. Styr for all del unna! Folk som ikke har ADHD kan bli veldig syk av medisinen. Det er ikke det samme som om jeg med ADHD skulle prøvd Risperdal! I ditt tilfelle vil den kunne trigge psykose. Concerta er som Trine sier i tillegg langtidsvirkende, så da blir du mulig liggende der og være redd i timesvis uten å kunne gjøre noe med det. Åja, ok. Jeg vil jo ikke bli redd. Bare tenkte den ville gi mer energi til meg som ikke har ADHD. 0 Siter
Trine Skrevet 10. april 2016 Skrevet 10. april 2016 11 minutter siden, stjernestøv skrev: Er så lei av å bli dårlig av å gå på dagsenteret, og få vondt i ryggen og bena av å gå tur. Men det er vel sånn det er. Dumt medisinen ikke virker på deg enda da. Er bare så fristet til å ta dem når de ligger der, har hatt lyst mange ganger men ikke turt. Husker jo sønnen min gikk ned i vekt når han tok dem, kanskje jeg og hadde gjort det. Men det er vel best å ikke ta dem Forstår at du blir lei av det. Smertene i ryggen og bena vil bli borte, eller ihvertfall bli mindre, om du fortsetter å gå tur. Om sønnen din ikke går på dem lenger så lever medisinene på apoteket. Da slipper du bli fristet. Det er helt klart best å ikke ta dem. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. april 2016 Forfatter Skrevet 10. april 2016 1 time siden, Trine skrev: Forstår at du blir lei av det. Smertene i ryggen og bena vil bli borte, eller ihvertfall bli mindre, om du fortsetter å gå tur. Om sønnen din ikke går på dem lenger så lever medisinene på apoteket. Da slipper du bli fristet. Det er helt klart best å ikke ta dem. Ja håper det blir borte, veide meg i dag...helledull!!! Må ta meg sammen nå. Har jo en hel bærepose med medisiner jeg som ikke er i bruk, får levere dem en dag. 0 Siter
Trine Skrevet 10. april 2016 Skrevet 10. april 2016 10 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja håper det blir borte, veide meg i dag...helledull!!! Må ta meg sammen nå. Har jo en hel bærepose med medisiner jeg som ikke er i bruk, får levere dem en dag. Har du gått opp? Er like greit å bli kvitt dem ja. Men for meg var det nesten litt godt å høre. Jeg hadde en liten pose full av medisiner og syns egentlig det var litt pinlig å skulle levere så mye og medisiner som hadde gått ut på dato for flere år siden. Men om du har en bærepose full så er det kanskje ikke så uvanlig å samle opp endel før man leverer det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. april 2016 Forfatter Skrevet 10. april 2016 27 minutter siden, Trine skrev: Har du gått opp? Er like greit å bli kvitt dem ja. Men for meg var det nesten litt godt å høre. Jeg hadde en liten pose full av medisiner og syns egentlig det var litt pinlig å skulle levere så mye og medisiner som hadde gått ut på dato for flere år siden. Men om du har en bærepose full så er det kanskje ikke så uvanlig å samle opp endel før man leverer det. Ja har gått opp,nå må noe gjøres. Er nok vanlig at folk samler medisiner ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.