AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 Skrevet 10. april 2016 Hei. I noen par måneder nå har jeg hatt 2 symptomer som ødelegger livet mitt. Det første er flate følelser, jeg føler ingen emosjonell tilknytning for noen ting lenger og får ikke noe glede ut av noen aktiviteter lenger. Å være med venner, høre på musikk og gå ut i sola har alltid gitt meg gode følelser av glede, men nå føles det bare helt tomt. Det andre er hjerne tåke. Med dette mener jeg at tankene mine er veldig uklare og det er vanskelig å bringe fram minner. Jeg har tatt forskjellige blodprøver for å se om dette kan være hypotyreose eller noe sånt, men fikk brev med resultatene som sa at alt var normalt. Så jeg aner ikke hva som forårsaker dette her. Jeg har blitt evaluert for depresjon, men det jeg ikke forstår er at jeg føler meg ikke deprimert eller trist. Er bare flat og tåkete. Jeg har hatt flere depresjon problemer tidligere i livet mitt og gått på forskjellige medisiner og terapi. Men da hadde jeg veldig sterke følelser av tristhet og angst, som er helt motsatt av det jeg føler nå . Det jeg opplever nå er helt nytt for meg. Anonymkode: 366bb...4dc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 Skrevet 10. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. I noen par måneder nå har jeg hatt 2 symptomer som ødelegger livet mitt. Det første er flate følelser, jeg føler ingen emosjonell tilknytning for noen ting lenger og får ikke noe glede ut av noen aktiviteter lenger. Å være med venner, høre på musikk og gå ut i sola har alltid gitt meg gode følelser av glede, men nå føles det bare helt tomt. Det andre er hjerne tåke. Med dette mener jeg at tankene mine er veldig uklare og det er vanskelig å bringe fram minner. Jeg har tatt forskjellige blodprøver for å se om dette kan være hypotyreose eller noe sånt, men fikk brev med resultatene som sa at alt var normalt. Så jeg aner ikke hva som forårsaker dette her. Jeg har blitt evaluert for depresjon, men det jeg ikke forstår er at jeg føler meg ikke deprimert eller trist. Er bare flat og tåkete. Jeg har hatt flere depresjon problemer tidligere i livet mitt og gått på forskjellige medisiner og terapi. Men da hadde jeg veldig sterke følelser av tristhet og angst, som er helt motsatt av det jeg føler nå . Det jeg opplever nå er helt nytt for meg. Anonymkode: 366bb...4dc Man kan være deprimert uten å være trist. Anonymkode: 72d9c...93e 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. april 2016 Skrevet 10. april 2016 Dette er depresjon med uttalt anhedoni. En kan godt være deprimert uten å være trist/nedstemt/tungsint 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 Skrevet 10. april 2016 16 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Dette er depresjon med uttalt anhedoni. En kan godt være deprimert uten å være trist/nedstemt/tungsint Kan det være at anhedoni og hjerne tåke noe å gjøre med hverandre? En psykiater jeg tidligere var hos fortalte meg at hjerne tåken er mest sannsynlig årsaken til min anhedoni, derfor er jeg litt forvirret på hva jeg burde sikte mot i behandling. Har prøvd antidepressiva uten lykke, deretter tok jeg forskjellige blodprøver for å se om jeg hadde noe fysisk årsak for dette (jeg spurte til å med om jeg kunne bli henvist til en endokrinolog for å ta noen prøver, men legen min mente at det var unødvendig) og resultatene kom ut som normale. Har også blitt fortalt av en annen at det er mulig at mine følelser har slått seg av siden jeg gikk gjennom så mye kraftige følelser av panikk og angst i så lang tid. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 366bb...4dc 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. april 2016 Skrevet 10. april 2016 Du bør gå til fastlegen. Forhåpentligvis skjønner denne at du trenger en kombinasjon ed SSRI og Wellbutrin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.