AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Syns det virker trist med et liv i ensomhet, og de som lever sånn tror jeg går glipp av hele livet selv om de kan føle seg tilfreds. De vet ikke sitt eget beste. Det blir det samme som å veie 150 kg; det er jo noen som (tror de) syns det er fint. Men for mange er det vanskelig og kanskje umulig å få et sosialt liv, noen er mindre heldig enn andre. Anonymkode: f0b28...fc1 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Storparten vet nok sitt eget beste. De fleste har prøvd begge deler. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Generelt syns jeg det med å være tilfreds er en sykdom. Det ligger i menneskets natur å stadig utforske og ekspandere. Jeg snakker ikke om "makt og penger"; det kan være ulike mål, som f.eks. skaping av kunst og verdier, teste sine egne grenser, tilegne seg kunnskap. Men jeg tror ikke man kommer unna det at mennesket er født inn i en flokk. Mennesker som bor på romstasjoner eller i arktis er også en del av en flokk; ellers hadde de ikke klart det de gjør. Når jeg ser 50-åringene benke seg foran TV-apparatet hele kvelder, tenker jeg at det er noen som har gitt opp. Desverre har jeg selv i enda større grad gitt opp, så jeg har også denne sykdommen. Anonymkode: f0b28...fc1 0 Siter
laban Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg ser 50-åringene benke seg foran TV-apparatet hele kvelder, tenker jeg at det er noen som har gitt opp. Anonymkode: f0b28...fc1 Kan du utdype hva som er feil med å tilbringe noen kvelder (og da mener jeg kvelder, ikke døgn / dager) foran TVen eller en annen skjerm (eller med en bok for den saks skyld), alene eller sammen med andre i husstanden, uansett alder? Og spesielt for disse degenererte 50-åringene: Må man være ute nesten hver bidige kveld hvis man får sitt flokkbehov dekket på jobb og av noen faste kveldsaktiviteter, bare fordi man ikke har småbarn som skal passes lenger? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 9 minutes ago, laban said: Kan du utdype hva som er feil med å tilbringe noen kvelder (og da mener jeg kvelder, ikke døgn / dager) foran TVen eller en annen skjerm (eller med en bok for den saks skyld), alene eller sammen med andre i husstanden, uansett alder? Og spesielt for disse degenererte 50-åringene: Må man være ute nesten hver bidige kveld hvis man får sitt flokkbehov dekket på jobb og av noen faste kveldsaktiviteter, bare fordi man ikke har småbarn som skal passes lenger? Hva vis en ikke jobber og aldri er ute på fast kveldsaktiviteter, er en degenerert da? Anonymkode: e12bf...721 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 26 minutes ago, laban said: Kan du utdype hva som er feil med å tilbringe noen kvelder (og da mener jeg kvelder, ikke døgn / dager) foran TVen eller en annen skjerm (eller med en bok for den saks skyld), alene eller sammen med andre i husstanden, uansett alder? Og spesielt for disse degenererte 50-åringene: Må man være ute nesten hver bidige kveld hvis man får sitt flokkbehov dekket på jobb og av noen faste kveldsaktiviteter, bare fordi man ikke har småbarn som skal passes lenger? Jeg sa ikke at det var feil eller degenerert (moral). Så det gidder jeg ikke svare ytterligere på. Anonymkode: f0b28...fc1 0 Siter
laban Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ikke at det var feil eller degenerert (moral). Så det gidder jeg ikke svare ytterligere på. Anonymkode: f0b28...fc1 Jeg lurte på hvorfor du tenker at de har gitt opp? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 1 minute ago, laban said: Jeg lurte på hvorfor du tenker at de har gitt opp? Men det sa jeg jo; mennesket søker stadig etter utforskelse, ekspansjon og utvikling. Anonymkode: f0b28...fc1 0 Siter
laban Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vis en ikke jobber og aldri er ute på fast kveldsaktiviteter, er en degenerert da? Anonymkode: e12bf...721 Det trenger man slett ikke være. "Degenerert" var uansett litt flåsete, beklager. Jeg lurte på hvorfor det å sløve enkelte kvelder, er et tegn på at man har gitt opp. Endret 11. april 2016 av laban 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Just now, laban said: Det trenger man slett ikke være. "Degenerert" var uansett litt flåsete, beklager. Jeg lurte på hvorfor det er et tegn på at man har gitt opp. Det tror jeg. Men når man snakker om degenerasjon hos mennesker, så mener man å snakke om moral, eller dekadense. Det mener jeg ikke. Jeg ser på det som en sykdom, som f.eks. kreft eller diabetes. Anonymkode: f0b28...fc1 0 Siter
laban Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det sa jeg jo; mennesket søker stadig etter utforskelse, ekspansjon og utvikling. Anonymkode: f0b28...fc1 Og det må foregå hver eneste kveld? Det var strengt, synes jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Just now, laban said: Og det må foregå hver eneste kveld? Det var strengt, synes jeg. Noen er mer rammet enn andre. Men når hver eneste kveld, fra 17-18 til 22-23 handler om NRK på skjermen, da syns jeg at man kanskje har ramlet litt ned i en grop. Men det blir da det samme som meg det, og min internettaktivitet. Anonymkode: f0b28...fc1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen er mer rammet enn andre. Men når hver eneste kveld, fra 17-18 til 22-23 handler om NRK på skjermen, da syns jeg at man kanskje har ramlet litt ned i en grop. Men det blir da det samme som meg det, og min internettaktivitet. Anonymkode: f0b28...fc1 "Sitter" du mye på nettet? Anonymkode: e876c...41c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 1 minute ago, AnonymBruker said: "Sitter" du mye på nettet? Anonymkode: e876c...41c Ja, jeg "sitter" mye "på" internett. Anonymkode: f0b28...fc1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg "sitter" mye "på" internett. Anonymkode: f0b28...fc1 Du "sitter på" PC'en også, vel? Anonymkode: e876c...41c 0 Siter
Trine Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det sannsynlig man kan bli deprimert hvis det kan gå ukesvis mellom hver gang man ser/snakker med et annet menneske RL? Anonymkode: e876c...41c Å kunne gå flere uker uten å se andre mennesker hadde vært fantastisk syns jeg. Men det er jo ikke mulig. Minst en gang i mnd må jeg på legekontoret, ca hver 14. dag er jeg på DPS, det er alltid noen som er ute og går når jeg går tur med hunden, så må jeg i matbutikken og på apoteket. Alle disse stedene ser jeg folk og noen ganger må jeg også prate med dem. De få gangene jeg er ute og ikke ser noen så går jeg og tenker på at jeg kanskje ser noen så det er nesten like ille 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Å kunne gå flere uker uten å se andre mennesker hadde vært fantastisk syns jeg. Hva hvis du ikke hadde hatt hund, like fantastisk da? Kjeder du deg aldri? Anonymkode: e876c...41c 0 Siter
Trine Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis du ikke hadde hatt hund, like fantastisk da? Kjeder du deg aldri? Anonymkode: e876c...41c Om jeg ikke hadde hatt hund så hadde jeg ikke levd, så enkelt er det Men om jeg hadde levd og ikke hatt hund så hadde jeg vel sikkert holdt meg inne for å slippe å møte folk. Men jeg måtte jo fortsatt dratt til legen og alt det der. Om jeg kjeder meg, jo det hender vel at jeg kjeder meg, men hadde jeg bodd sånn til at jeg kunne gått tur uten å møte på noen så hadde jeg vært mye mer ute og dermed ikke kjedet meg så mye. Egentlig så er det ikke så mye det at jeg kjeder meg, det er mer at jeg har en uro i kroppen som gjør det bort imot umulig å slappe av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.