Gå til innhold

Kan man forutse sykdom under mani?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 3 år siden satt jeg på flyet hjem fra Syden, spinn manisk og psykotisk. Alt var et mirakel og lyste opp, og jeg visste, at det var en Gud. (er opprinnelig ateist).

Det var noen passasjerer på flyet som satt med et teppe over magen. Jeg har en god venninne som pleide sitte med pute over magen (for å skjule den kanskje). Jeg hadde mistet magen min under manien fordi jeg gikk ned en del kg da jeg verkne greide spise eller sove. 

Denne venninnen ble operert for PRE CANCER i endetarmen, altså ble oppdaget i tide.

Disse damene på flyet, med teppe over magen, tolket jeg som mine "skytsengler". Og at de ga meg tegn på at jeg vil dø middelaldrende (deres alder) hvis jeg fikk tilbake magen min.

Jeg ble innlagt og satt på zyprexa og doblet litiumdosen, så magen fikk jeg selvfølgelig tilbake!

Jeg gikk så over til Abilify og Lamictal og forandret livsstil, fra junk food til sunn mat og ikke cola, men tok blodprøve som viste litt høyt av det skadelige kolesterolet.

Dvs jeg ville fått hjerteinfarkt i fremtiden.

Det virker som om jeg har forutsett dette.

Mens jeg var innlagt trodde jeg at han jeg var forelsket i hadde HIV og at jeg hadde HIV. Og føflekkreft.

Testen var negativ heldigvis.

Men nå 3 år etter sa legen jeg kunne ta en HIV-test siden jeg hadde hatt ubeskyttet sex og ville teste meg for klamydia.

Er det fare for at jeg har forutsett HIV?

Jeg kan vel ikke forutse slik selv om jeg er manisk og har kontakt med Gud?

Anonymkode: 0cdb2...6e7

Skrevet

Det er ingen fare for at du har forutsett det. Dersom du har tilfeldig sex uten beskyttelse så er det en viss fare for at du kan få HIV, men det er ikke fordi du forutså det. Både HIV og høyt kolesterol skyldes livsstilen din (jeg sier ikke du har HIV, men klarte ikke formulere det anderledes). Poenget er at selv om du tror du forutser ting så er det ikke derfor du får de sykdommene du får.

Skrevet

Hvis man ikke har bestemte symptomer og kunnskap om det har man vel ingen slags innsikt i om man har HIV eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Det er ingen fare for at du har forutsett det. Dersom du har tilfeldig sex uten beskyttelse så er det en viss fare for at du kan få HIV, men det er ikke fordi du forutså det. Både HIV og høyt kolesterol skyldes livsstilen din (jeg sier ikke du har HIV, men klarte ikke formulere det anderledes). Poenget er at selv om du tror du forutser ting så er det ikke derfor du får de sykdommene du får.

Håper du har rett.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 3 år siden satt jeg på flyet hjem fra Syden, spinn manisk og psykotisk. Alt var et mirakel og lyste opp, og jeg visste, at det var en Gud. (er opprinnelig ateist).

Det var noen passasjerer på flyet som satt med et teppe over magen. Jeg har en god venninne som pleide sitte med pute over magen (for å skjule den kanskje). Jeg hadde mistet magen min under manien fordi jeg gikk ned en del kg da jeg verkne greide spise eller sove. 

Denne venninnen ble operert for PRE CANCER i endetarmen, altså ble oppdaget i tide.

Disse damene på flyet, med teppe over magen, tolket jeg som mine "skytsengler". Og at de ga meg tegn på at jeg vil dø middelaldrende (deres alder) hvis jeg fikk tilbake magen min.

Jeg ble innlagt og satt på zyprexa og doblet litiumdosen, så magen fikk jeg selvfølgelig tilbake!

Jeg gikk så over til Abilify og Lamictal og forandret livsstil, fra junk food til sunn mat og ikke cola, men tok blodprøve som viste litt høyt av det skadelige kolesterolet.

Dvs jeg ville fått hjerteinfarkt i fremtiden.

Det virker som om jeg har forutsett dette.

Mens jeg var innlagt trodde jeg at han jeg var forelsket i hadde HIV og at jeg hadde HIV. Og føflekkreft.

Testen var negativ heldigvis.

Men nå 3 år etter sa legen jeg kunne ta en HIV-test siden jeg hadde hatt ubeskyttet sex og ville teste meg for klamydia.

Er det fare for at jeg har forutsett HIV?

Jeg kan vel ikke forutse slik selv om jeg er manisk og har kontakt med Gud?

Nei, det kan man ikke!

Anonymkode: d41fb...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Er dere helt sikre?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dere helt sikre?

Helt sikker ;)

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Helt sikker ;)

:)

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg redd jeg har eggstokkreft fordi jeg kjenner et trykk ved blæra 

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende det kommer av at jeg har begynt å bruke belte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...