Gå til innhold

Bare vært inne/uvel.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

I dag droppet jeg dagsenteret, var redd for å bli dårlig. Istedenfor byttet meg og sønnen min på sengene og ryddet litt, fikk vondt i ryggen og ble sliten. Er litt fjern og nå....selv om jeg bare har vært inne? Er ikke det rart? Måtte bare ta en dusj for jeg ble svett, men det var vanskelig å stå oppreist. Burde ikke risperdal 2 mg virke nå? Har jo tatt det noen uker, eller er dette noe helt annet enn psyken?

stjernestøv
Skrevet

Spiser jo mindre da, men skal jo ikke bli fjern og tåkete av det? 

Håper virkelig jeg går ned i vekt nå, skal veie meg på fredagene. 

Skrevet

Du er helt sikkert psyk, men endel av plagene skyldes elendig fysisk form og at du er demotivert og forvirret med tanke på hva som skyldes hva.

stjernestøv
Skrevet
15 minutter siden, Wretch skrev:

Du er helt sikkert psyk, men endel av plagene skyldes elendig fysisk form og at du er demotivert og forvirret med tanke på hva som skyldes hva.

Ja det er vel så, er jo så stiv og. Men sykepleieren trodde det kanskje kom seg av medisiner, men jeg vet ikke. Nei det er slitsom å ikke vite hva som er hva, har bare alle disse plagene :( 

Skrevet
3 minutes ago, stjernestøv said:

Ja det er vel så, er jo så stiv og. Men sykepleieren trodde det kanskje kom seg av medisiner, men jeg vet ikke. Nei det er slitsom å ikke vite hva som er hva, har bare alle disse plagene :( 

Kan sikkert hende det kommer av medisinene, men de tingene som kommer av dårlig form, blir bedre ved å være i mer aktivitet. Det er garantert en del av plagene som kommer av inaktivitet og dårlig kosthold. Det er nok også endel overlapp. Så da er det bare å sette igang da. ;) Tviler ikke på at det er vanskelig, men det finnes ingen annen løsning...

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Wretch skrev:

Kan sikkert hende det kommer av medisinene, men de tingene som kommer av dårlig form, blir bedre ved å være i mer aktivitet. Det er garantert en del av plagene som kommer av inaktivitet og dårlig kosthold. Det er nok også endel overlapp. Så da er det bare å sette igang da. ;) Tviler ikke på at det er vanskelig, men det finnes ingen annen løsning...

Ok, ja brukte jo kroppen i dag ved husarbeid. Men hadde tenkt å gå en tur men det orker jeg ikke, det er den fjernheten. Som å gå på gyngene grunn. Tar en tur på dagsenteret i morgen. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
49 minutter siden, stjernestøv skrev:

I dag droppet jeg dagsenteret, var redd for å bli dårlig. Istedenfor byttet meg og sønnen min på sengene og ryddet litt, fikk vondt i ryggen og ble sliten. Er litt fjern og nå....selv om jeg bare har vært inne? Er ikke det rart? Måtte bare ta en dusj for jeg ble svett, men det var vanskelig å stå oppreist. Burde ikke risperdal 2 mg virke nå? Har jo tatt det noen uker, eller er dette noe helt annet enn psyken?

Sikkert ikke bra å trappe ned og opp på medisner som en jojo, men uansett, du er jo også ekspert på å lete etter symptomer. Kanskje du skal prøve å se det som en normal ting det å bli sliten etter aktivitet ? Litt vondt i ryggen er ikke så uvanlig det heller. Og som du har hørt mange ganger før, jo mer aktivitet du gjør, jo mer utholdende vil du bli.

Endret av Nicklusheletida
stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Sikkert ikke bra å trappe ned og opp på medisner som en jojo, men uansett, du er jo også ekspert på å lete etter symtomer. Kanskje du skal prøve å se det som en normal ting det å bli sliten etter aktivitet ? Litt vondt i ryggen er ikke så uvanlig det heller. Og som du har hørt mange ganger før, jo mer aktivitet du gjør, jo mer utholdende vil du bli.

Men har jo vært stabilisert medisinert nå en stund. Lete etter symptomer? Føler meg jo elendig, trenger ikke lete :( 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, ja brukte jo kroppen i dag ved husarbeid. Men hadde tenkt å gå en tur men det orker jeg ikke, det er den fjernheten. Som å gå på gyngene grunn. Tar en tur på dagsenteret i morgen. 

Og igjen unngår du det som kan gjøre deg bedre og velger sofaen. Jeg har ingen kjennskap til medisiner og fjernhet, men jeg vet at man føler seg fjern/ør og rar når man er sengeliggende/sofasittende nesten hele døgnet og så skal opp å røre på seg. Du har garantert også dårlige sener og lite muskulatur som kan gi deg denne gyngende/ubalansefølelsen når du går fordi du har svekket balansen din ved å være  inaktiv. Ta på et par gode sko og gå deg en liten tur! Det har gynget før og det kommer til å gynge til du blir litt sterkere igjen. Om du gjør det hver dag er du langt bedre om allerede ei uke. 

Anonymkode: 33a57...ecf

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men har jo vært stabilisert medisinert nå en stund. Lete etter symptomer? Føler meg jo elendig, trenger ikke lete :( 

Jeg tror det vil hjelpe deg lite å skrive her om hvor elendig du føler deg hver dag. Du får uansett bare de samme rådene om igjen og om igjen. Det blir hakk i plata. Vi kan ikke få gjort noe for å hjelpe deg.

Endret av Nicklusheletida
stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og igjen unngår du det som kan gjøre deg bedre og velger sofaen. Jeg har ingen kjennskap til medisiner og fjernhet, men jeg vet at man føler seg fjern/ør og rar når man er sengeliggende/sofasittende nesten hele døgnet og så skal opp å røre på seg. Du har garantert også dårlige sener og lite muskulatur som kan gi deg denne gyngende/ubalansefølelsen når du går fordi du har svekket balansen din ved å være  inaktiv. Ta på et par gode sko og gå deg en liten tur! Det har gynget før og det kommer til å gynge til du blir litt sterkere igjen. Om du gjør det hver dag er du langt bedre om allerede ei uke. 

Har ikke tro på at alt blir bedre om en uke, jeg vil fremdeles kjenne energier :( 

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror det vil hjelpe deg lite å skrive her om hvor elendig du føler deg hver dag. Du får uansett bare de samme rådene om igjen og om igjen. Det blir hakk i plata. Vi kan ikke få gjort noe for å hjelpe deg.

Ok, skal slutte å skrive :( 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Har ikke tro på at alt blir bedre om en uke, jeg vil fremdeles kjenne energier :( 

Jeg trodde du ønsket å kjenne energier?

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde du ønsket å kjenne energier?

Nei! Var jo derfor jeg økte til 2 mg risperdal, noe jeg helst ikke ville men gjorde det. Jeg vil kjenne meg mer levende og ha følelser, det har jeg også nå. Men er sliten av energiene. Blir også sliten av lyder, nå holder de på hele dagen å jobbe med elva. Forbanna bråk. 

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men finnes det noe positivt i livet ditt?

Anonymkode: 934b0...1b9

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei! Var jo derfor jeg økte til 2 mg risperdal, noe jeg helst ikke ville men gjorde det. Jeg vil kjenne meg mer levende og ha følelser, det har jeg også nå. Men er sliten av energiene. Blir også sliten av lyder, nå holder de på hele dagen å jobbe med elva. Forbanna bråk. 

Vel når du gikk på høyere dose Risperdal tidligere, reduserte du for å kunne kjenne energier. Ikke så lett å bli klok på du ;) Jobb i elva hadde sikkert jeg blitt tomsete av også, jeg hater bråk/ekle lyder. Jeg kunne kvalt bikkjene til naboen til tider hehe. 

Skrevet
37 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, skal slutte å skrive :( 

Nei, du bør fokusere mer på hva du skal gjøre (mosjonere/være ute) og mindre på hva du evt skal slutte med (skrive).

stjernestøv
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel når du gikk på høyere dose Risperdal tidligere, reduserte du for å kunne kjenne energier. Ikke så lett å bli klok på du ;) Jobb i elva hadde sikkert jeg blitt tomsete av også, jeg hater bråk/ekle lyder. Jeg kunne kvalt bikkjene til naboen til tider hehe. 

Jo vil jo kjenne det og, så lenge jeg ikke blir dårlig av det så ;) 

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, du bør fokusere mer på hva du skal gjøre (mosjonere/være ute) og mindre på hva du evt skal slutte med (skrive).

Kom på noe lurt nå, jeg har danset. Kan danse inne :) Prøve å myke opp kroppen litt. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo vil jo kjenne det og, så lenge jeg ikke blir dårlig av det så ;) 

Skal du være med ut å gå? Jeg slenger nå på meg joggeskoene og skal ut å lufte klærne litt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...