Gå til innhold

var det angst eller psykose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

for noen måneder siden ble jeg oppringt av et fremmed nummer. Jeg turte ikke ta telefonen, men sjekket på gulesider. Navnet til en jeg vet er en voldsforbryter kom frem. Han er venn av en jente med alvorlig pf som innbiller seg at jeg har stjelt tingene hennes og skoene hennes. (hun hadde lagt det igjen hos meg, og jeg ventet på at noen skulle hente det, det var flere poser med klær så jeg hadde ikke mulighet til å få sendt det avgårde uten å betale for det, for å si det sånn). Jeg vet denne mannen har banka eks dama si gul og blå. Jeg ble livredd. Jeg fikk gråteanfall og var redd for å bli drept av disse menneskene. Jeg oppsøkte sosial vakttjeneste fordi jeg var redd for å bli drept. De la meg nesten inn, men sykehuset sa nei, så jeg fikk time hos akutt teamet og behandleren min neste morgen. Der følte jeg at jeg hadde for store belastninger i livet mitt og fikk behandleren min til å si opp tiltaket jeg har ang jobb VTA. Etter dette var jeg bra igjen. Jeg har hatt alvorlig psykose før som varte lenge, men dette varte jo bare en natt. Så var det egentlig bare angst? Jeg navnga tre personer til sosial vakttjeneste som jeg trodde skulle drepe meg.

Anonymkode: 564b7...8ab

AnonymBruker
Skrevet

også lurer jeg på om jeg har tvangstanker, avogtil når jeg går turer i byen er jeg redd for å bli voldtatt og knivstukket, og disse tankene kverner veldig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har vel svært overdreven/urealistisk angst.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

også lurer jeg på om jeg har tvangstanker, avogtil når jeg går turer i byen er jeg redd for å bli voldtatt og knivstukket, og disse tankene kverner veldig.

Hvis du har blitt voldtatt tidligere, er det ikke så rart du er redd for det. 

Anonymkode: 430d8...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Kan antidepressiva hjelpe? Har tankekjør 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...