AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 Jeg har tilbakevendende depresjon. Er midt i en episode nå. Har lagt meg ned og håper det går over. Jeg går på cipralex og har hatt god nytte av det. Men i det siste har symptomer kommet tilbake. Våkner med angstlidelser og smertetrykk. Følelse av sorg og kraftløshet. Har hørt at det finnes antidepressiva som gjør deg søvnig. Jeg trenger å få sove. Er remeron en gunstig medisin mot søvnproblemer? Eller hva med Tolvon? Anonymkode: 5c88d...c7f 0 Siter
Annkarin Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 Abilify har fjernet mine depresjoner, jeg hadde svært smertetrykk... Blir ikke søvning da... håper du finner løsning 1 Siter
stjernestøv Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tilbakevendende depresjon. Er midt i en episode nå. Har lagt meg ned og håper det går over. Jeg går på cipralex og har hatt god nytte av det. Men i det siste har symptomer kommet tilbake. Våkner med angstlidelser og smertetrykk. Følelse av sorg og kraftløshet. Har hørt at det finnes antidepressiva som gjør deg søvnig. Jeg trenger å få sove. Er remeron en gunstig medisin mot søvnproblemer? Eller hva med Tolvon? Anonymkode: 5c88d...c7f Seroquel er jo bra for søvn. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 8 minutes ago, AnonymBruker said: Har hørt at det finnes antidepressiva som gjør deg søvnig. Jeg trenger å få sove. Er remeron en gunstig medisin mot søvnproblemer? Eller hva med Tolvon? Ja, fungerer fint mot søvn. Ulempen er at du kan få unormalt høyt søvnbehov og hangover-effekt dagen etterpå (pleier å gi seg etter en stund hvis du bruker det fast), og veldig apetitt. Anonymkode: 523ab...de1 1 Siter
multippel Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 25 minutter siden, stjernestøv skrev: Seroquel er jo bra for søvn. Takk men er ikke det ett antipsykotikum? Har fått noen av en venn og ja det sovner jeg av. Det hjelper derimot ikke på depresjon føler jeg. Men kan lite om dette og kan egentlig ikke slå noe fast gjennom min egne sporadiske bruk. Takk for svar! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 1 minutt siden, multippel skrev: Takk men er ikke det ett antipsykotikum? Har fått noen av en venn og ja det sovner jeg av. Det hjelper derimot ikke på depresjon føler jeg. Men kan lite om dette og kan egentlig ikke slå noe fast gjennom min egne sporadiske bruk. Takk for svar! Jo det er jo det. Tror det kan hjelpe på depresjon hvis du er oppe i 300 mg hvis jeg husker rett. Men du trenger jo ikke så mye for å sove. 0 Siter
multippel Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, fungerer fint mot søvn. Ulempen er at du kan få unormalt høyt søvnbehov og hangover-effekt dagen etterpå (pleier å gi seg etter en stund hvis du bruker det fast), og veldig apetitt. Anonymkode: 523ab...de1 Huff har ikke lyst til å legge på meg. Gjelder appetitt økning for begge medisiner? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 1 minutt siden, multippel skrev: Huff har ikke lyst til å legge på meg. Gjelder appetitt økning for begge medisiner? Ja begge gir apetitt, det gjør seroquel og. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 3 minutes ago, multippel said: Huff har ikke lyst til å legge på meg. Gjelder appetitt økning for begge medisiner? Ja, men merket ikke så mye til det på en liten dose (10mg) Tolvon. Anonymkode: 523ab...de1 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 Hvorfor er folk så opptatt av medisiner? Snakk med lege eller behandler, ta råd her inne, særlig om medisiner, med en klype salt. Du har moderat depresjon, da bør du rette hovedfokus mot andre behandlingsmetoder enn medisiner, særlig psykoterapi. Det finnes effektive metoder, med rask effect på de symptomene du snakker om. Mange blir mye bedre på få uker. Du nevner sorg. Sørger du over noen? Mot søvnproblemer hjelper lysterapi og melatonin, det må være perfekt timing for disse metodene - spør om du kan henvises til utredning for døgnrytmesykdommer. Søvnproblemene går I bølger? Da er kanskje problemene dine mer psykologisk, enn genetisk fundert. Mot angst viser forskning at yoga og meditasjon har effect. Mot tilbakevendene depresjon er mindfulness ekstremt effektivt. Mindfullness er anstrengende til å begynne med, men man trener opp og blir sterk I en "muskel" som slår av depresjon over tid. Da slår man av FØLSOMME ANALYTISKE TANKER om hvor man er I livet, eller hvordan man lykkes med noe, eller hvorvidt man er trygg I en relasjon etc. Disse følsomme tankene sliter ut hjernen, og når hjernen slites ut får man tilbakevendende depresjon for å si det ekstremt enkelt. Ensomhetsfølelse -> samtalebehandling. Medisiner bare døyver problemene og gjør deg avhengig. Når du slutter på dem har du kanskje same symptomtrykk som da du begynte. Spis sunt. Be legen om å sjekk om du har lavt stoffskifte, kan gi sammee symptomer som depresjon. Ikke spis sucker eller stekt mat, men grønn mat. -Forskningsmannen Anonymkode: 59278...343 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 Og ikke minst tren!! Hjelper mot angst, depresjon og søvn. Kok fisk, det inneholder jod, spis det og da blir du glad. Oppsummert: 1. Stå opp tidlig så du får deg lys, da blir du trøtt om kvelden. 3. Ta deg en halvtimes joggetur, tren yoga I et kvarter og gjør et kvarter med meditasjon etterpå. Fokuser på å slå av grubletanker. Prøv igjen og igjen. 2. Spis fisk. 4. Snakk med noen om hva du synes er tungt eller vanskelig. Våg å være åpen. Sett ord på det du føler. Prøv det. Hilsen forskningsmannen Anonymkode: 59278...343 1 Siter
multippel Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, fungerer fint mot søvn. Ulempen er at du kan få unormalt høyt søvnbehov og hangover-effekt dagen etterpå (pleier å gi seg etter en stund hvis du bruker det fast), og veldig apetitt. Anonymkode: 523ab...de1 Huff har ikke lyst til å legge på meg. Gjelder appetitt økning for begge medisiner? 0 Siter
multippel Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 Jeg tror ikke at du helt vet hvor jeg er nå. Nei ingen har dødd. Jeg har en episode. Trenger desperat søvn. Jobber ellers og vet om alt du ramser opp. Takk for omtanken. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 Ok, skjønner. Lykke til! Anonymkode: 59278...343 1 Siter
motorPrøysen Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 Både Remeron og Tolvon hjelper på søvn, også tidlige oppvåkninger. Hvis du bare vil ha den søvndyssende effekten er 10 mg Tolvon bra. Det gir vanligvis ikke økt sultfølelse eller vektøkning. Hvis det er slik at du opplever økenede depressive symptomer til tross for Cipralex bør du ta det opp med legen som behandler deg slik at dere kan justere behandlingen. 1 Siter
tilstede Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 2 timer siden, multippel skrev: Huff har ikke lyst til å legge på meg. Gjelder appetitt økning for begge medisiner? Du kan jo for eksempel prøve wellbutrin som tillegg til det AD du går på, for å forhåpentligvis bli bedre med depresjonen. Så tar du vallergan eller phenergan for å få sove. Da unngår du i hvert fall sannsynligvis å legge på deg. Bare et forslag. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og ikke minst tren!! Hjelper mot angst, depresjon og søvn. Kok fisk, det inneholder jod, spis det og da blir du glad. Oppsummert: 1. Stå opp tidlig så du får deg lys, da blir du trøtt om kvelden. 3. Ta deg en halvtimes joggetur, tren yoga I et kvarter og gjør et kvarter med meditasjon etterpå. Fokuser på å slå av grubletanker. Prøv igjen og igjen. 2. Spis fisk. 4. Snakk med noen om hva du synes er tungt eller vanskelig. Våg å være åpen. Sett ord på det du føler. Prøv det. Hilsen forskningsmannen Anonymkode: 59278...343 Det er tydligvis så enkelt! Hadde folk fulgt disse råda hadde nhd vært arbeidsløs... Anonymkode: 7d08c...4f7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.