Gå til innhold

Savner DRIVE.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner "drivet" i kroppen jeg hadde da jeg fikk litiumredusert og fontexindusert mani. Men jeg løp til legevakta på dagen jeg merket jeg var manisk (holdt på å by på en leilighet uten å ha sett den, pratet med meg selv, sov ikke), og fikk beskjed om å ta en zyprexa, time hos akutt team dagen etter og de la meg inn. Jeg husker jeg snakket med en kvinnelig ansatt og beskrev hvordan jeg hadde skikkelig DRIV. Så husker jeg ikke mer, men jeg hadde blitt psykotisk og på skjermet, så husker jeg ikke mer før jeg var ute igjen og hadde lagt på meg 6 kg! Jeg fatter ikke hvorfor jeg søkte hjelp, jeg må ha vært skikkelig oppmerksomhetssyk som ville bli innlagt! Jeg sa til dem jeg hadde hatt manisk psykose for to år siden og det ga så store negative konsekvenser for meg og det forsto de, og jeg ble jo frisk etter kort tid siden jeg fikk hjelp tidlig. Men nå angrer jeg, jeg savner DRIVET. Jeg har lyst å redusere på Abilify og begynne på Fontex igjen. Men hva er vitsen, når man blir psykotisk og får hukommelsestap etter bare noen dager!? Men kanskje jeg hadde holdt det under kontroll neste gang. Savner drivet.

Anonymkode: 4a6f1...544

stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner "drivet" i kroppen jeg hadde da jeg fikk litiumredusert og fontexindusert mani. Men jeg løp til legevakta på dagen jeg merket jeg var manisk (holdt på å by på en leilighet uten å ha sett den, pratet med meg selv, sov ikke), og fikk beskjed om å ta en zyprexa, time hos akutt team dagen etter og de la meg inn. Jeg husker jeg snakket med en kvinnelig ansatt og beskrev hvordan jeg hadde skikkelig DRIV. Så husker jeg ikke mer, men jeg hadde blitt psykotisk og på skjermet, så husker jeg ikke mer før jeg var ute igjen og hadde lagt på meg 6 kg! Jeg fatter ikke hvorfor jeg søkte hjelp, jeg må ha vært skikkelig oppmerksomhetssyk som ville bli innlagt! Jeg sa til dem jeg hadde hatt manisk psykose for to år siden og det ga så store negative konsekvenser for meg og det forsto de, og jeg ble jo frisk etter kort tid siden jeg fikk hjelp tidlig. Men nå angrer jeg, jeg savner DRIVET. Jeg har lyst å redusere på Abilify og begynne på Fontex igjen. Men hva er vitsen, når man blir psykotisk og får hukommelsestap etter bare noen dager!? Men kanskje jeg hadde holdt det under kontroll neste gang. Savner drivet.

Savner også drivet mitt, det hadde jeg for noen år tilbake. Hadde det så bra og var uten medisiner, har aldri hatt det så bra jeg. Savner virkelig den tiden. Kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan ha det sånn nå, urettferdig. Forstår deg ihvertfall. 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at en kan savne drivet igjen, særlig hvis en føler seg litt nede. Jeg synes du var veldig flink, modig og ansvarsfull når du så raskt søkte hjelp når du merket at du var på vei inn i en mani. Du var ikke oppmerksomhetssyk. Du trengte riktignok oppmerksomhet, og fikk det heldigvis, slik at du unngikk å kjøpe leilighet med det det ville medføre av konsekvenser. Hvis du reduserer abilify og begynner på fontex vil du kanskje få noen fine dager, men så må du leve med konsekvensene i lang tid etterpå. Praktisk, fysisk, psykisk og mentalt. Du vet jo godt at det ikke er verdt det, og du kan bare ikke gamble. Og selv om du savner drivet, så er det ikke sant at du ikke har et annet drive, nemlig driven til å bli bedre, holde deg i balanse. Da er det håp for deg:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...