Gå til innhold

pm hvorfor går det ikke?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
13 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg forstår at du er lei deg for at dere har mistet denne jenta i familien, og at du er sint på din sønn som har "frarøvet" dere noe positivt i familien. Likevel må du prøve å ta til deg det de andre her sier - det er kun sønnen din som bestemmer hvem han skal være kjæreste med og hvem han ETTERHVERT skal dele livet sitt med. Han er fremdeles ung, og det er ikke gitt at det er noen fordel å gifte seg med den første kjæresten sin. La ham få utfolde seg litt, bli kjent med seg selv og andre mennesker før han forhåpentligvis finner en han vil dele livet sitt med.

Det hører med til det å være foreldre, at det vil komme og gå personer som en knytter seg til. Det kan være kjærester og det kan være venner. Sønnen min hadde en bestekamerat som jeg var veldig glad i. De var som erteris fra de var ett år til de begynte på ungdomsskolen. Han var nesten som en sønn for meg, fordi han var så mye hos oss, og det samme tror jeg den andre famlilien kjente på. Da de begynte på ungdomsskolen, kom de i forskjellige klasser, og i løpet av et halvår forsvant vennskapet. De hadde ingen krangler, men fant ut at de var ulike og ikke var interessert i de samme tingene og menneskene lenger. Jeg kan fremdeles - etter snart fire år - kjenne på en stor klump i magen og brystet av savn etter denne gutten, som jeg nå ikke kjenner lenger, og som aldri vil komme til å være en del av familien vår igjen. Men slik er livet. Det kommer andre venner, og det kommer andre kjærester!

ok,

tusen takk for at du delte dette:-( 

Jeg er så glad i denne jenta og hun er såå glad i oss, og savner oss:-(

Anonymkode: 32357...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

ok,

men så er vi uenige.

Vi mener at introduseres en kjæreste, som blir en families kjæreste, så medfører dette at vi som storfamilie har i vertfall noe å si, noe ens barn må ta med i betraktningen. Vår sønn hadde grudd seg lenge til å si dette, sa han, at han ikke så noen fremtid med den vakreste person vi som familie kan tenke oss, 

Når så både mor og far og alle søsken, slår seg bokstavelig til brystet av sorg, så er det vel med grunn?

men jeg har sett at for nordmenn er dette vanskelig å forstå, 

Anonymkode: 32357...289

Her synes jeg faktisk dine synspunkter er uttrykk for en egoisme og selvsentrerthet som overrasker meg. Det er bedre at resten av familien sørger nå en periode, enn at han lar seg tvinge til noe han muligens vil sørge over resten av sitt liv. Sammen med en fremtidig partner skal han skape sine egen familie - en familie som ikke primært er underlagt storfamiliens overhoders synspunkter.

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 4/14/2016 at 21.38, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det,

Den rette har vi blitt glad i,

i vertfall har ikke min sønn asperger syndrom, for jeg tror ikke mennesker med asperger syndrom er så ustabile.

Det kan de være, dog jeg forstår ikke helt hva dette har med ustabilitet å gjøre. Han fant vel ut at han ikke var glad i henne lenger?

Men det er rart din sønn har asperger syndrom hvis han er så sosial og har så populær blandt damene!

Anonymkode: d7e64...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 16.4.2016 at 7.12, frosken skrev:

Her synes jeg faktisk dine synspunkter er uttrykk for en egoisme og selvsentrerthet som overrasker meg. Det er bedre at resten av familien sørger nå en periode, enn at han lar seg tvinge til noe han muligens vil sørge over resten av sitt liv. Sammen med en fremtidig partner skal han skape sine egen familie - en familie som ikke primært er underlagt storfamiliens overhoders synspunkter.

Tja, dette er jeg veldig enig i.

Dette er ren og skjær egoisme. men det er mulig jeg tenker annerledes

jeg skjønner ikke hvordan man kan tvangsforene ungdommer på denne måten. Det er trist å lese om en gutt som blir utstøtt av familien fordi han ikke vil være sammen med en jente 'han' ikke lenger liker. Slike ting skjønner jeg ikke. Mulig trådstarte er utlending? Jeg vet ikke, men jeg tipper det, for slike synspunkter ligner en utlendings.

Anonymkode: 18637...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...