Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går tredje året på vgs, og har surra det til for meg selv. I første klasse gjorde jeg det veldig bra, og jeg gjorde det helt ok i andre klasse. Nå i tredje holder jeg på å stryke i flere fag. Har ikke oversikten en gang. Jeg kjenner at jeg kunne ikke vært mindre stolt av meg selv. Forresten er det ingen grunner til at det har gått dårlig. Jeg er bare altfor lat. 

Anonymkode: efe2a...204

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411337-finnes-det-en-framtid-uten-vgs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går tredje året på vgs, og har surra det til for meg selv. I første klasse gjorde jeg det veldig bra, og jeg gjorde det helt ok i andre klasse. Nå i tredje holder jeg på å stryke i flere fag. Har ikke oversikten en gang. Jeg kjenner at jeg kunne ikke vært mindre stolt av meg selv. Forresten er det ingen grunner til at det har gått dårlig. Jeg er bare altfor lat. 

Du kan sikkert på en vaskejobb.

Anonymkode: b4ab0...94f

Går du almenfag? I såfall har du jo ingen "fremtid" med VGS heller, da må du studere videre. Så om du bruker et år på å ta opp de fagene du stryker i så har vel ikke det så mye å si m.t.p at du har minst 3 år igjen på skole uansett. Alternativt så har du jo kastet bort 3 år nå. Man kan alltids få seg en jobb uten vgs, men den blir vel neppe særlig lukrativ.

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke tatt sjansen på det. Gjør en skikkelig innsats nå i sluttukene. Snakk med lærerne dine og hør hva som skal til for å få karakter. Det er dessuten fullt mulig å ta opp fag allerede til høsten.

AnonymBruker
41 minutter siden, Trine skrev:

Går du almenfag? I såfall har du jo ingen "fremtid" med VGS heller, da må du studere videre. Så om du bruker et år på å ta opp de fagene du stryker i så har vel ikke det så mye å si m.t.p at du har minst 3 år igjen på skole uansett. Alternativt så har du jo kastet bort 3 år nå. Man kan alltids få seg en jobb uten vgs, men den blir vel neppe særlig lukrativ.

Ja, går allmenn. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå i tredje holder jeg på å stryke i flere fag. Har ikke oversikten en gang. Forresten er det ingen grunner til at det har gått dårlig. Jeg er bare altfor lat. 

Da er det håp.  Lærerne vil også at dere skal få karakterer, så ta kontakt og få hjelp med å få oversikten og hva som skal til for at du får standpunktkarakter.  Så jobber du som et svin de ukene som er igjen - tenk hardt på at du kanskje sparer inn et helt år på å legge bort latskapen akkurat nå. Det er langt bedre med en middelmådig vgs-eksamen enn ingen i det hele tatt, du kan alltids ta opp enkeltfag senere når du vet mer om hva du vil.    

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...