Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
59 minutter siden, Annkarin skrev:

er majones dårlig for oss som må senke det dårlige kolesterolet?

jeg syntes å huske majones var greit, så jeg bruker det selv om det er kaloririkt (bare passer på kaloriene og teller de), men så fikk jeg vite majones er olje pisket inn i eggeplommer!! :(

Er neppe farlig å små mengder.

Anonymkode: 4769d...486

44 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Oljen er forsåvidt grei kolesterolmessig (men ikke vektmessig) - eggeplommer er mer omdiskutert. Generelt synes jeg at majones er mye unødvendige kalorier, men det er vel fordi jeg ikke liker det uansett.

Egg er frikjent som kolesterolbombe for mange år siden! Det er det sunneste man kan spise, men man trenger selvfølelig ikke trøkke innpå en pakke om dagen. Men litt majones på skiva går nok helt fint, for den som liker det.

36 minutter siden, Lillemus skrev:

Egg er frikjent som kolesterolbombe for mange år siden! Det er det sunneste man kan spise, men man trenger selvfølelig ikke trøkke innpå en pakke om dagen. Men litt majones på skiva går nok helt fint, for den som liker det.

Vel, inntak av kolesterol har en VISS betydning på kolesterolet. Du har jo produkter som Vita Proaktiv som blokkerer opptaket av kolesterol fra mat, som har en liten kolesterolsenkende effekt, av den grunn. Men det klart viktigste er kolesterolet kroppen lager selv. Jeg spiser egg og er enig i at det er en fantastisk matvare for kroppen, men modererer det litt.

Endret av issomethingwrong

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...