Gå til innhold

Slanking, trening og antall kalorier

magnolia

Anbefalte innlegg

Jeg har et par kilo som skal bort nå etter jul. Jeg trener 5 dager i uken på SATS, enten spinning (1 time el. 1 1/2 time) eller på egenhånd i treningsstudioet. Når jeg trener i studioet står jeg som regel 40 min. på stepmaskinen før jeg trener vekter på overkroppen og magen. Jeg lurer på hvor mye jeg kan spise per dag. Jeg er redd for at jeg skal spise for lite og selvsagt for å spise for mye.

Jeg har lagt opp til følgende:

Frokost: 2 knekkebrød med lett smøreost ca.150 kcal

1 appelsin og 1 eple : 110 kcal

Lunsj: 2 el. 3 tynne brødskiver med magert pålegg. Ca. 350-400 kcal.

1 appelsin og 1 eple: 110 kcal

Middag: Diverse. Ofte suppe. Ca. 400 kcal.

På kvelden: 2 knekkebrød med lett smøreost. Ca. 150 kcal.

Dette blir totalt ca 1300 kcal.

Tror dette er litt lite i og med jeg trener så pass mye.

Hvor kan jeg gjøre noen endringer?

- magnolia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et par kilo som skal bort nå etter jul. Jeg trener 5 dager i uken på SATS, enten spinning (1 time el. 1 1/2 time) eller på egenhånd i treningsstudioet. Når jeg trener i studioet står jeg som regel 40 min. på stepmaskinen før jeg trener vekter på overkroppen og magen. Jeg lurer på hvor mye jeg kan spise per dag. Jeg er redd for at jeg skal spise for lite og selvsagt for å spise for mye.

- Det er riktig å kombinere styrketrening med aerobisk trening for å ikek miste musklene, men å miste fettet. Prøv å trene både styrke og aerobic hver uke. Gjør steppinga etter du har trent styrke fordi da er glykogenlagra dine tomme og du vil brenne fett. Ikke tren med for høy intensitet på stepping da du da vil miste muskler. Musklewr vil du ikke miste fordi de hjelper deg å forbrenne fett

Det er fint at du spiser mangew små måltider. Det er imidlertid vanskeligå vite hvor mye kalorier du trenger når du ikke oppgir vekt. Hvor aktiv er du eller i din hverdag? Dette er også avgjørende for kaloriinntak. 1300 høres litt lavt ut tror jeg.

Sørg for å spise en proteinrikkost, og innta de fleste kaloriene tidlig på dagen, særlig de som kommer fra karbohydrater, sørg for å få i deg litt sunt fett.

Ha gjerne en spisedag i uka, da dette er brafor motivasjoneen og også kan sette fart i forbrenninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet ser bra ut men inneholder nok litt lite kalorier i forhold til ditt energinivå, og i tillegg bør det være mer proteiner og mindre karbohydrater.

Så du bør altså ikke følge nannas tips om å spise flere brødmåltider for dagen...

Du kan f.eks. spise salat med skinke eller kylling, egg e.l. til kvelds istedetfor knekkebrød, karbohydrater bør nemlig inntas tidlig på dagen eller rett før/etter trening.

Når det gjelder kalori-innholdet foreslår jeg ca 1500, iallefall ikke mindre. Frokosten er et viktig måltid, kanskje du kan øke den litt?

Men generellt sett ser planen din bra ut, og med all den treningen og masse vanndrikking når du nok målet ditt ganske kjapt!

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trillian

du trenger absolutt mer enn 1300 kcal daglig når du trener såpass mye.

jeg fikk beskjed om fra ernæringsfysiolog at jeg trenger mellom 1700 og 2000 kcal de dagene jeg trener ...

hva med å spise litt mer til frokost, en yogurth kanskje?

Og pluss på noen kcal her og der på de andre måltidene.

lykke til...!

*klem* fra trillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det er riktig å kombinere styrketrening med aerobisk trening for å ikek miste musklene, men å miste fettet. Prøv å trene både styrke og aerobic hver uke. Gjør steppinga etter du har trent styrke fordi da er glykogenlagra dine tomme og du vil brenne fett. Ikke tren med for høy intensitet på stepping da du da vil miste muskler. Musklewr vil du ikke miste fordi de hjelper deg å forbrenne fett

Det er fint at du spiser mangew små måltider. Det er imidlertid vanskeligå vite hvor mye kalorier du trenger når du ikke oppgir vekt. Hvor aktiv er du eller i din hverdag? Dette er også avgjørende for kaloriinntak. 1300 høres litt lavt ut tror jeg.

Sørg for å spise en proteinrikkost, og innta de fleste kaloriene tidlig på dagen, særlig de som kommer fra karbohydrater, sørg for å få i deg litt sunt fett.

Ha gjerne en spisedag i uka, da dette er brafor motivasjoneen og også kan sette fart i forbrenninga

Takk for svar :-)

Jeg er 26 år, er 168 høy og veier 62-63 kg. Vil ned i 60 kg.

Har en jobb der jeg sitter foran pc'en stort sett hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Librakurser

Kostholdet ser bra ut men inneholder nok litt lite kalorier i forhold til ditt energinivå, og i tillegg bør det være mer proteiner og mindre karbohydrater.

Så du bør altså ikke følge nannas tips om å spise flere brødmåltider for dagen...

Du kan f.eks. spise salat med skinke eller kylling, egg e.l. til kvelds istedetfor knekkebrød, karbohydrater bør nemlig inntas tidlig på dagen eller rett før/etter trening.

Når det gjelder kalori-innholdet foreslår jeg ca 1500, iallefall ikke mindre. Frokosten er et viktig måltid, kanskje du kan øke den litt?

Men generellt sett ser planen din bra ut, og med all den treningen og masse vanndrikking når du nok målet ditt ganske kjapt!

Lykke til :-)

Libra opererer med 4 brødmåltider og middag. Er det FEIL, da? Jeg tenkte som Nanna nemlig. I tillegg kan hun jo øke middagsrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...