Gå til innhold

Kjip tilværelse.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
45 minutter siden, Trine skrev:

Ok, det var jo bra at du slapp å legge ut. Men det er uansett dumt å hente ut så mye på engang når du skal teste nye medisiner.

Ja det er jo ikke sikkert jeg vil ha dem. Får se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo ikke sikkert jeg vil ha dem. Får se hvordan det går. 

Får håpe du ikke får så kraftige bivirkninger. Noe bivirkninger må du nesten belage deg på å få, da må du bare huske at de pleier gå over. Så kan du ta en vurdering når den første pakka er tom. Har du fått noen oppfølgingstime hos legen eller er det sykepleieren som skal vurdere hvorvidt du skal fortsette å ta de eller ikke?

Har du forresten kontaktet DPS? Mener å huske at du skulle det siden du ikke er fornøyd med oppfølgingen du får nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Får håpe du ikke får så kraftige bivirkninger. Noe bivirkninger må du nesten belage deg på å få, da må du bare huske at de pleier gå over. Så kan du ta en vurdering når den første pakka er tom. Har du fått noen oppfølgingstime hos legen eller er det sykepleieren som skal vurdere hvorvidt du skal fortsette å ta de eller ikke?

Har du forresten kontaktet DPS? Mener å huske at du skulle det siden du ikke er fornøyd med oppfølgingen du får nå.

Er ikke flink å takle bivirkninger. Sykepleieren kommer på onsdag og da skulle han ha med seg ei, hun skulle komme til meg hvis han ikke kunne komme. Han er nå grei da, vet ikke hva jeg kan forvente. Ble bare så sint sist legen var med og legestudenten. Har ikke kontaktet dps heller. Får se hvordan det går fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Er ikke flink å takle bivirkninger. Sykepleieren kommer på onsdag og da skulle han ha med seg ei, hun skulle komme til meg hvis han ikke kunne komme. Han er nå grei da, vet ikke hva jeg kan forvente. Ble bare så sint sist legen var med og legestudenten. Har ikke kontaktet dps heller. Får se hvordan det går fremover. 

Ingen er flinke til å takle bivirkninger, tror jeg, men man vet at om man bare står i det litt så blir det bedre etterhvert. Om medisinen ikke har noen effekt så er det klart at da er det ikke noen grunn til å ha bivirkninger heller. Men ofte vet man ikke før man har gått på medisinen en stund, om den har effekt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Trine skrev:

Ingen er flinke til å takle bivirkninger, tror jeg, men man vet at om man bare står i det litt så blir det bedre etterhvert. Om medisinen ikke har noen effekt så er det klart at da er det ikke noen grunn til å ha bivirkninger heller. Men ofte vet man ikke før man har gått på medisinen en stund, om den har effekt eller ikke.

Hvis ikke jeg har effekt får jeg ikke bivirkninger? 

Hadde ikke grusomme bivirkninger da jeg begynte på risperdal, likevel ble jeg bedre. Var det at jeg ble likegyldig og uten energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hvis ikke jeg har effekt får jeg ikke bivirkninger?

Det kan du nok få, vel. Men ikke begynn å snakke om bivirkninger for du har tatt første pille da. ;) Og litt ubehag kan være verdt å holde ut hvis medisinen hjelper på sikt.

Anonymkode: 02481...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du nok få, vel. Men ikke begynn å snakke om bivirkninger for du har tatt første pille da. ;) Og litt ubehag kan være verdt å holde ut hvis medisinen hjelper på sikt.

Anonymkode: 02481...b91

Hehe nei ;) Ja tåler litt ubehag men ikke voldsomt ubehag, får bare se hvordan det går. Mener jeg leste den skulle taes med mat, stod ikke noe om det på pakken. Legen mente latuda var svakere enn andre ap, men vi får se. Bare jeg ikke blir psykotisk så, drømte jo det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hvis ikke jeg har effekt får jeg ikke bivirkninger? 

Hadde ikke grusomme bivirkninger da jeg begynte på risperdal, likevel ble jeg bedre. Var det at jeg ble likegyldig og uten energi. 

Hæ? Du kan få bivirkninger selv om medisinene ikke har effekt. Det er jo det som er gjengangeren hos meg. Masse bivirkninger, ingen effekt. Eller mener du at du ikke får bivirkninger av medisiner som heller ikke har effekt?

Det er ikke sånn at bivirkningene står i stil til virkningene. Jeg fikk en bitteliten effekt av Ritalin, men bivirkninger som ødela mer for meg enn effekten ga meg. På strattera har jeg nå akkurat den samme bitte lille virkningen, men absolutt ingen bivirkninger. Da er det verdt å stå på strattera fordi den ikke gir meg ubehag. Så altså kan du ha virkning uten å ha bivirkninger og du kan ha bivirkninger uten å ha virkning, eller du kan ha en salig blanding av begge deler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Hæ? Du kan få bivirkninger selv om medisinene ikke har effekt. Det er jo det som er gjengangeren hos meg. Masse bivirkninger, ingen effekt. Eller mener du at du ikke får bivirkninger av medisiner som heller ikke har effekt?

Det er ikke sånn at bivirkningene står i stil til virkningene. Jeg fikk en bitteliten effekt av Ritalin, men bivirkninger som ødela mer for meg enn effekten ga meg. På strattera har jeg nå akkurat den samme bitte lille virkningen, men absolutt ingen bivirkninger. Da er det verdt å stå på strattera fordi den ikke gir meg ubehag. Så altså kan du ha virkning uten å ha bivirkninger og du kan ha bivirkninger uten å ha virkning, eller du kan ha en salig blanding av begge deler ;)

Ok, får bare hoppe i det å se. Har ikke følt meg bra i går og i dag, og jeg skal begynne på nye medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Hehe nei ;) Ja tåler litt ubehag men ikke voldsomt ubehag,

Litt får man tåle hvis man vil bli bedre.

Anonymkode: 02481...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt får man tåle hvis man vil bli bedre.

Anonymkode: 02481...b91

Bedre ja? Håper det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Eh nå har jeg tatt latuda med mat, stod bare kveld. Regner med sju tiden er ok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slabbedask
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Eh nå har jeg tatt latuda med mat, stod bare kveld. Regner med sju tiden er ok? 

Det er sikkert ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok, får bare hoppe i det å se. Har ikke følt meg bra i går og i dag, og jeg skal begynne på nye medisiner. 

Da må du bare huske at du var dårlig før du begynte på medisinene sånn at du ikke tror det skyldes dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Trine skrev:

Da må du bare huske at du var dårlig før du begynte på medisinene sånn at du ikke tror det skyldes dem.

Ja får se hvordan jeg føler meg i morgen. Ble mye gjesping etter jeg tok latuda, best å legge seg snart. Og jeg skal ta 200 mg seroquel, jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får se hvordan jeg føler meg i morgen. Ble mye gjesping etter jeg tok latuda, best å legge seg snart. Og jeg skal ta 200 mg seroquel, jaja. 

Må du ta seroquel om du blir trøtt av latuda? Tar du ikke seroquel for å få sove? Det er ikke noe å bry seg om at du begynte å gjespe mye. Jeg ble svintrøtt av Strattera hver gang jeg økte dosen. Det gikk seg til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Må du ta seroquel om du blir trøtt av latuda? Tar du ikke seroquel for å få sove? Det er ikke noe å bry seg om at du begynte å gjespe mye. Jeg ble svintrøtt av Strattera hver gang jeg økte dosen. Det gikk seg til etterhvert.

Legen sa jeg måtte ta 200 mg seroquel for antipsykotisk effekt, men jo jeg tar jo det for å få sove. Får snakke med sykepleieren om det når han kommer. Legen sa latuda var et svakere ap enn de andre, men vi får se. Håper det går seg til ja her og. Men men, tar jo det om kvelden og ikke om morningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Legen sa jeg måtte ta 200 mg seroquel for antipsykotisk effekt, men jo jeg tar jo det for å få sove. Får snakke med sykepleieren om det når han kommer. Legen sa latuda var et svakere ap enn de andre, men vi får se. Håper det går seg til ja her og. Men men, tar jo det om kvelden og ikke om morningen. 

Jeg synes du skal gjøre nøyaktig som du har fått beskjed om fra FACT. Ikke lag egne løsninger, prøv deres opplegg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...