potato Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 De siste 16 månedene har jeg hatt matforgiftning 6 ganger (oftere de siste 6 måneder). Jeg får oppblåst mage, sterke stikkende magesmerter, og 4 - 6 timer etter siste måltid kaster jeg opp. Magesmertene varer i omtrent 24 timer. De siste 6 måneder har jeg også vaert plaget av oppblåst mage, også om morgenen før frokost. Det jeg lurer på er om dette faktisk er matforgiftning og ikke intoleranse, og hva jeg kan gjøre for å forhindre at dette skjer. Det begynner å bli ganske slitsomt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Hei potato, Dette kan høres ut som både matforgiftning og allergi/intoleranse. Skjønner godt at det er slitsom, og synes du skal ta deg en tur til legen og få undersøkt hva det er. Det er litt vanskelig å gjøre så mye før du vet mer om hva det kan være. Du kan jo eksperimentere litt med kostholdet. Prøv å ikke bruke melk og melkeprodukter en ukes tid, begynn så å bruke det igjen. Dersom det blir verre når du begynner å bruke melk igjen, er dette en indikasjon på at du kan være intolerant overfor melk (laktose). Gluten-intoleranse er en annen mulighet. Gluten finnes i hvete, havre, rug, og bygg. Men først synes jeg du skal ta den en tur til legen din. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.