Gå til innhold

Gruer meg til 17 mai.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da anbefales ørepropper.

Anonymkode: 132c8...0a2

I fly med barn forran og bak nytter verken øreplugger eller lyddempende hodetelefoner. Jeg har nemlig prøvd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 timer siden, stjernestøv skrev:

?

Joda det kan hende noe blir positivt...

Du skjønte vel ironien? 

Anonymkode: 3dfa5...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønte vel ironien? 

Anonymkode: 3dfa5...610

Var det ironi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.5.2016 at 19.04, stjernestøv skrev:

Flere som gruer seg til 17 mai? Når alle skal være glade og noen roper hurra? Når folk sier "Gratulerer med dagen". Jeg er ikke i form til feiring, skulle helst tatt det med ro. Men skal jo til foreldrene mine og spise med de andre, kan jo ta vival. Flere som trenger det? Kommer ikke til å se på toget eller gå rundt omkring, holder meg hos mine foreldre. 

Men må jo si at når ungene var små var jeg med, selv hvor dårlig jeg var. Det er barnas dag. 

Verste dagen i året! For meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Rådvilla skrev:

Verste dagen i året! For meg. 

Forståelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke små barn så behøver man ikke gå ut 17.mai.  Den er jo ikke annerledes enn en vanlig søndag.  Bli hjemme, se en god film og kos dere med noe god mat.  Jeg skjønner ærlig talt ikke at det er noe å lage styr om i det hele tatt.

I morgen er vi bedt på grillparty hos noen venner av oss som har hage.  Men mange 17.mai har jeg tatt en utepils sammen med et par dolere utpå ettermiddagen og det er har vært riktig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
10 minutter siden, Dorthe skrev:

Har man ikke små barn så behøver man ikke gå ut 17.mai.  Den er jo ikke annerledes enn en vanlig søndag.  Bli hjemme, se en god film og kos dere med noe god mat.  Jeg skjønner ærlig talt ikke at det er noe å lage styr om i det hele tatt.

I morgen er vi bedt på grillparty hos noen venner av oss som har hage.  Men mange 17.mai har jeg tatt en utepils sammen med et par dolere utpå ettermiddagen og det er har vært riktig hyggelig.

Ingen lager vel styr om det? 

Vi bare deler tanker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Hvorfor er det barnas dag og ikke voksnes dag også? Det var vel ikke barn som skrev under uavhengighetsærklæringen, eller hva det nå heter igjen sån at Norge ble et eget land?

Det er da de voksnes dag også. Men dagen er lagt opp til at barna skal kose seg, så kan de voksne kose seg på kvelden.

Det var ingen uavhengighetserklæring som ble skrevet under på, det var grunnloven. I 1814 gikk Norge fra å være en del av Danmark til å bli en egen stat, i union med Sverige. Først i 1905 ble vi en selvstendig stat, 17. mai 1814 ble grunnlven underskrevet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 16. mai 2016 at 8.37, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis en virkelig vil sementere fast alt som kan komme til å bli negativt i livet, bør en absolutt starte gruinga på et tidlig tidspunkt, en bør bruke tid på det og ikke minst skrive om det på et nettforum eller på sosiale medier.

Om en ikke tar dette på alvor, kunne en komme i skade for uforvarende å oppleve i det minste noe positivt på en festdag.

Dette hadde du ikke svart hvis det var noen som gruet seg til jul. 

Anonymkode: 5e0d1...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke riktig forstår krisemaksimeringen.

Selv har jeg tilbrakt halve dagen på jobb, hvor det selvsagt ble en markering, og litt "ekstra". Jeg måtte også komme meg hjem fra jobb, og gikk da blant mange feststemte.

Men nå som jeg er hjemme, så er jeg egentlig sliten og vil bare slappe av. Og det gjør jeg utmerket, ved å sitte i sofaen og være på nett/se TV. Så lenge jeg ikke ser på NRK, så kunne jeg glemt at det var nasjonaldagen.

Dersom man holder seg hjemme og innendørs, og skjermer seg selv for NRK, så er det jo som en vanlig søndag eller helligdag.

Grunnlovsdagen er en viktig del av vårt lands historie. Man kan mislike unger og bråk, og man kan føle seg ensom i folkemengden. Men å nærmest kreve at dagen ikke skal markeres i Norge, det synes jeg er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Visste jeg kom til å bli dårlig i dag, men det var verdt det. Er sikkert bedre i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk dag dette var! Flott vær, gode venner, god mat og drikke og glade barn i gatene fra morgen til kveld. Kan man ønske seg mer? 

Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skutt. Så skutt at jeg ikke engang orker gå og legge meg. Jeg syns det er veldig fint at vi feirer 17. mai. Det er en viktig dag syns jeg. Men neste år tror jeg jeg skal feire på fjellet igjen, slik som jeg egentlig pleier. Kan spise middag med familien da, det kan jeg klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, Janus30 skrev:

For en fantastisk dag dette var! Flott vær, gode venner, god mat og drikke og glade barn i gatene fra morgen til kveld. Kan man ønske seg mer? 

Herlig!

Livet er herlig, dere!

Sånn er det nok.

Anonymkode: 132c8...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Trine skrev:

Jeg er skutt. Så skutt at jeg ikke engang orker gå og legge meg. 

Søvn er for pyser.

Anonymkode: 132c8...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Søvn er for pyser.

Anonymkode: 132c8...0a2

Ja, og om fuglene gjenntar forrige natt, så har de party utenfor soverommet mitt om en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...