Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trent hver dag siste uken og fått i meg ca 1300 kalorier hver dag i to uker nå. Men vektenå rikker seg ikke en millimeter:( hva i alle dager kan det bety?, føler jeg har vært veldig flink.. lite motiverende du..

Anonymkode: d8b7f...77c

Kommer an på om du faktisk har noe å gå ned, kanskje kroppen din synes at den vekta du har er perfekt?

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er overvektig.  Har bmi på 27 tror jeg. 173 høy og 84 kg 

Og hvor mye av de kg er fett? Du har en bmi på 28, men man kan ikke se på bmi alene. Noen her inne (husker ikke hvem) skrev at Northug har en bmi på 27. Syns du han virker overvektig?

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er overvektig.  Har bmi på 27 tror jeg. 173 høy og 84 kg 

Jeg går som regel veldig lite ned om jeg trener mye - kroppen min er rar sånn. :) Jeg vet ikke hvorfor den oppfører seg sånn, men jeg har opplevd det flere ganger. 1300 kcal er dog ikke mye, jeg ville nok økt den mengden litt og sett om ikke kroppen da slipper litt vekt også. 

Endret av Lillemus

Annonse

Gjest Gargamel
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trent hver dag siste uken og fått i meg ca 1300 kalorier hver dag i to uker nå. Men vektenå rikker seg ikke en millimeter:( hva i alle dager kan det bety?, føler jeg har vært veldig flink.. lite motiverende du..

To uker er for kort tid til å forvente noe som helst. Kanskje kroppen har gått i sultmodus/sparemodus hvis du har gått for hardt ut.

Jeg mener du bør legge opp et løp som du klarer å holde flere måneder, og nye vaner som du beholder resten av livet. Du er ikke så veldig overvektig, forresten. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Vekten pendler hos de fleste 1-2 kg opp og ned i.l.a. uka/måneden, uten at det dreier seg om reell vektendring. Bl.a. har væskemengden i kroppen mye å si, noe som bl.a. avhenger av hvor man (som fruktbar kvinne) befinner seg i menstruasjonssyklusen. De siste dagenes salt- og karbohydrat-inntak har også betydning, samt mengden tarminnhold.

Det kan altså være at du egentlig har redusert fettmengden noe, men at dette f.eks. maskeres av økt vannvekt. Vær tålmodig,så skal du se at resultatene kommer:-) Å bruke målebånd som supplement til vekta, er heller ikke dumt, spesielt når du trener - muskler veier som kjent mer enn fett, men tar mindre plass:-)

Som flere andre her også anbefaler, ville jeg ha lagt meg på et litt høyere kcal-nivå framover om jeg var deg, f.eks. 1500-1800 kcal/d. Ikke minst for å ha krefter til å fortsette å trene (og til livet for øvrig).

Lykke til videre!

Anonymkode: edfa3...5bf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...