Gå til innhold

Eldre damer i minikjoler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
7 hours ago, cilie said:

Det var vel ikke det spørsmålet var? Spørsmålet var hva man synes om damer over 50 i knøttsmå kjoler. Da svarte jeg ok, så lenge det ser kledelig ut. Og i at det ser kledelig ut, ligger det en del premisser. 

Innebærer spørsmålet at man dømmer eldre damer basert på om de har miniskjørt eller ikke? I såfall tok jeg feil, men det er neppe det noen her har svart på heller. Så da gjenstår spørsmålet hvorvidt det er kledelig. Det er det folk i tråden har besvart.

Anonymkode: 1452e...ec7

Fortsetter under...

Madelenemie
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innebærer spørsmålet at man dømmer eldre damer basert på om de har miniskjørt eller ikke? I såfall tok jeg feil, men det er neppe det noen her har svart på heller. Så da gjenstår spørsmålet hvorvidt det er kledelig. Det er det folk i tråden har besvart.

Hei!

Tror det var det Cilie mente å svare deg.

Selv syns jeg det mer har med kropp å gjøre enn alder.

En del damer får grevinneheng med alderen, tror rundt 50 år, dette er overarmesfett som bare henger og slenger og uten noen funksjon,. (jeg vet ikke hvorfor dette skjer,  en del skyldes nok overvekt i yngre alder, men viktig er det jo ikke.)

Flere og flere unge kvinner får dette pga av overvekt i ung alder.

Så derfor er jeg enig med de som mener det har mer med kropp og kjoletype å gjøre, snarere enn alder.

Og ikke minst og mer viktig, kanskje med helhet og stil, noe som nicklausheletida og påskelilje var inne på.

Selv liker jeg kvinner som går i bukser enten de er eldre eller yngre.

Endret av Madelenemie
AnonymBruker
8 minutes ago, Madelenemie said:

Hei!

En del damer får grevinneheng med alderen, tror rundt 50 år, dette er overarmesfett som bare henger og slenger og uten noen funksjon,. (jeg vet ikke hvorfor dette skjer,  en del skyldes nok overvekt i yngre alder, men viktig er det jo ikke.)

Så derfor er jeg enig med de som mener det har mer med kropp og kjoletype å gjøre, snarere enn alder.

Og ikke minst og mer viktig, kanskje med helhet og stil, noe som nicklausheletida og påskelilje var inne på.

Selv liker jeg kvinner som går i bukser enten de er eldre eller yngre.

Kledelighet, mao.

Men men.

Madelenemie
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kledelighet, mao.

Men men.

ok, jeg tror denne damen er over 50 år, også på bildet, det er Demi Moore en, skuespiller fra Hollywood.

Jeg syns korte kjoler ser pene ut på henne, eks:

16223-news-demi.jpg

Så for min del er korte kjoler en veldig vid definisjon særlig hvis du la ut det fæle bildet.

Og alder kan også bli feil om man rett og slett er godt trent og slank.

Og som påskelilje er inne på, det er ikke pent med kjoler som fremhever alt fett og valker på en 20 åring heller.

Men er du slabbedask? Han savner jeg.

1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Hei!

En del damer får grevinneheng med alderen, tror rundt 50 år, dette er overarmesfett som bare henger og slenger og uten noen funksjon,. (jeg vet ikke hvorfor dette skjer, en del skyldes nok overvekt i yngre alder, men viktig er det jo ikke.)

Selv liker jeg kvinner som går ikke bukser enten de er eldre eller yngre.

Følger opp din digresjon om grevinneheng (som forsåvidt har lite med kledeligheten av korte kjoler å gjøre):

Dette har ikke nødvendigvis med tidligere overvekt å gjøre. Jeg har noen få kilo ekstra, men var riktig slank tidligere, og har altså litt grevinneheng. Tror det dels er genetisk, og dels har det kanskje litt med at jeg trente veldig mye overarmene i barndom/ungdom...... nå er ikke så mye av kraften igjen :huh:

Nicklusheletida
5 timer siden, Trine skrev:

En ting er ihvertfall sikkert. Nicklus liker ikke tatoveringer :D

TS: Hva mener du egentlig med knøttsmå minikjoler? Er det de som knapt dekker ræva og som sitter så trangt at hver minste lille valke syns?

He he, jeg kan liksom ikke få sagt det nok ganger hvor fælt jeg synes det er :) Kjæresten til datteren har tatoeringer. ( dansk vettu )Han er verdens snilleste, så jeg liker jo HAN da :)

Nei, jeg begriper ikke hvorfor folk vil ødelegge kroppene sine med dette.

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva syntes du om damer på 50 som går i knøttsmå minikjoler?

Anonymkode: 3e046...c9c

Damer i femtiårene er ikke eldre, men betegnes som middelaldrende.

"

WHO definerer «eldre» som mennesker mellom 60–74 år og «gamle» som mennesker som er 75 år og eldre. Aldring kan defineres som summen av alle irreversible fysiologiske prosesser som rammer alle individer av en art og som fører til en slik svekkelse av organismen som helhet, at det ikke er forent med liv.13. feb. 2009

Anonymkode: e78c5...7b6

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva syntes du om damer på 50 som går i knøttsmå minikjoler?

Anonymkode: 3e046...c9c

Jeg synes ikke det er pent. Det er noe med å kle seg etter alderen og nei, jeg mener ikke at man da skal ikle seg fotsid, høyhalset kjole, men å kle seg i noe som egentlig passer best for de som er halvparten så gamle virker bare som at man desperat prøver å virke yngre enn man er. 

Nicklusheletida
2 timer siden, Xtra skrev:

Følger opp din digresjon om grevinneheng (som forsåvidt har lite med kledeligheten av korte kjoler å gjøre):

Dette har ikke nødvendigvis med tidligere overvekt å gjøre. Jeg har noen få kilo ekstra, men var riktig slank tidligere, og har altså litt grevinneheng. Tror det dels er genetisk, og dels har det kanskje litt med at jeg trente veldig mye overarmene i barndom/ungdom...... nå er ikke så mye av kraften igjen :huh:

Det har med alder å gjøre ( og er umulig å få trent vekk. Jeg har alltid vært tynn og har det jeg også. Jeg trener og trener, men det er bare å gi opp å gå til krig mot alderen. Man kan få gjort noe, men ikke alt. Like greit å bare akseptere det :):)

14 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg synes ikke det er pent. Det er noe med å kle seg etter alderen og nei, jeg mener ikke at man da skal ikle seg fotsid, høyhalset kjole, men å kle seg i noe som egentlig passer best for de som er halvparten så gamle virker bare som at man desperat prøver å virke yngre enn man er. 

Jeg tenker kanskje ikke at man skal kle seg etter alderen sin spesifikt, men at man bør finne klær som man selv passer og ser bra ut i. Jeg ville f.eks ikke sett bra ut i trange skjorter (slim fit) - selv om jeg ikke er veldig gammel. Kanskje jeg gjør det om et halvt år og noen kilo mindre, men foreløpig ikke.

Tenker at for å se bra ut i f.eks singlet, så skal man ha en veldig passende kroppsbygning (markante brystmuskler, skuldre og muskler på overarmene). Dette egentlig uavhengig av om man er 18 eller 50. Tilsvarende gjelder nok også for jenter.

Nicklusheletida
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tenker kanskje ikke at man skal kle seg etter alderen sin spesifikt, men at man bør finne klær som man selv passer og ser bra ut i. Jeg ville f.eks ikke sett bra ut i trange skjorter (slim fit) - selv om jeg ikke er veldig gammel. Kanskje jeg gjør det om et halvt år og noen kilo mindre, men foreløpig ikke.

Tenker at for å se bra ut i f.eks singlet, så skal man ha en veldig passende kroppsbygning (markante brystmuskler, skuldre og muskler på overarmene). Dette egentlig uavhengig av om man er 18 eller 50. Tilsvarende gjelder nok også for jenter.

Jeg er enig med deg. Singlet ser best ut på helt veltrente unge kropper.

Jeg synes menn ser mest velkledd ut i Piqueskjorter.De skjuler pupper og mage for de som har litt av det, men vanlige t-skjorter fremhever det. Det har vel noe med stoffet i skjortene å gjøre, samt at jeg liker at det er krage på skjortene :)

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg synes menn ser mest velkledd ut i Piqueskjorter.De skjuler pupper og mage for de som har litt av det, men vanlige t-skjorter fremhever det. Det har vel noe med stoffet i skjortene å gjøre, samt at jeg liker at det er krage på skjortene :)

Så du synes ikke gamle amerikanske actionstjerner (ala Mel Gibson) så bra ut i singlet? ;) haha

Jeg liker å bruke piqueskjorter av grunnen du nevner. Men jeg bruker det normalt ikke på jobb, da bruker jeg vanlig skjorte og evt. en jakke eller genser over. Vanlige t-skjorter bruker jeg kun til trening, evt. å sove i.

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Så du synes ikke gamle amerikanske actionstjerner (ala Mel Gibson) så bra ut i singlet? ;) haha

Jeg liker å bruke piqueskjorter av grunnen du nevner. Men jeg bruker det normalt ikke på jobb, da bruker jeg vanlig skjorte og evt. en jakke eller genser over. Vanlige t-skjorter bruker jeg kun til trening, evt. å sove i.

Siden jeg nesten aldri ser film og i hvert fall ikke actionfilmer, har jeg ikke sett så mye på kroppen til den mannen :D

Jeg forholder meg helst til virkeligheten og vanlige menn jeg ser rundt meg :)

Kjæresten går nesten bare Piqueskjorter om sommeren ( på fritiden altså )og jeg liker de skjortene . 

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Uff da - jeg er i hetetoktealderen og bruker masse singlet... Men kan vel ikke skryte på meg å være verken ung eller veltrent. ;)

Piqueskjorter kan være fint, men ser fort litt snobbete ut synes jeg. Så en dame i ferien nå, hun var vel rundt 40 år kanskje og hun hadde på seg en typisk ungdomstopp som det sto noe sånt som "Wrong girl, good story" på - jeg tenkte bare "Nei, nei, nei!!" Men hun syntes sikkert den var kjempekul og det er vel egentlig det viktigste. :) 

Nicklusheletida
5 minutter siden, Lillemus skrev:

Uff da - jeg er i hetetoktealderen og bruker masse singlet... Men kan vel ikke skryte på meg å være verken ung eller veltrent. ;)

Piqueskjorter kan være fint, men ser fort litt snobbete ut synes jeg. Så en dame i ferien nå, hun var vel rundt 40 år kanskje og hun hadde på seg en typisk ungdomstopp som det sto noe sånt som "Wrong girl, good story" på - jeg tenkte bare "Nei, nei, nei!!" Men hun syntes sikkert den var kjempekul og det er vel egentlig det viktigste. :) 

Men nå snskket jeg om menn da, ikke damer :) Jeg går i singlet jeg også, selv om jeg ikke har kommet i svettetoktealder enda :)

Jeg hadde en svettetokte for noen uker siden, så de kommer vel snart nå ;)

Nicklusheletida
10 minutter siden, Lillemus skrev:

Men nå snskket jeg om menn da, ikke damer :) Jeg går i singlet jeg også, selv om jeg ikke har kommet i svettetoktealder enda :)

Jeg hadde en svettetokte for noen uker siden, så de kommer vel snart nå ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...