Gå til innhold

please hjelp meg noen!!!

Gjest søkerhjelp

Anbefalte innlegg

Gjest søkerhjelp

Jeg er nettopp blitt frisk igjen av anorexia, var nede i en BMI på 15, men nærmer meg nå "endelig" 20. Jeg har virkelig slitt for å komme opp i vekt, kjempet mot meg selv for å få i meg nok mat i et halvt år nå. Har gått opp 15 kilo etter at jeg kom til behandling. Jeg er 1.68 m høy, og veier nå 56 kg. Veide meg i dag nemlig, har ikke turt før. De siste ukene har jeg bare spist og spist, fordi jeg trodde jeg hadde så uendelig mye å gå på. I dag fikk jeg liksom et sjokk da jeg så at nå er jeg plutselig blitt normalvektig! Matvanene mine er å spise store måltider og spise nesten hele tiden i mellom. Hvordan skal jeg klare å unngå å bli overvektig og begynne på an igjen med slanking og anorexi-helvete!!??? Jeg kjenner at de syke tankene begynner å sige over meg igjen, jeg blir på en måte litt deprimert, er så redd for å legge på meg mer. Hva skal jeg gjøre?? Hva skal jeg spise? HJELP!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann !

Nå kan ikke jeg så mye om anorexi da, men jeg har selvfølgelig hørt at det er bormalt med tilbakefall osv. Kanskje du er i ferd med å få det?

Uansett så kan jeg litt om kosthold

Bra at du spiser ofte.

Vil du ikke legge på deg mer kan du spise 3 store måltider, frokost, lunsj og middag, og 2-3 små mellommåltider

Mosjon i moderate mengder er også ok for å regulere kroppsvekta

Spis forøvrig en proteinrik kost, og sørg for å få i deg sunt fett. GOdteri og sånn er selvfølgelig ikke så smart hvis du ikek vil legge på deg.

lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...