Gjest søkerhjelp Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Jeg er nettopp blitt frisk igjen av anorexia, var nede i en BMI på 15, men nærmer meg nå "endelig" 20. Jeg har virkelig slitt for å komme opp i vekt, kjempet mot meg selv for å få i meg nok mat i et halvt år nå. Har gått opp 15 kilo etter at jeg kom til behandling. Jeg er 1.68 m høy, og veier nå 56 kg. Veide meg i dag nemlig, har ikke turt før. De siste ukene har jeg bare spist og spist, fordi jeg trodde jeg hadde så uendelig mye å gå på. I dag fikk jeg liksom et sjokk da jeg så at nå er jeg plutselig blitt normalvektig! Matvanene mine er å spise store måltider og spise nesten hele tiden i mellom. Hvordan skal jeg klare å unngå å bli overvektig og begynne på an igjen med slanking og anorexi-helvete!!??? Jeg kjenner at de syke tankene begynner å sige over meg igjen, jeg blir på en måte litt deprimert, er så redd for å legge på meg mer. Hva skal jeg gjøre?? Hva skal jeg spise? HJELP!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Heisann ! Nå kan ikke jeg så mye om anorexi da, men jeg har selvfølgelig hørt at det er bormalt med tilbakefall osv. Kanskje du er i ferd med å få det? Uansett så kan jeg litt om kosthold Bra at du spiser ofte. Vil du ikke legge på deg mer kan du spise 3 store måltider, frokost, lunsj og middag, og 2-3 små mellommåltider Mosjon i moderate mengder er også ok for å regulere kroppsvekta Spis forøvrig en proteinrik kost, og sørg for å få i deg sunt fett. GOdteri og sånn er selvfølgelig ikke så smart hvis du ikek vil legge på deg. lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.