Gå til innhold

Slanking under amming-hjelp!

Gjest Tjukkemamma

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukkemamma

Hei !

Jeg trenger hjelp til å gå ned i vekt . Jeg var i utgangspunktet overvektig , og etter to barnefødsler er vekta skyhøy. Det er nå 7 måneder siden den yngste ble født , og jeg ammer fortsatt. Jeg veier ca 100 kg og er 165 cm høy.... Jeg trenger gode råd og en KONKRET diett som jeg kan følge dag for dag uten at det går ut over ammingen. Er det noen som kan hjelpe , vær så snill ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lyseblå

Hei!

Jeg skjønner din frustrasjon, sliter med for mange kilo selv. Det eneste som har hjulpet for meg er å telle kalorier. Det høres kjedelig ut, men det virker i motsetning til mye annet.

Siden du ammer er det jo viktig at du spiser variert slik at du får i deg alt som du og den lille trenger. Jeg vet at Grete Roede har kurs for gravide og ammende. Hun anbefaler mellom 1500 og 1600 Kcal for gravide og ammende pr dag. Passer du på det og spiser mye grønsaker og fisk skulle du gå ned i vekt, men det er kanskje letter hvis du går på kurs evnt følger et kus pr mail.

Jeg har ikke noen spesiell diet du kan følge, men siden du ikke hadde fått noen andre svar så tenkte jeg at dette tross alt var bedre enn ingenting!

Ønsker deg lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyseblå har rett, dessuten vil amming utover de 6 første mnd "tære på fettet" sa jordmor til meg, og det stemte. Så bare fortsett med puppen og gå tur med vogna hver dag :0) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...