Gå til innhold

Blir behandlere lei slikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At pasienten har ytre utfordringer eller belastninger  nesten hver uke år ut og år inn. Begynner å bli lei av å ha det sånn, får aldri fred. Er det ikke det ene er det det andre. Sikkert mange som har det slik, så jeg spør...

Anonymkode: 85510...40e

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror det er verre for pasientene :-)

Skrevet

Jeg får håpe alle behandlere tenker slik. Det er slitsomt å føle at man er til bry i tillegg til belastningene og problemene man har, det gjør ikke ting lettere for en. Takk for svar. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får håpe alle behandlere tenker slik. Det er slitsomt å føle at man er til bry i tillegg til belastningene og problemene man har, det gjør ikke ting lettere for en. Takk for svar. 

Du er nok en av grunnene til at h*n kan bo i flott hus i beste strøk, dra på dyre ferier og kjøre fin bil, så nei h*n går nok ikke lei.. ;-) ;-)

Anonymkode: 86e34...611

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok en av grunnene til at h*n kan bo i flott hus i beste strøk, dra på dyre ferier og kjøre fin bil, så nei h*n går nok ikke lei.. ;-) ;-)

Jeg føler dessverre ikke at det er slik i mitt tilfelle. Jeg tror min behandler er lei av meg, og det er vondt. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler dessverre ikke at det er slik i mitt tilfelle. Jeg tror min behandler er lei av meg, og det er vondt. 

Da får du rett og slett spørre h*n rett ut og få det bekreftet/avkreftet.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du rett og slett spørre h*n rett ut og få det bekreftet/avkreftet.

Med mindre man klarer å nyttiggjøre seg en slik bekreftelse hver gang man blir usikker, har en slik bekreftelse kun en kortvarig virkning. Så det er nytteløst, og jeg kommer ikke til å be om den nå. 

Tror heller at jeg prøver å akseptere at jeg er usikker og står i følelsene, og at jeg jobber med det fremfor å be om bekreftelser. Har mer å vinne på det, tror jeg, for dette er noe jeg strever med blandt andre mennesker også. Som frosken sier; følelser er ikke farlige. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre man klarer å nyttiggjøre seg en slik bekreftelse hver gang man blir usikker, har en slik bekreftelse kun en kortvarig virkning. Så det er nytteløst, og jeg kommer ikke til å be om den nå. 

Tror heller at jeg prøver å akseptere at jeg er usikker og står i følelsene, og at jeg jobber med det fremfor å be om bekreftelser. Har mer å vinne på det, tror jeg, for dette er noe jeg strever med blandt andre mennesker også. Som frosken sier; følelser er ikke farlige. 

Ok, Da har du jo svaret selv.

Skrevet (endret)

De blir  i tilfelle  betalt for å føle seg lei .Jeg har selv vært "bøtte" for mennesker som  har behov  for å åpne sikkerhetsventilen til sin trykkoker og tømme seg, noe som kan være slitsomt i lenden for ukvalifiserte mennesker.  Hvis det er det som har vært ditt behov ? Men kvalifisert personale er blitt opplært til det.. Men kanskje noe kan gi utrykk for at de er lei seg, og det er jo ikke bra.

Endret av FGT
Skrevet
1 time siden, FGT skrev:

De blir  i tilfelle  betalt for å føle seg lei .Jeg har selv vært "bøtte" for mennesker som  har behov  for å åpne sikkerhetsventilen til sin trykkoker og tømme seg, noe som kan være slitsomt i lenden for ukvalifiserte mennesker.  Hvis det er det som har vært ditt behov ? Men kvalifisert personale er blitt opplært til det.. Men kanskje noe kan gi utrykk for at de er lei seg, og det er jo ikke bra.

Du sier noe der. Jeg har nok brukt han som søppelbøtte også. Har ikke vært klar over det, takk skal du ha. 

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier noe der. Jeg har nok brukt han som søppelbøtte også. Har ikke vært klar over det, takk skal du ha. 

Ok, men  noen må ta det i mot, og hvis de det slik at noen må bare rett og slett tømme seg, så har de gjort mye av jobben sin å være en søppelbøtte også.  

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...