Gå til innhold

Nysgjerrig: hvor mange har seksuelle fantasier om psykologen sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han ville ha det til at vi liksom skulle være så prektig :)

Jeg fantaserer ikke om sex med,andre enn kjæresten jeg heller og jeg lyver ikke :)

Da jeg hadde vært gift i over 20 år derimot....

Kommer vel an på hvem man er sammen med og hvor forelsket man er :)

Fint å se vi er flere :) 

Anonymkode: e863e...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med det omvendte: Fantaserer psykologen om pasientene?

Anonymkode: 3eee3...b12

Det lurer jeg på også. NHD, tror du det kan skje med enkelte terapeuter? Hva skjer med behandlingen da? 

Anonymkode: cd07b...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint å se vi er flere :) 

Anonymkode: e863e...a5d

Kanskje jeg bør rette litt på svaret mitt, så jeg ikke fremstiller meg selv alt for prektig her :D

Jeg kan fantasere om trekant faktisk med to menn, men den andre er ansiktsløs. Kunne aldri ha tenkt meg å gjøre det , så der er jeg enig med Nhd. Fantasier bør forbli fantasier . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på også. NHD, tror du det kan skje med enkelte terapeuter? Hva skjer med behandlingen da? 

Anonymkode: cd07b...6b2

Skulle det skje noe med behandlingen for det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Skulle det skje noe med behandlingen for det ? 

Det kommer vel an på om pasienten har tilsvarende fantasier, da kan det jo bli en overdrevent hyggelig behandling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
2 minutter siden, Trine skrev:

Det kommer vel an på om pasienten har tilsvarende fantasier, da kan det jo bli en overdrevent hyggelig behandling ;)

Jeg har tro på at behandlere klarer å være profesjonelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hvis en unntatt kvinner fra DOL", hva med meg, er det ikke mulig å fantasere om mannen min, mener du jeg lyver? 

Anonymkode: e863e...a5d

Han sa vel ikke at folk ikke fantaserer om partneren sin? Det gjør jeg også.

Når man savner eller tenker på sex er det ikke så rart at man først tenker på den man vanligvis har sex med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Han sa vel ikke at folk ikke fantaserer om partneren sin? Det gjør jeg også.

Når man savner eller tenker på sex er det ikke så rart at man først tenker på den man vanligvis har sex med.

Nei, det har han ikke sagt. 

Anonymkode: e863e...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med det omvendte: Fantaserer psykologen om pasientene?

Anonymkode: 3eee3...b12

Stakkars nhd må få slippe å tilstå at han har fantaserert om pasienter, men det er garantert mange behandlere som gjør det, i alle fall i form av streiftanker. Jeg mener det ikke burde ha noe å si om man fantaserer litt om en pasient. Man kan ikke ha et hjernepoliti uansett.

Hvis behandleren blir forelsket eller helt betatt av en pasient kan det kanskje bli et problem for behandleren? Uansett mener jeg det viktigste er at man er profesjonell og holder fingrene av fatet,  ikke hva som skjer inni hodet. Folk flest har vel litt selvdisiplin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Stakkars nhd må få slippe å tilstå at han har fantaserert om pasienter, men det er garantert mange behandlere som gjør det, i alle fall i form av streiftanker. Jeg mener det ikke burde ha noe å si om man fantaserer litt om en pasient. Man kan ikke ha et hjernepoliti uansett.

Hvis behandleren blir forelsket eller helt betatt av en pasient kan det kanskje bli et problem for behandleren? Uansett mener jeg det viktigste er at man er profesjonell og holder fingrene av fatet,  ikke hva som skjer inni hodet. Folk flest har vel litt selvdisiplin.

Behandlere er bare mennesker de også, og det ville være unormalt om de aldri kjente lyst på en pasient, de hae jo mange. Hvis det blir et problem for behandleren, må han vel avslutte behandlingen, tror NHD har skrevet noe om det før. Men så lenge det er bare tanker slik dere andre har, så burde det ikke være noe problem for behandlingen. De aller fleste behandlere er nok profesjonelle. 

Anonymkode: e863e...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, Gargamel skrev:

Stakkars nhd må få slippe å tilstå at han har fantaserert om pasienter, men det er garantert mange behandlere som gjør det, i alle fall i form av streiftanker. Jeg mener det ikke burde ha noe å si om man fantaserer litt om en pasient. Man kan ikke ha et hjernepoliti uansett.

Hvis behandleren blir forelsket eller helt betatt av en pasient kan det kanskje bli et problem for behandleren? Uansett mener jeg det viktigste er at man er profesjonell og holder fingrene av fatet,  ikke hva som skjer inni hodet. Folk flest har vel litt selvdisiplin.

Enig og dette blir da ikke noe annerledes enn i andre yrker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt at jeg ikke har seksuelle fantasier, men har aldri hatt det om behandleren min. Kanskje hvis behandler hadde vært av riktig kjønn og i riktig aldersgruppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fantaserer helt ærlig ikke om behandler(e). Jeg fantaserer egentlig ikke om noen andre menn helller - vet ikke hvorfor. Jeg har samboer, og har det bra med ham seksuelt, men er kanskje ikke så spennende på fantasi-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et veldig godt forhold og har et deilig sexliv, men allikevel er jeg veldig glad for at fastlegen min ikke er tankeleser... ;) Jeg fantaserer som bare det når jeg har sex med meg selv, både om kjente og ansiktsløse menn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er en problemstilling som dukker opp i de fleste "asymmetriske" relasjoner, eller med andre ord, der noen står i en viss maktposisjon ovenfor en annen. Noen av disse er jo lovbestemte, f.eks "helsepersonell - pasient", "lærer - elev", "politi - skurk" - andre igjen går mer på en ganske sterk etisk norm - som iblant brytes (f.eks leder - ansatt).

I mitt (sistnevnte) tilfelle - jeg kan godt observere at en kvinnelig ansatt er vakker eller tiltrekkende - men ville jeg hatt seksuelle fantasier om henne? Nei. Ville jeg respondert positivt på forespørsler om sex fra ansatte? Nei. I den grad jeg får dem (som heldigvis er sjeldent) så responderer jeg alltid med at "det ville blitt helt feil, beklager". 

Men jeg tror det er ganske vanlig at det oppstår fantasier i slike asymmetriske relasjoner. Uten at jeg helt har den biologiske forklaringen på det. Muligens at noen kvinner tiltrekkes av noen opplevd "sterke" menn. Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far hadde sex med meg til jeg var 7-8 år, og senere forgrep en pensjonist seg på meg. Jeg har også vært vitne til voldtekt av mor og til gruppesex (med press fra far om at mor ble med på det, mor snakket med meg om det fra jeg var ganske liten). Jeg har også sittet på fanget til de mennene som deltok flere ganger, og i ettertid tenkt at de sikkert tente på det.
 
Jeg har sett kvalme bilder av dette og av mine foreldre, og jeg har  hørt masse lyder samt sett og hørt min mor gråte under og etter akten. 
 
 Det er kanskje ikke så rart at jeg har et forskrudd bilde på dette temaet og følt meg unormal i snart 40 år. For meg har sex vært vondt, og jeg har sett på det som noe skittent. Folk som ikke har seg har jeg sett på som rene, mens de som gjør det er skitne. Bare det å bruke ordet har jeg hatt problemer med. 
 
Alt dette klarte jeg å endre i terapien. Men det var veldig dumt av meg å engasjere meg i denne tråden, trodde jeg hadde kommet over dette og fått et normalt forhold til temaet, men det er sannsynligvis for tidlig, så jeg burde ikke engasjert meg da jeg nå føler meg elendig. 
 
Jeg tror for øvrig at jeg skal være glad for at jeg ikke har fantasier om min behandler. Det tror jeg hadde ødelagt terapien for min del fordi han kunne vært min far aldersmessig. Jeg har derimot etter lang tid følt meg veldig trygg på min behandler og har snakket om dette og temaet i trygge former. 

 

Anonymkode: e863e...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk ikke huske at jeg har fantasert om noen mannlige behandlere. Men nå har de ikke vært de største fruktfatene for å si det sånn, så det er vel der det ligger. Husker bare én gang jeg kom inn til en lege som var så kjekk at jeg mistet konsentrasjonen helt og ble knall rød i ansiktet. Jeg så han bare den ene gangen. 

Anonymkode: f4aa8...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fantaserte ikke om sex, men følte meg tiltrukket av alle de mannlige ansatte pleierne da jeg var innlagt 

Anonymkode: fb90e...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Poenget mitt i den andre tråden var følgende: Selv om jeg beskriver noe som normalt/vanlig, betyr ikke det at de som ikke har det slik er unormale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...