Gå til innhold

Frykt for ånder, fortsatt irrasjonell angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter veldig for tiden med noe, og forklaringen på lyden kan være at det er min avdøde far som prøver å hjelpe og beskytte meg.. Han var så opptatt av å hjelpe meg med dette som jeg nå sliter med, og det var også det siste han gjorde (jeg var hans øyesten). 

Hvilken annen forklaring kan det være på dette? Det er ikke lyder jeg innbiller meg. Alle i huset hører den. 

Anonymkode: 35943...d2e

Jeg tviler ikke på at dere hører lyden, men på at den har overnaturlige årsaker.  Jeg er enig med Nekter_hjelp ovenfor her.  Det forklarer også at lyden endrer seg med årstidene / temperaturen. 

At det skulle være et spøkelse, kommer nederst på min liste over muligheter.  Hvis din fars gjenferd prøver å hjelpe deg, burde han vel finne andre metoder enn å skremme vettet av alle i huset? 

Skrevet

"Hvis din fars gjenferd prøver å hjelpe deg, burde han vel finne andre metoder enn å skremme vettet av alle i huset? "

Jeg har ikke noe lyst til å tro på dette jeg heller.. Synes jo det jeg skriver er helt tullete også, blir flau, men jeg er bare ærlig. 

Han prøver vel ikke å skremme oss, men å gjøre oss oppmerksom på at han er her.. Men jeg synes selv det høres helt tullete ut. Jeg vil ikke ha det sånn! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Hvis din fars gjenferd prøver å hjelpe deg, burde han vel finne andre metoder enn å skremme vettet av alle i huset? "

Jeg har ikke noe lyst til å tro på dette jeg heller.. Synes jo det jeg skriver er helt tullete også, blir flau, men jeg er bare ærlig. 

Han prøver vel ikke å skremme oss, men å gjøre oss oppmerksom på at han er her.. Men jeg synes selv det høres helt tullete ut. Jeg vil ikke ha det sånn! 

Det er ikke tullete :) De døde vil gjerne hjelpe og beskytte oss...

Skrevet
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke tullete :) De døde vil gjerne hjelpe og beskytte oss...

Varianten med å lage underlige, skremmende lyder virker lite beskyttende.

Skrevet
7 minutter siden, laban skrev:

Varianten med å lage underlige, skremmende lyder virker lite beskyttende.

De vil bare vise at de er her :) 

Skrevet
Den ‎21‎.‎08‎.‎2016 at 22.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjennom hele livet blitt skikkelig skremt med tanke på ånder. Har hatt veldig sterk angst for ånder som bl.a har ført til at jeg ikke har turt å bo i enebolig og på landet, noe jeg gjør nå. Det har vært mye jobbing med dette for å lære meg å slappe av hjemme. 

Har også et søsken som er skikkeleg "åndelig" av seg og som snakker om dette nesten hver gang vi møtes. Hn sier også at det er "aktivitet" her, som hn kaller det. Det har ikke gjort det lettere. Hn har for øvrig tilbudt seg å komme og "renske" huset. 

Jeg skjønner at dette er angst hos meg, og at den er irrasjonell. Jeg har i langt tid også fint klart å leve med det. Jeg klarer å stå i og korrigere frykten når angsten kommer eller jeg hører lyder, selv om jeg er redd samtidig - men jeg tar kontroll over frykten.

Har også utfordret meg selv og gått inn for å virkelig høre lyder og se "uforklarlige ting". Jeg synes jeg mestrer det mye bedre enn før takket være øvelse. 

Men - vi har en uforklarlig lyd nesten hver kveld. Den kommer fra det ene soverommet på kveldstid, og vi hører det når vi sitter nede i stua. Vi finner ikke ut hva denne lyden kommer fra. Det er akkurat som at noen rører seg, snur seg i sengen inntil veggen, står opp av sengen. Har lurt på om det er tenåringen, men det skjer når hn er borte ogsål. Og lyden er ganske tydellg og derfor uungåelig å høre. 

Når denne lyden og romstreingen nå har skjedd flere ganger over lengre tid og vi ikke finner en naturlig forklaring på det, så begynner jeg virkelig å lure på om det er mer mellom himmel og Jord enn vi vet. Og det er jo så mange som snakker om at de tror på det også, hvilket forsterker frykten min. Mannen min tror også at dette er noe "unaturlig".

Hva tror du, er det mer mellom himmel og Jord enn vi vet? Eller er det angsten min som fortsatt snakker?

Det er litt pussig det der med "ånder". Når en snakker om engler, så er de bare noe søte vennlige åndevesener.  Når en snakker bare om ånder, eller enda verre Demoner, så er det skremmende.  Det er ordene som skaper frykten . Dette viser bare at folk har dette i bevisstheten fra noe, men fra hva ?

Skrevet

Jeg prøver å jobbe med det. Men det blir bare verre og verre. Er det vanlig at det blir verre da? 

Ble skikkelig skremt i dag da jeg hørte mannen min fortelle at han hørte noen si hei til hunden på naborommet i dag tidlig - i tillegg til at hunden hadde hoppet ned fra senga til gulvet, noe den ikke har gjort før pga høyden (liten hund). 

Dessuten knyter hunden seg hver gang vi går inn på det aktuelle rommet. I dag var også lyden kraftig. Og det er i disse dager ett år siden min fars dødsfall. Lyden har kommet stadig oftere og til samme tidspunkt. 

Jeg lyver og overdriver  ikke. Hvilken naturlig forklaring har dette? Føler jeg holder på og blir sprø, men jeg vil virkelig bekjempe dette. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis lyden kommer til samme tidspunkt, bør det være mulig å fange den med en opptager.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis lyden kommer til samme tidspunkt, bør det være mulig å fange den med en opptager.

Omtrent samme tidspunkt. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent samme tidspunkt. 

Ok. Sett inn et eller annet som tar opp lyd f.eks en smarttelefon. Kanskje du blir den første i verden som har et opptak av et "spøkelse".

Skrevet
6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ok. Sett inn et eller annet som tar opp lyd f.eks en smarttelefon. Kanskje du blir den første i verden som har et opptak av et "spøkelse".

Prøver du å gjøre narr av meg :)

Nicklusheletida
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å gjøre narr av meg :)

Nei, han prøver å realitetsorientere deg :)

Skrevet
8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, han prøver å realitetsorientere deg :)

Jeg skjønner ironien. Men han utelukker ikke at det er mulig. Hva med alle de som påstår at de har fanget lyd og/eller skikkelser på tape? Lyver de? 

Det er ikke meningen å være vanskelig og kverulerende, jeg er bare ærlig og spør. 

Skrevet

Jeg tror selve lyden kan være reell, og derfor mulig å ta opp, men det er ikke noe spøkelse av den grunn.

Hvis dere vet både sted og tid, går det vel an å holde seg på det aktuelle rommet og observere hva som skjer der.

Skrevet
32 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror selve lyden kan være reell, og derfor mulig å ta opp, men det er ikke noe spøkelse av den grunn.

Hvis dere vet både sted og tid, går det vel an å holde seg på det aktuelle rommet og observere hva som skjer der.

Jeg får sette meg på rommet 24/7 i en uke da, siden det er dette dere mener er løsningen på de klart dumme tankene og følelsene mine.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får sette meg på rommet 24/7 i en uke da, siden det er dette dere mener er løsningen på de klart dumme tankene og følelsene mine.

Jeg mente absolutt ikke 24/7, jeg forsto det (av innlegget ovenfor) som at lyden kom til et tilnærmet fast tidspunkt?

Jeg mener heller ikke at noen tanker eller følelser er dumme, men du skriver vel her for å få litt motforestillinger. 

Skrevet
6 minutter siden, laban skrev:

Jeg mente absolutt ikke 24/7, jeg forsto det (av innlegget ovenfor) som at lyden kom til et tilnærmet fast tidspunkt?

Jeg mener heller ikke at noen tanker eller følelser er dumme, men du skriver vel her for å få litt motforestillinger. 

Sorry. Jeg bare fører meg så utrolig dum. Jeg tror ikke en gang på sånt. Vil ikke ha det sånn. I går snakket vi om flytting, så ille er det nå. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry. Jeg bare fører meg så utrolig dum. Jeg tror ikke en gang på sånt. Vil ikke ha det sånn. I går snakket vi om flytting, så ille er det nå. 

Jeg hadde i hvert fall ikke klart å holde meg unna det rommet på det aktuelle tidspunktet. 

Det er ikke et gammelt hus med mulige hulrom i vegger eller tak?  Vi hadde noen veldig merkelige lyder på hytta en sommer for ca. 20 år siden.  For å gjøre en lang historie kort, så viste det seg å være flaggermus som fløy på innsiden av skråtaket.  Det hørtes skikkelig rart ut (som en flokk usynlige vesen som løp på taket) når man befant seg på hemsen der senga til datteren min sto.     

Skrevet
3 timer siden, laban skrev:

Jeg hadde i hvert fall ikke klart å holde meg unna det rommet på det aktuelle tidspunktet. 

Det er ikke et gammelt hus med mulige hulrom i vegger eller tak?  Vi hadde noen veldig merkelige lyder på hytta en sommer for ca. 20 år siden.  For å gjøre en lang historie kort, så viste det seg å være flaggermus som fløy på innsiden av skråtaket.  Det hørtes skikkelig rart ut (som en flokk usynlige vesen som løp på taket) når man befant seg på hemsen der senga til datteren min sto.     

Begynner å tro at dette er årsaken ja.. Bare en ting å finne ut det på.... 

Skrevet

Synes dere at det å bli redd av sånt (ånder/noe som ikke finnes) er dumt og/eller sykt? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...