Gå til innhold

Frykt for ånder, fortsatt irrasjonell angst?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å tro at dette er årsaken ja.. Bare en ting å finne ut det på.... 

Anonymkode: 35943...d2e

Sannsynligvis er det noe sånt ja :)

Jeg hørte noen underlige lyder da jeg skulle sove i et gammelt hus helt alene i skogen en gang. Siden jeg ikke tror på ånder, var det innbruddstyver jeg ble mest redd for. Lyden fortsatte , men ingen innbruddstyver kom. Etter hvert forsto jeg på lyden at det var mus i veggen :)

Gjest Gargamel
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere at det å bli redd av sånt (ånder/noe som ikke finnes) er dumt og/eller sykt? 

Jeg tror det er helt normalt å bli redd, enten man tror på det eller ikke.

Skrevet (endret)
36 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Etter hvert forsto jeg på lyden at det var mus i veggen :)

Det var mus jeg fryktet det skulle være, den gangen på hytta.  Det hørtes ut som en diger koloni med smådyr løp fram og tilbake inne i taket.

Men så var det bare noen få flaggermus, de har jo ganske stor aksjonsradius.

Det falt meg ikke inn at det kunne være noe overnaturlig, men man lurer jo litt når man er i et avsides hus inne i skogen (dette er en "gammeldags" hytte uten kjørevei eller naboer) og det låter som om det er okkupert av firbeinte.

Endret av laban
Nicklusheletida
Skrevet
8 minutter siden, laban skrev:

Det var mus jeg fryktet det skulle være, den gangen på hytta.  Det hørtes ut som en diger koloni med smådyr løp fram og tilbake inne i taket.

Men så var det bare noen få flaggermus, de har jo ganske stor aksjonsradius.

Det falt meg ikke inn at det kunne være noe overnaturlig, men man lurer jo litt når man er i et avsides hus inne i skogen (dette er en "gammeldags" hytte uten kjørevei eller naboer) og det låter som om det er okkupert av firbeinte.

Nei, det var overhode ikke i mine tanker heller, men ble lettet da jeg skjønte at det var mus og ikke mennesker :)

Skrevet

Jeg har lært meg en metode som foreløpig fungerer veldig bra:

Jeg tenker: "ånder finnes ikke, la lyden(e) bare komme og tankene passere". På den måten har jeg full kontroll over frykten og ikke omvendt.

Det er rart å tenke på at noe så enkelt hjelper så godt,  men sånn er det.. Godt å slippe å være så redd, var ganske ille en stund.

Hvis noen andre sliter med tilsvarende så vil jeg anbefale denne teknikken. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er så rart.. Lydene kommer når jeg har det veldig vanskelig. Og røykvarsleren på loftet har blitt utløst flere ganger - hver gang har den pepet bare 3 ganger. Og det skjer kl 0630 hver gang. Så sent som idag.  Første gang var første skoledag. Mannen sier det er noen som ikke vil at vi skal forsove oss pga fraværsgrensa på VGS.

jeg har jo hatt det veldig vanskelig lenge pga økonomi. Pappa hjalp meg mye med økonomien, det var det siste han gjorde. Han beskyttet meg på et vis.

Jeg har hatt det vanskelig denne mnd fordi søsken beskyldte meg for dokumentforfalskning og ID-tyveri og for å utnytte og ødelegge alderdommen til mamma etter et lån jeg fikk av henne som hjalp meg og familien min på rett kjøl. Refinansiering. Og alt handler jo om økonomi, noe pappa var opptatt av. 

Det har vært mye aktivitet her denne mnd. Hva skal en tro? Jeg begynner å tvile igjen. 

Hva om det virkelig er mer mellom himmel og jord enn vi vet? Det er jo så mange som tror på sånt også? 

Skrevet
På 5.9.2016 den 16.58, AnonymBruker skrev:

Synes dere at det å bli redd av sånt (ånder/noe som ikke finnes) er dumt og/eller sykt? 

Det er irrasjonelt å være redd for noe som ikke eksisterer, ja. 

Skrevet
3 minutter siden, Janus30 skrev:

Det er irrasjonelt å være redd for noe som ikke eksisterer, ja. 

Jeg tror egentlig ikke på sånt, jeg VIL i hvertfall ikke tro på det. Men mannen min skremmer meg, han sier at det ikke finnes noen annen forklaring på det uansett hvor mye jeg insisterer på at det ikke finnes. Og alt stemmer jo med pappa og alt det der.. Jeg blir faktisk redd jeg.. Selv om det høres veldig dumt ut..

Skrevet

Skulle ønske pappa var her nå.. Jrg trenger virkelig norm nå. Har det så inderlig vondt :( 

Selv om han har gjort meg/oss mye vondt og gitt meg problemer som jeg har ødelagt mye for meg i alle år så var han der iallefall for meg de siste årene.. Og hadde han levd og visst hva mine søsken har gjort mot meg så hadde han reagert kraftig. Han turte å si fra, det gjør ikke jeg. Jeg har bare bitt det i meg. 

Jeg ser frem til den dagen livet mltt også er ferdig. Det er så slitsomt å leve. 

Skrevet

Jeg burde egentlig vært lettet og glad for at mine økonomiske vansker gjennom flere år har løst seg, min største bekymring er borte. Og jeg vet at pappa ville vært lettet for det også. Men jeg har i stedet hatt det vondt nesten hele måneden fordi søsknene mine gjorde det de gjorde.. Jeg fikk jo sjokk. 

Kanskje det er det pappa prøver å vise meg nå, at han er glad på min vegne? 

Skrevet

Det MÅ være noe slikt, for nå hørte vi dunking igjen! Ikke fortell meg at dette har en naturlig forklaring! 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det MÅ være noe slikt, for nå hørte vi dunking igjen! Ikke fortell meg at dette har en naturlig forklaring! 

Selvfølgelig har det en naturlig forklaring. Det finnes knapt grenser for hvilke lyder som kan lages helt naturlig.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok flaggermus på loftet.

Anonymkode: 5e822...832

• 3 uker senere...
Skrevet

Er ganske sikker på at det er mus eller rotter. Hvordan får man bukt med sånt?

Jeg har skikkelig fobi mot dette i tillegg. Fikk en skikkelig reaksjon i går etter at vi hørte tydellge kraftselyder i veggen og på mørkloftet. Endte med lite søvn og mareritt. 

Ingen av oss klarer å sjekke dette. Skadedyrkontroll koster vel også "flesk"?

Blomsterfluen
Skrevet

Hei. Jeg finner mange bevis på at ånder kan bli filmet med infrarødt videokamera (nattsyn funksjonen). Sett det på youtube. Tillogmed kjæledyr som går igjen.

Skrevet
6 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Hei. Jeg finner mange bevis på at ånder kan bli filmet med infrarødt videokamera (nattsyn funksjonen). Sett det på youtube. Tillogmed kjæledyr som går igjen.

Det er bare filmtrix.

Blomsterfluen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare filmtrix.

Ok. Er de vpn ghost box tingene de bruker til å snakke med åndenes originale stemmer via radiosignaler/elektromagnetisk felt i "det uforklarlige" på tv bare kødd for å lure folk?

Skrevet
6 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Er de vpn ghost box tingene de bruker til å snakke med åndenes originale stemmer via radiosignaler/elektromagnetisk felt i "det uforklarlige" på tv bare kødd for å lure folk?

Jepp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...