Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt lav dose Quetiapin (100 mg) i noen år, primært for søvn. Etter en innleggelse der jeg av en eller annen grunn fikk mer enn dobbelt så mye som jeg bruker, har jeg tatt 200 mg på kvelden for å være sikker på å få sove. Nå merker jeg at jeg ikke er komfortabel med en så høy dose, og ønsker å trappe ned til 100 igjen. Hvordan gjør jeg dette på best mulig måte?

Anonymkode: e4834...1cf

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du tar 100 mg i kveld og fortsetter med det.

• 3 uker senere...
Skrevet

Da har jeg prøvd 100 mg om kvelden for å sove, men merker at søvnkvaliteten er redusert merkbart. Våkner ofte, får ikke sove igjen og marerittene er tilbake. Det er vanskeligere å fungere på jobb også. Er det et nederlag å øke på igjen? 

• 3 uker senere...
Skrevet

Du kan jo vurdere en mer tradisjonell innsovning/sovemedisin ved siden av 100 mg.

Skrevet

Det er da ikke noe nederlag å øke. Vil vel heller tro at det er bedre å øke Quetiapin enn å bruke benzo hver natt (som tillegg)

Skrevet
13 minutter siden, emilie321 skrev:

Det er da ikke noe nederlag å øke. Vil vel heller tro at det er bedre å øke Quetiapin enn å bruke benzo hver natt (som tillegg)

Feil.

Men det er ikke nederlag å øke.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg prøvde 100 mg igjen i natt med det resultat at jeg ikke sov i det hele tatt. Jeg har så ekle bivirkninger av medisinen, jeg rykker til i flere store muskelgrupper og det er ikke kult å sitte med tekoppen i hånda og plutselig rykke til så jeg søler masse. Beina er et kapittel for seg selv. Jeg synes det er veldig synd å kutte ned eller kutte ut helt, for jeg sover veldig godt på 200 mg og jeg tror medisinen også fritar meg for en god del tankekjør, så jeg trenger råd til hva jeg skal gjøre.

Hjelp?

Skrevet

Jeg får også de samme bivirkningene. Har løst det med at jeg tar 125 mg en time før leggetid og så tar jeg 75 mg når jeg legger meg. Det har fungert for meg hittil iallefall. Quetiapin hjelper veldig på uro og tankekjør for meg.

Gjest Kanuttius
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde 100 mg igjen i natt med det resultat at jeg ikke sov i det hele tatt. Jeg har så ekle bivirkninger av medisinen, jeg rykker til i flere store muskelgrupper og det er ikke kult å sitte med tekoppen i hånda og plutselig rykke til så jeg søler masse. Beina er et kapittel for seg selv. Jeg synes det er veldig synd å kutte ned eller kutte ut helt, for jeg sover veldig godt på 200 mg og jeg tror medisinen også fritar meg for en god del tankekjør, så jeg trenger råd til hva jeg skal gjøre.

Hjelp?

Jeg får ikke bruke den medisinen igjen, den er på fy fy lista sammen med ssri medisiner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...