Gå til innhold

Hvor ofte spiser du lassismiddag?


AnonymBruker

Hvor ofte spiser du lassismiddag?  

12 stemmer

  1. 1. Hvor ofte spiser du lassismiddag?

    • Aldri
      4
    • 1 dag i uka
      1
    • 2-3 dager i uka
      3
    • 4-6 dager i uka
      1
    • Hver dag
      3


Anbefalte innlegg

16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg mener jeg regnet meg fram til at en voksen mann kan få sitt nærings- og energibehov dekket ved å kjøpe mat for 100 kr i uka. 

Da snakker vi vitaminpiller, nudler, First price fiskepinner og First price brød, muligens med en boks Nugatti, samt posesupper og eventuelt en dæsj med rein rapsolje for å fylle på med litt kalorier. Men det går an. 

Høres ut som et trist liv.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutes ago, Trine said:

Ja, det er klart. Men uansett så bør man jo variere kostholdet. Fiskegrateng og tomatsuppe en gang i uka går helt fint å leve på. Så kan man finne andre ting de resterende 5 dagene. To billige måltider er bedre enn ingen billige måltider. Jeg er forøvrig ganske sikker på at man kan finne flere rimelige middager med nok variasjon til å dekke næringsbehovet.

Den tomatsuppa er det så godt som ingen næring i. Jeg mener det var nesten 5 g salt i porsjonen til isw, om jeg husker korrekt fra i sted. Da kan man like gjerne spise popcorn. Tror du får 3 pakker Eldorado til cirka 10 kr. Det er over 1000 kcal. Faktisk er det mye kostfiber i popcorn, så det er kanskje sunnere.

Hvis man skal sette sammen en kostholdsplan som er så billig som mulig, og hvor alle behov er dekket, så må man ta tak i alle ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tjue år siden, da vi var studenter, hadde vi ofte semuljegrynsgrøt til middag.  1 liter melk og 2 ? dl gryn og noen korn salt kostet da ca 10-12 kr. Og det rakk til 2-3 studenter.

Forøvrig skjønner jeg ikke det med å kjøpe frosne lapskausblandinger. Det er jo mye billigere og bedre  å kjøpe inn i stort av grønnsaker (5-10 kilo poteter, gulrøtter som er litt krokete osv)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, påskelilje said:

For tjue år siden, da vi var studenter, hadde vi ofte semuljegrynsgrøt til middag.  1 liter melk og 2 ? dl gryn og noen korn salt kostet da ca 10-12 kr. Og det rakk til 2-3 studenter.

Forøvrig skjønner jeg ikke det med å kjøpe frosne lapskausblandinger. Det er jo mye billigere og bedre  å kjøpe inn i stort av grønnsaker (5-10 kilo poteter, gulrøtter som er litt krokete osv)!

Frossen lapskausblanding blir billigere enn ferske grønnsaker...

https://kolonial.no/produkter/8402-rema-1000-lapskausblanding-800g/

For 18,30 får du 800 g med en blanding av potet, gulrot, purre og sellerirot. Det er nok billig.

Frosne grønnsaker er sunnere:

https://www.nrk.no/vestfold/na-er-frosne-gronnsaker-sunnere-enn-ferske-1.12077253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mat som nudler, ostesmørbrød, speilegg, pasta med ketchup, Grandiosa, grillpølser eller bare brødmat, vel.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Med den definisjonen spiste jeg ofte "lassismiddag" mens jeg bodde alene, noe jeg gjorde i 10 år.  Særlig hvis man legger til "grøt" og lar "Grandiosa" dekke alle typer ferdigpizza.  Nudler, speilegg eller grillpølser spiste jeg aldri.  Ikke ketchup heller, men mye pasta uten saus ;) Mens jeg bodde på hybel som student, hadde jeg begrenset tilgang til kjøkken, så da gikk det mye i brødskiver med torskerogn og liknende. 

Jeg er nokså likegyldig til middagsmat og veldig altetende  - gadd aldri lage tidkrevende middag hvis jeg ikke skulle ha besøk, selv om boligstandarden og økonomien gikk oppover.  I likhet med Trine syntes jeg det var greit med ting jeg kunne hive inn i ovnen og la det tilberede seg selv, så det ble en del fiskegrateng etter at jeg fikk egen komfyr.

Etter at jeg skaffet meg en mann som liker å lage middag, spiser jeg nesten aldri "lassismiddag". Vi hadde ferdigpizza iblant mens ungene var små, nå er det bare junior som spiser det.  Vi har pølser til middag en sjelden gang, men da er det vanligvis wiener. 

Hvis jeg skal spise alene og vi ikke har noen passende rester (begge deler hører med til sjeldenhetene), kjøper jeg ofte en boks tunfisk eller noen skiver røkelaks og en pose salatblanding.  Så koker jeg litt pasta (vi har nesten alltid det i skapet) og etpar egg og blander det hele sammen.  Vet ikke om det er lassismiddag eller fullverdig middag, men jeg blir aldri lei av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
36 minutter siden, laban skrev:

Med den definisjonen spiste jeg ofte "lassismiddag" mens jeg bodde alene, noe jeg gjorde i 10 år.  Særlig hvis man legger til "grøt" og lar "Grandiosa" dekke alle typer ferdigpizza.  Nudler, speilegg eller grillpølser spiste jeg aldri.  Ikke ketchup heller, men mye pasta uten saus ;) Mens jeg bodde på hybel som student, hadde jeg begrenset tilgang til kjøkken, så da gikk det mye i brødskiver med torskerogn og liknende. 

Jeg er nokså likegyldig til middagsmat og veldig altetende  - gadd aldri lage tidkrevende middag hvis jeg ikke skulle ha besøk, selv om boligstandarden og økonomien gikk oppover.  I likhet med Trine syntes jeg det var greit med ting jeg kunne hive inn i ovnen og la det tilberede seg selv, så det ble en del fiskegrateng etter at jeg fikk egen komfyr.

Etter at jeg skaffet meg en mann som liker å lage middag, spiser jeg nesten aldri "lassismiddag". Vi hadde ferdigpizza iblant mens ungene var små, nå er det bare junior som spiser det.  Vi har pølser til middag en sjelden gang, men da er det vanligvis wiener. 

Hvis jeg skal spise alene og vi ikke har noen passende rester (begge deler hører med til sjeldenhetene), kjøper jeg ofte en boks tunfisk eller noen skiver røkelaks og en pose salatblanding.  Så koker jeg litt pasta (vi har nesten alltid det i skapet) og etpar egg og blander det hele sammen.  Vet ikke om det er lassismiddag eller fullverdig middag, men jeg blir aldri lei av det. 

Jeg gjør nesten det samme, men ikke pasta. Spiser heller hvitløksbrød ved siden av.Jeg bruker piknikkskinke, mais, sherrytomater, av og til ferdigsalat men som oftest salathode, ost i terninger og kokte egg. Bra nok middag til bare meg :)

Eller samme varianten uten egg og skinke, men med kyllingvinger til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg gjør nesten det samme, men ikke pasta. Spiser heller hvitløksbrød ved siden av.Jeg bruker piknikkskinke, mais, sherrytomater, av og til ferdigsalat men som oftest salathode, ost i terninger og kokte egg. Bra nok middag til bare meg :)

Eller samme varianten uten egg og skinke, men med kyllingvinger til. 

Dette har ingen ting med lassismiddag å gjøre!

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, Kanonføde said:

Frossen lapskausblanding blir billigere enn ferske grønnsaker...

https://kolonial.no/produkter/8402-rema-1000-lapskausblanding-800g/

For 18,30 får du 800 g med en blanding av potet, gulrot, purre og sellerirot. Det er nok billig.

Hva koster de store sekkene med First Prive poteter? Kiloprisen på ferske poteter er cirka 20 kr, så altså får man en blanding hvor det billigste elementet (poteter) har samme kilopris. Gulrøtter, purre og sellerirot er dyrere enn poteter, men likevel får man 800 g blanding til 18.30, og kiloprisen på poteter er cirka 20. Men jeg husker ikke kiloprisen på den svære First Price sekken med poteter.

Det er også en fordel med at det er fryst, fordi da holder det seg cirka 12 mndr, mens ferske varer max 1 mnd. Men det er ikke noe problem om man planlegger såklart, bare nevner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingen ting med lassismiddag å gjøre!

Anonymkode: ec8d7...4ca

Neivel, men det er en av mine lettvintmiddager .:)

Jeg lager vel ikke så mange lassismiddager da iom at jeg bruker enten salat eller grønnsaker til nesten alt jeg lager.

I går var det lassismiddag i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Fy f... det visste jeg ikke.

Godt jeg kjøper den med torskefilet tror jeg, nekter å spise sånne brennmanetlignende skapninger.

Tror jeg mistolket det som løkringer en gang for øvrig, aldri mer! Ekkelt.

Er det First Price sin som er sånn?

Det er lenge siden jeg oppdaget det, så jeg måtte google. Det var faktisk selveste Lerøy som hadde 32% akkar og 33% kolmule i fiskepinnene sine, men det ser ut som de har sluttet med det nå. Jeg har i og for seg ikke noe i mot verken blekksprut eller agn, men den blandingen var ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

For tjue år siden, da vi var studenter, hadde vi ofte semuljegrynsgrøt til middag.  1 liter melk og 2 ? dl gryn og noen korn salt kostet da ca 10-12 kr. Og det rakk til 2-3 studenter.

Forøvrig skjønner jeg ikke det med å kjøpe frosne lapskausblandinger. Det er jo mye billigere og bedre  å kjøpe inn i stort av grønnsaker (5-10 kilo poteter, gulrøtter som er litt krokete osv)!

Hvis det er mange i husstanden ja. Jeg er så lei av at mat blir liggende å råtne, så har gått mer over til frosne grønnsaker. Den lapskausblandinga er kjekk å lage suppe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Neivel, men det er en av mine lettvintmiddager .:)

Høres mest ut som middag for vellykkede karrieremennesker med fullverdig liv.

Sånn er det nok.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres mest ut som middag for vellykkede karrieremennesker med fullverdig liv.

Sånn er det nok.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Ha ha, jeg hadde ikke forventet den akkurat her, men den skal vel ikke så mye til da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Torskepinner fra FIndus inneholder torsk: http://www.findus.no/produkter/16-torskepinner/

Mens Fiskepinner inneholder ikke torsk, men pollock: http://www.findus.no/produkter/30-fiskepinner/

Det er en fisk i torskefamilien, men blir mer å regne som vanlig sei for min del (også en fisk i torskefamilien).

Det der er ikke mat uansett. Skal det være tosk skal det være

Gourmet_Torskefilet_420_g_px500.jpg&q=90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kanonføde skrev:

Dette er et fint stykke fisk som lukter friskt. Fiskekjøttet holder godt på saftigheten og det flaker seg fint. Delikat konsistens og god fiskesmak. Fremstår nesten som fersk torsk. Testens vinner.

 

Pris per kilo

58.60

58.60

http://www.klikk.no/mat/article1581491.ece

144371.jpg

Kan man stole på slike tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...