Gå til innhold

Hvor ofte spiser du lassismiddag?


AnonymBruker

Hvor ofte spiser du lassismiddag?  

12 stemmer

  1. 1. Hvor ofte spiser du lassismiddag?

    • Aldri
      4
    • 1 dag i uka
      1
    • 2-3 dager i uka
      3
    • 4-6 dager i uka
      1
    • Hver dag
      3


Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Kok i vei, du skal vel ikke på arbe i morra.

Anonymkode: 816f5...16e

Sant nok, men er man lassis er man lassis, vel. Kan kjøpe Fjorland da. :ph34r:

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutes ago, AnonymBruker said:

Sant nok, men er man lassis er man lassis, vel. Kan kjøpe Fjorland da. :ph34r:

Anonymkode: ec8d7...4ca

Da er det nesten bedre med Grandiosa, vel. :P

Anonymkode: 816f5...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er det nesten bedre med Grandiosa, vel. :P

Anonymkode: 816f5...16e

Kan bli for mye av det også, vel. :ph34r:

Nei, bør nok satse på sikkelig middag med poteter i morgen.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, AnonymBruker said:

Kan bli for mye av det også, vel. :ph34r:

Nei, bør nok satse på sikkelig middag med poteter i morgen.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Anonymkode: ec8d7...4ca

 

You can do it!!! :D

 

Yes we can!!! Yes we can!!!

Anonymkode: 816f5...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg tatt lassis cuisine til ett nytt nivå. I dag fikk jeg en pakke fra en levrandør av amerikansk snacks. Så i dag har det blitt pop-tart smores, twinkies og butter fingers. Etter å ha tylla i meg alt dette, skjønner jeg att amerikanere er feitere enn europeere. Kvalm? Ja...

 

Dom?

`Twinkies 5 av 6 mulige. friskere smak enn tilsvarende kjøpekaker her i by'n.

Pop- Tart smores 2 av 6 mulige, dette var  det bare såååå kunstig smak på. Blæh, blir kvalm.

Butterfingers- helt reit 3 av 6 mulige. Ikke noe å skrive hjem om, og det var utrolig tørt.

Anonymkode: 17c6f...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23. august 2016 den 8.45, Nicklusheletida skrev:

Jeg vet ikke hva lassismiddag er ? 

 

Jegvet heller ikke hva Lassis middag er. Kan noen si hva det er? Hørte først om dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. august 2016 den 13.24, issomethingwrong skrev:

I går spiste jeg First Price tomatsuppe med makaroni. Kostet 5 kr for 2 poser, og 1 pose holdt til middag for 2 personer.

Pris: 1 kr 25 øre pr person for middag.

Det er mulig å leve billig.

Var den god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. august 2016 den 18.22, Annkarin skrev:

helt enig!

Helt uenig. Epler er jo selve eplekaka. Smaker himmelsk med krem på. og enda bedre med en kopp kaffe ved siden av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg tatt lassis cuisine til ett nytt nivå. I dag fikk jeg en pakke fra en levrandør av amerikansk snacks. Så i dag har det blitt pop-tart smores, twinkies og butter fingers. Etter å ha tylla i meg alt dette, skjønner jeg att amerikanere er feitere enn europeere. Kvalm? Ja...

 

Dom?

`Twinkies 5 av 6 mulige. friskere smak enn tilsvarende kjøpekaker her i by'n.

Pop- Tart smores 2 av 6 mulige, dette var  det bare såååå kunstig smak på. Blæh, blir kvalm.

Butterfingers- helt reit 3 av 6 mulige. Ikke noe å skrive hjem om, og det var utrolig tørt.

Anonymkode: 17c6f...2f1

Høres ikke ut som en fullverdig middag.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
50 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Jegvet heller ikke hva Lassis middag er. Kan noen si hva det er? Hørte først om dette nå.

Som du ser så spurte jeg selv. Det er enkel mat man ikke bruker noe tid på :)

Og når først denne tråden kommer opp igjen, så kan jeg fortelle at jeg i dag har brukt flere timer på middagen og det gjør jeg aldri på en vanlig hverdag og kommer heller ikke til å gjøre det igjen .  Er akkurat ferdig med å spise middag nå og må vaske kopper. 

Var hjemme 16.45, dro rett på butikken og handlet, kokte svinekoke, kappet opp grønnsaker og laget suppe. 

Den smakte bedre en lassisuppa jeg lager som består av ferdig grønnsakblanding, purre og svenske kjøttboller og tror jeg holder meg til lassisuppa på hverdager. Hele kvelden har gått med til matlaging :)

 

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. august 2016 den 8.35, påskelilje skrev:

Enig! Jeg er glad i blodpudding, så hvis jeg en sjelden gang skal spise hos min mor, alene, så spør jeg om vi kan ha blodpudding! Så da disker hun opp med stekt blodpudding, kokte poteter, tyttebærsyltetøy og salat :P:wub::lol:

 

Blodpuding  har jeg aldri spist. Høres helt pyron ut. Jeg har en regel jeg spiser ikke b.l.a blod,majones,remulade,grønne erter,dressing,rogn og lever. Jeg liker ikke dette. vet ikke med blod,men jeg ser det som styggdomå spise blod. Jeg sulter heller enn å spise blod i noen form. Heller tørre brødskiver enn blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ada jones fan skrev:

Blodpuding  har jeg aldri spist. Høres helt pyron ut. Jeg har en regel jeg spiser ikke b.l.a blod,majones,remulade,grønne erter,dressing,rogn og lever. Jeg liker ikke dette. vet ikke med blod,men jeg ser det som styggdomå spise blod. Jeg sulter heller enn å spise blod i noen form. Heller tørre brødskiver enn blod.

Liker du babb?

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25. august 2016 den 11.56, påskelilje skrev:

Når jeg lager bollefrikasse, gjør jeg følgende:

  • Koker store stykker med kålrabi, gulrøtter, purre og sellerirot nesten møre (må ikke være ihjelkokt, heller litt for faste).
  • Tar vare på vannet, og legger grønnsakene i en bolle
  • Lager saus av hvetemel, vann, grønnsaksvannet og buljong + bittelitt sukkerkulør slik at sausen blir beige
  • Lager boller av farse (medisterdeig eller annen kjøttfarse), ca 4-5 cm i diameter, og legger forsiktig ned i sausen. Lars dem putre litt til bollene er gjennomkokte
  • Ha i grønnsakene til slutt, og smak til med salt og pepper.
  • Serveres med kokte poteter til.
  • Vel bekomme!

Jeg har aldri hatt kjøttboller i frikasesaus saus på din måte ( bollefrikase)

Min mor  laget det slik:

Laget runde boller av kjøtt farse som ble kokt

sausen laget hun av smør,hvetemel og vann og hadde purre i og gulrøtter og litt salt.( 1/2-1 tesje)

Serverte dette med kokte poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Ada jones fan said:

Blodpuding  har jeg aldri spist. Høres helt pyron ut. Jeg har en regel jeg spiser ikke b.l.a blod,majones,remulade,grønne erter,dressing,rogn og lever. Jeg liker ikke dette. vet ikke med blod,men jeg ser det som styggdomå spise blod. Jeg sulter heller enn å spise blod i noen form. Heller tørre brødskiver enn blod.

Hvorfor er det styggedom å spise blod? Er det en rasjonal bak det, eller bare en vilkårlig regel? Hvorfor er det ikke etisk riktig å bruke alt fra dyret?

Anonymkode: 816f5...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det styggedom å spise blod? Er det en rasjonal bak det, eller bare en vilkårlig regel? Hvorfor er det ikke etisk riktig å bruke alt fra dyret?

Anonymkode: 816f5...16e

Fordi jeg er kristen spiser jeg ikke blod. Blod skal en ikke spise eller drikke. Det tror jeg er galt og at Gud heller ikke vil at vi skal spise det. 

Endret av Ada jones fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Fordi jeg er kristen spiser jeg ikke blod. Blod skal en ikke spise eller drikke. Det tror jeg er galt og at Gud heller ikke vil at vi skal spise det. 

Står det noe i Bibelen om det? Jeg spør bare av nysgjerrighet.

Du skriver i en annen tråd at du røyker, jeg vet at mange kristne mener at Gud misliker det også - eller kanskje ikke det gjelder lenger?

Det er stor forskjell på å drikke blod og spise blodpudding, man får ingen "blodfølelse" av blodpudding hvis den er stekt. Den er jo ikke rød engang i stekt versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Står det noe i Bibelen om det? Jeg spør bare av nysgjerrighet.

Du skriver i en annen tråd at du røyker, jeg vet at mange kristne mener at Gud misliker det også - eller kanskje ikke det gjelder lenger?

Det er stor forskjell på å drikke blod og spise blodpudding, man får ingen "blodfølelse" av blodpudding hvis den er stekt. Den er jo ikke rød engang i stekt versjon.

Tror det står noe om det i en av mosebøkene i det gamle testamentet,men klarer ikke huske eksakt hvor.  Haddejeg klart å bli røyke fri hadde jeg blitt det på dagen,men dessverre jeg har prøvd flere ganger og mislykkes. Nå har jeg ingen motivasjon til å prøve. Vet ikke om røyking er synd om det er har nok Gud tilgitt meg det. Jeg hverken fester elker drikker alkohol og har aldri prøvd nakotika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ada jones fan skrev:

Tror det står noe om det i en av mosebøkene i det gamle testamentet, men klarer ikke huske eksakt hvor.  Vet ikke om røyking er synd om det er har nok Gud tilgitt meg det.

Det står mye rart i GT.  Jeg tror de høyere makter bryr seg omtrent like mye om blodpudding som de gjør om røyking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...