Gå til innhold

Hvor ofte spiser du lassismiddag?


AnonymBruker

Hvor ofte spiser du lassismiddag?  

12 stemmer

  1. 1. Hvor ofte spiser du lassismiddag?

    • Aldri
      4
    • 1 dag i uka
      1
    • 2-3 dager i uka
      3
    • 4-6 dager i uka
      1
    • Hver dag
      3


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 hours ago, Nicklusheletida said:

Jeg er foressten veldig glad i sild og lager forskjellige typer til jul. 

Lassis-sild?

Anonymkode: 816f5...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lassis-sild?

Anonymkode: 816f5...16e

Mye ben i den, vel?

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, jeg bruker masse løk og paprika på ostesmørbrødet :) Eller jeg bytter ut løken med purreløk. Kommer litt an på hva jeg har i kjøleskapet.

Ostesmørbrød er jo nesten det samme som pizza. Når jeg lager pizzafyll bruker jeg 3 hele paprika og to hele løk og ananas.

Høres ikke ut som lassismat. En lassismiddag skal ha maks 4 ingredienser, ta maks 10 minutter å lage (tid i stekeovn kommer i tillegg) og ikke koste mer enn 15 kr pr. porsjon.

Sånn er det.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Xtra skrev:

Da jeg var liten hadde vi ofte middager som speksild, torskerogn og blodpudding. Næringsrikt og billig, og jeg spiste det jo. Men særlig torskerogn og blodpudding avskyr jeg i dag :blink:

Heldigvis hadde pappa satt ned foten om noe slikt hadde blitt servert :) Mamma spiste blodpudding en sjelden gang, men da laget hun noe annet til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trine skrev:

Heldigvis hadde pappa satt ned foten om noe slikt hadde blitt servert :) Mamma spiste blodpudding en sjelden gang, men da laget hun noe annet til oss.

Min mor hadde utdannelse og jobb, men var likevel en husmor av den gamle sorten, som la mye ære i å servere rimelige og næringsrike hverdagsmiddager :). Så veldig gode var de dog ikke bestandig... dvs. etter min smak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Xtra skrev:

Min mor hadde utdannelse og jobb, men var likevel en husmor av den gamle sorten, som la mye ære i å servere rimelige og næringsrike hverdagsmiddager :). Så veldig gode var de dog ikke bestandig... dvs. etter min smak.

 

Hehe, tror ikke mamma la mye ære i matlagingen (unnskyld mamma :P) Det skulle bare være billig. Hun begynte å jobbe da jeg begynte i 1. klasse, men jeg husker ikke om middagene forandret seg da. Husker vi hadde en periode med Grandiosa-kos på lørdagene. Nå kan ingen av oss fordra Grandiosa :D  Lykken var hjemmelaget lapskaus eller hjemmelagede kjøttkaker i brun saus med kålstuing. Fikke ikke servert det så ofte. Det jeg husker var kokt, tørr torsk og torskepanetter. Og når vi hadde gryterett så spiste jeg ris med ketchup (der har jeg heldigvis forandret meg). Fisk slapp jeg ikke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Hehe, tror ikke mamma la mye ære i matlagingen (unnskyld mamma :P) Det skulle bare være billig. Hun begynte å jobbe da jeg begynte i 1. klasse, men jeg husker ikke om middagene forandret seg da.

Akkurat sånn var det hos oss også. Var en del lungemos husker jeg og så potetmos med baconbiter i, det var kjempegodt! :) Betasuppe på pose har jeg spist min del av ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemus skrev:

Akkurat sånn var det hos oss også. Var en del lungemos husker jeg og så potetmos med baconbiter i, det var kjempegodt! :) Betasuppe på pose har jeg spist min del av ja...

Husker vi hadde brun lapskaus på boks noen ganger, med halvtørt kneipbrød. Også brun da, hadde de enda valgt den lyse. Lungemos har jeg heldigvis blitt spart for. Trolig fordi pappa ikke er helt norsk og ikke vant med disse rare tingene nordmenn spiser. Så er han litt kresen han også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trine skrev:

Husker vi hadde brun lapskaus på boks noen ganger, med halvtørt kneipbrød. Også brun da, hadde de enda valgt den lyse. Lungemos har jeg heldigvis blitt spart for. Trolig fordi pappa ikke er helt norsk og ikke vant med disse rare tingene nordmenn spiser. Så er han litt kresen han også ;)

Lappert på boks spiste vi en del eksen og jeg etter at vi flyttet sammen og ikke hadde all verdens god råd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Lappert på boks spiste vi en del eksen og jeg etter at vi flyttet sammen og ikke hadde all verdens god råd. :) 

Jeg har også fortært noen bokser med lapskaus, men det har vært den lyse. Etterhvert fant jeg ut at kjøttet egentlig var ganske ekkelt så nå har jeg ikke spist det på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lassis-sild?

Anonymkode: 816f5...16e

Tomatsild, rømmesild, sennepssild og rødbetesild . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg mener jeg regnet meg fram til at en voksen mann kan få sitt nærings- og energibehov dekket ved å kjøpe mat for 100 kr i uka. 

Da snakker vi vitaminpiller, nudler, First price fiskepinner og First price brød, muligens med en boks Nugatti, samt posesupper og eventuelt en dæsj med rein rapsolje for å fylle på med litt kalorier. Men det går an. 

Du altså😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Lillemus skrev:

Akkurat sånn var det hos oss også. Var en del lungemos husker jeg og så potetmos med baconbiter i, det var kjempegodt! :) Betasuppe på pose har jeg spist min del av ja...

Der må jeg skryte av moren min. Var aldri noe boksmat eller posemat :)

Alt var hjemmelaget. Tror likevel at jeg har et sunnere kosthold enn de, da jeg ikke kan huske at de brukte så mye salater og grønnsaker. Det var stort sett poteter og gulerøtter og kålarabi. Kan aldri huske at mora mi mikset sammen en salat. Det kom senere og stort sett bare når det grilles. Heller ikke nå finner jeg grønnsaker i kjøleskapet dere. Tror ikke de liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Der må jeg skryte av moren min. Var aldri noe boksmat eller posemat :)

Alt var hjemmelaget. Tror likevel at jeg har et sunnere kosthold enn de, da jeg ikke kan huske at de brukte så mye salater og grønnsaker. Det var stort sett poteter og gulerøtter og kålarabi. Kan aldri huske at mora mi mikset sammen en salat. Det kom senere og stort sett bare når det grilles. Heller ikke nå finner jeg grønnsaker i kjøleskapet dere. Tror ikke de liker det.

Jeg tror ikke den generasjonen (du og jeg er vel jevngamle om jeg husker rett) er vant til det rett og slett. Min mor kokte fordervet grønnsaker og det gikk kun i gulrot og en sjelden gang kålrabi eller hodekål, salat hadde vi aldri. Min far spiser fremdeles ikke grønnsaker eller salat, om vi er ute og spiser så sier han alltid til kelneren at han ikke vil ha med de der grønne greiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lillemus skrev:

Min far spiser fremdeles ikke grønnsaker eller salat, om vi er ute og spiser så sier han alltid til kelneren at han ikke vil ha med de der grønne greiene...

Endel menn tror man kan få kanintenner om man spiser grøntfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som lassismat. En lassismiddag skal ha maks 4 ingredienser, ta maks 10 minutter å lage (tid i stekeovn kommer i tillegg) og ikke koste mer enn 15 kr pr. porsjon.

Sånn er det.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Får man lassis-poeng av å spise foran Pc'en og servere maten i emballasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Gargamel skrev:

Får man lassis-poeng av å spise foran Pc'en og servere maten i emballasjen?

Det sier seg selv, vel.

Anonymkode: ec8d7...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...